Onze huwelijksreis, reisverslag, veel foto´s!

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Daphne_65

Onze huwelijksreis, reisverslag, veel foto´s!

Bericht door Daphne_65 » za 27 nov 2010, 06:52

OP 7 november zijn wij naar Noorwegen vertrokken voor onze Huwelijksreis. We hebben een cruise gemaakt met de Nordnorge, een schip van de Hurtigruten. We hebben 12 dagen gevaren, van Bergen tot Kirkenes (Russische grens) en weer terug naar Bergen. De reis was echt schitterend, het eten fantastisch en we zijn ook heerlijk tot rust gekomen na een spannende en drukke, maar wel hele leuke tijd en onvergetelijke dag.

Nou een foto verslagje, het wordt wel een lange, want Noorwegen is ook gewoon schitterend!

Dag 1
Aankomst in Bergen. We hadden nog tijd over en zijn naar het Aquarium geweest. Geen foto´s binnen gemaakt( was een beetje donker binnen) maar het was heel mooi en de eerste indrukken van Noorwegen in de stad Bergen.
[IMGhttp://i928.photobucket.com/albums/ad127/Daphne_65/PB070279.jpg[/IMG]
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dag 2
Vandaag zijn we onder andere in Alesund en Molde geweest. 2 wat grotere plaatsen. In Alesund hebben we met een gids een stadswandeling gedaan en in Molde hebben we zelf even de benen gestrekt het was al avond daar. We hebben ook wat foto´s van de boot gemaakt.
In de ochtend
Afbeelding
Afbeelding
Alesund
Afbeelding
Afbeelding
OP de boot
Afbeelding
Afbeelding
De boot in Molde
Afbeelding

Dag 3
´s Morgens zijn we in Trondheim. Daar hebben we even zelf de stad verkend. Na vertrek uit Trondheim komen we langs Monk Island, een eiland wat vroeger een klooster en een gevangenis is geweest en nu een zwembad is.
´s Middags varen we langs een van vele vuurtorens die Noorwegen heeft. Er woont dus echt nog een vuurtorenwachter.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dag 4

Om half acht zijn we de poolcirkel gepasseerd! We zijn nu dus echt in het hoge noorden!
Rond het middag uur zijn we in Bodo een klein stadje waar we zelf de boel verkend hebben en we hebben nog wat kleine plaatsjes aangedaan waar wij niet van boord geweest zijn.We zijn we ´s avond in een heus ijscafe geweest waar alles van ijs was en ook ijssculpturen stonden
Uitzichten vanaf de boot
Afbeelding
Afbeelding
Vuurtoren van ijs
Afbeelding
Ijsbeer van ijs
Afbeelding

Dag 5
´s Morgens zijn wij niet van boord geweest, hebben we wat kleine plaatsjes aangedaan. ´s Middags zijn wij in Tromse aangekomen, waar we naar de huskyfarm zijn geweest voor een sledetocht. Er zaten zo´n 250 honden die je allemaal mocht aaien. Ook mochten we puppyknuffelen. Daarna hebben we een sledetocht gemaakt uiteraard. Dit was echt heel gaaf om te doen! Het was al donker, maar dit was pas om 3 uur smiddags!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dag 6
Vandaag zijn we op de Noordkaap geweest, het noordelijkste puntje van Europa. We hadden daar erg slecht weer met veel wind en sneeuw. Op de terugweg met de bus zaten we in een heuse sneeuwstorm! ´s avonds kwam er een visser aan boord die ons te kings crabs liet zien die daar in de zee voorkwamen. Die dieren zijn echt huge! Verder nog wat kleine plaatsjes aangedaan waar we niet van boord geweest zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De reisleider met een krab
Afbeelding

Dag 7
Vandaag zijn we in Kirkenes, bij de Russische grens. We zijn met de excursie echt tot aan de grens geweest. En verder hebben we nog een mijnstadje gezien en hebben we Kirkenes zelf nog bekeken. Het was wel erg mistig die dag
Afbeelding
op de sleerollator met zijn 2en
Afbeelding Afbeelding]

