Gelukkig viel de reis reuze mee. We moesten haar wel even aanmoedigen om de trailer op te gaan, maar ze deed niet erg moeilijk. Toen ze eenmaal vaststond, vond ze er weinig meer aan. Ik had voor de zekerheid een extra touw om de buis gedaan, dat bleek ook wel nodig, de kettingen waren voor haar zo lang dat ze zich bijna om kon draaien.
Omdat ze al snel onrustig werd, besloten we maar te gaan. Het eerste stuk had ik behoorlijk de zenuwen, ze was behoorlijk aan het springen. Net Woudina, met d'r voorvoetjes van de grond springen. Niks aan

Toen ik in Buitenpost het trailerdeurtje open deed, was Finnea gelukkig vrij ontspannen. Wel een beetje aan het snuiven, ze had wel door dat ze ergens anders was. Ze liep heel rustig van de klep af en toen ze zag dat ze in een vreemde omgeving was, keek ze haar ogen uit. Bij het zien van Ezra en Fresia kwam er een enthousiaste hinnik uit

Het bij elkaar zetten ging vrij makkelijk. Ezra en Fresia vonden haar reuze interessant, Finnea vond al die aandacht niet echt nodig. Ze wilde op haar gemakje rondkijken, en dat ging niet met twee fjordenneuzen in haar kont

Natuurlijk is de verhuizing uitgebreid vastgelegd

1. Laatste kus voor Fatoush

2. Hier vond ze het nog leuk

3. Hier niet meer

4. Gelukt!

5. Finnea heeft de achterstang uitgebreid getest

6. Bij aankomst in Buitenpost, eerst met z'n allen een rondje door de wei

7. Geloof dat ze vond dat ze indruk moest maken op d'r nieuwe vriendjes

8. Drie op een rij, Finnea natuurlijk voorop

9.

10. De buurpaarden vond Fin ook erg interessant

11.

12. Even nieuwsgierig met Ezra snuffelen

13.

14. Vlak na dit moment haalde madam even flink uit

15. Fresia on the move

16. Haha oeps

17. Met een beetje aanmoediging!

18. En toen begon het showpartijtje!

19. Kijk dat hoofd

20.

21.

22. Het heuveltje verkennen

23. Om er vervolgens bovenop te staan alsof ze de koningin is

24. Niks mis met haar achterbeen!

25. Galop is duidelijk niet haar sterkste gang

26. Lekkere gespierde billen!

27. Natuurlijk staat ze net weer op een mesthoop, maar wat een knapperd he!

28. En de laatste van vandaag

Zoals je ziet kon ik weer eens niet kiezen