Dag 8
Hammerfest stond vandaag op het programma. Hier is de ijsberenclub gevestigd. Deze club hield zich vroeger bezig met de jacht op deze dieren maar ik geloof dat ze tegenwoordig deze beren beschermen. Het kapelletje wat je op de foto ziet is het enige wat van voor de 2e wereld oorlog over is. Ook zijn we nog even in Vardo geweest. Een klein plaatsje gelegen op een eiland.
Afbeelding Afbeelding
Het sneeuwde in Hammerfest
Afbeelding

Dag 9
Vandaag gaan in Harstad van boord om een excursie te maken over de eilandengroep de Vesteralen. We beginnen bij een klein kerkje waar we een dienst bijwonen. Daarna zijn we in een museum geweest over hoe de mensen daar vroeger leefden van toen tot nu. Heb er 2 foto´s met fjorden gespot en op de foto gezet (foto´s maken was verboden). Daarna nog even met de bus over de eilanden gereden en uitleg gehad over hoe en wat. In Sortland zijn we weer op de boot gegaan. We reden met de bus precies over de brug, toen onze boot eronder door voer.
Afbeelding
Uitzicht vanaf de kerk
Afbeelding
de fjorden
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dag 10
Vandaag weer de poolcirkel over, dit keer zuidwaards. We zijn in Sandnessjoen en aan land geweest. Dit was echt een heel lief plaatsje, zou zo uit een kerstfilm kunnen komen
Afbeelding
de poolcirkel, aangegeven met een wereldbol
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Dag 11
Onze excursie in Trondheim stond op het programma. We zijn eerst naar een mooi uitzichtpunt gereden om wat foto´s te maken. Daarna zijn we naar de Nidarosdomen (na een sightseeing tour) geweest. Dit is de meest noordelijkste gotische kerk van Europa.
De sneeuw was al gedeeltelijk weg
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Dag 12
De laatste dag. We zijn niet van boord geweest. Om 10 uur werden onze koffers gehaald. We hebben lekker op het panoramadek zitten genieten van onze laatste dag aan boord. In Bergen lag geen sneeuw meer. Ook hebben we geen foto´s meer gemaakt. Om 8 uur ´s avonds waren al weer op Schiphol.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Viv

Re: Onze huwelijksreis, reisverslag, veel foto´s!

Bericht door Viv » za 27 nov 2010, 06:57

Owwwwwww ik zou daar echt zó kunnen wonen he. Fantastische omgeving!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Charret

Bericht door Charret » za 27 nov 2010, 07:08

Brrrrr wat krijg ik het koud van al deze mooie foto's.
Het lijkt me wel een heel indrukkende reis.

Wat was de tempratuur daar?

Leuk trouwens om te zien dat je op alle foto's bijna hetzelfd gekleed gaat. Helemaal ingepakt van top tot teen :P
Liefde is..Alies Dragan Jouke
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » za 27 nov 2010, 07:44

Wauw zeg, wat zullen jullie een prachtige reis hebben gehad!
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
myquitte
Contacteer:

Bericht door myquitte » za 27 nov 2010, 07:51

wauw, ik heb echt zitten genieten van je prachtige foto's, ik zou er ook zo kunnen wonen, wat een prachtig land zeg. wauw! wij zouden ook voor ons huwelijksreis naar noorwegen mogen gaan, maar wij kozen voor een trailer. misschien kunnen we volgend jaar naar noorwegen. wat een prachtige reis moet dat zijn geweest. wel koud, brrr. ik zie dat iedereen dik is ingepakt. hoeveel graden is het daar nu dan?!
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » za 27 nov 2010, 08:00

geweldige foto's!
geeft zon gezellige sfeer daar!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 27 nov 2010, 08:22

Nog van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk. Prachtige foto's hebben jullie gemaakt van jullie huwelijksreis.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 27 nov 2010, 08:34

oh wat zullen jullie het soms koud gehad hebben of niet? Maar zo van de foto's indrukwekkend. Met name rond de poolcirkel...:j
Geluk is de vrucht van intens werk
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 27 nov 2010, 09:44

Gefeliciteerd met je trouwen en wat een zalige foto's! Heb alles twee keer bekeken..echt heeeeel mooi!
Amber_

Bericht door Amber_ » za 27 nov 2010, 09:54

Gefeliciteerd natuurlijk,
En ziet er mooi uit zeg daar ! :D Niks voor mij die kou,
Maar een cruise is geweldig !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » za 27 nov 2010, 10:00

Noorwegen is ook echt heel mooi :).
Gefeliciteerd, das een mooie huwelijksreis geweest zo!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Gerritje

Bericht door Gerritje » za 27 nov 2010, 10:19

gefeliciteerd, en wat een fantastische huwelijksreis zeg!
---
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 27 nov 2010, 10:31

Gefeliciteerd met je huwelijk! Mooie foto's maar als ik ze zo zie word ik er niet erg jaloers op pff wat een kou en sneeuw hihi
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ilona

Bericht door Ilona » za 27 nov 2010, 10:33

Gefeliciteerd met jullie huwelijk.
Leuke foto's van de huwelijksreis.
Noorwegen ziet er in november toch wel iets anders uit dan in juni... Brrr maar zoooo'n mooi land!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jankeke

Bericht door Jankeke » za 27 nov 2010, 13:14

AAAAAHHHH de Hurtigruten!!!! Staat ook bij mij op de verlanglijst. Maar dan toch wel in de zomer. Niet zozeer vanwege de kou maar meer om de plaatjes, de vergezichten en het licht! Heb je toevallig het noorderlicht nog gezien? want dat zie je dan wel weer in de winter. Bevielen de excursies? kreeg je voldoende tijd of was het op z'n Japans vlug achter "Mister Guide aan? Hoe waren de hutten op de boot? Was je nu 's nachts aan het varen zodat je overdag steeds ergens anders aanlegde en je van boord kon gaan?
Wat hebben jullie een stormachtige crossing van de Poolcirkel gehad zeg. En die slede honden. Had je nu een tocht in het donker? Lijkt me een aparte belevenis. Jullie hebben echt een superreis gehad, dat is wel duidelijk. En de reden om dat te doen was natuurloijk ook leuk daarom nogmaals gefeliciteeerd met je huwelijk!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Ootje

Bericht door Ootje » za 27 nov 2010, 15:48

Gefeliciteerd met jullie huwelijk! Wat een mooi verslag heb je gemaakt van jullie huwelijksreis.
Odette&Fenna
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » za 27 nov 2010, 18:18

Dank julie wel allemaal, het was idd echt een superreis geweest!

Het was een paar graden onder nul, alleen bij Kirkenes was het echt kouder -12. Maar ik moet zeggen ik heb nu hier ongeveer dezelfde kleding aan buiten, maar hier voelt het kouder. de kou is echt anders! wel was de wind wat schraal, dus was wel fijn om een muts op te hebben. heb geen thermo ondergoed aangehad, al hadden we dat wel allemaal bij ons, just in case.

Het is nu boven de poolcirkel donker tot half januari. Wij hadden nog net 2-3 uurtjes licht (schemer) en toen werd het dus donker, maar de kleuren die je dan in de lucht zien zijn echt prachtig!

Het noorderlicht hebben we ook gezien, niet zo heel sterk (we konden het helaas niet op de foto zetten) maar wel echt dat dansen in de lucht van de groengele kleurtjes. We hadden eigenlijk een beetje de pech dat er veel bewolking was in de dagen dat wij op de boot zaten.

We gaan deze reis in de toekomst zeker nog een keer doen, maar dan in de zomer, dan gaat de boot ook de Geirangerfjord in (de mooiste en langste fjord van Noorwegen).
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Lisa

Bericht door Lisa » za 27 nov 2010, 19:50

Ik krijg het gelijk koud als ik die fotos zie hahaha!!! maar wat een mooie natuur daar zeg wauw!! super gaaf
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Esther

Bericht door Esther » zo 28 nov 2010, 09:56

Geweldig!! Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt.. Ach en de kou is niet zo erg als je pas getrouwd bent toch??
Maar ontzettend mooi, ik ben jaloers!!
Die husky's zijn ook gaaf en lekker knuffelen met de pups!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 28 nov 2010, 10:30

Prachtige plaatsjes, vooral idd bij de poolcirkel. Heel mooi.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Plaats reactie