Cos en ik voor het eerst bitloos :)

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Nathalie

Cos en ik voor het eerst bitloos :)

Bericht door Nathalie » za 29 mei 2010, 08:54

Nou gisteravond was het zover. De oudste 2 kinderen waren een nachtje logeren bij opa en oma (na een dagje Walibi). Edgar en Aiden mee op de fiets en een stukje boshobbelen. Dan de gewetensvraag, meteen bitloos naar buiten terwijl ik nog maar 3 keer alleen met Cos naar buiten ben geweest, of toch stiekem het bit indoen en eerst een paar keer in de bak?

Maar zoals Wendy al zei "live life to the max", dus bitloos dan maar! :) Ik merkte meteen verschil en dat wij er toch nog aan moeten wennen zo. De foto's zijn niet erg mooi (en die van in het bos waren gewoon mislukt) want het was ook al 21.30. Heb natuurlijk nog niet vaak met Cos gereden en heb zelf nog nooit bitloos gereden. Cos voelde zich duidelijk veel vrijer (en het eerste kwartier zorgde dat ervoor dat hij meer op alles om zich heen gericht was dan op mij), het gras was wel erg aanlokkelijk (maar ter zijner verdediging, was het ook wel erg prominent aanwezig en als je dat vergelijkt met de schrale wei, snap ik het ook best)
Afbeelding

Ook hing hij het eerste kwartier zwaarder in mijn handen, maar hierna ging het meteen al een stuk beter/lichter en merkte ik minder verschil.

Verder waren alleen een aantal foto's van helemaal in het begin gelukt. Na de uitdunningswerkzaamheden, hebben ze hier een soort zandgroeve(tje) gemaakt dus daar even doorheen gereden (zaten nog best diepe kuilen soms onder het losse zand) om Cos goed op te laten letten waar hij z'n benen neerzet. Maar goed...het begin is er, en voorlopig gaan we zeker bitloos door (zeker gezien hoe relaxed hij er na een minuutje of 20 op liep)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ploegpaard :=
Afbeelding

Afbeelding

en verder het bos in..
Afbeelding
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
kristelhans

Re: Cos en ik voor het eerst bitloos :)

Bericht door kristelhans » za 29 mei 2010, 09:20

Wauw wat een prachtige omgeving! En wat gaaf dat je het toch hebt gedaan..de kop is er af! Ziet er toch al heel relaxed uit.. Hij is echt een koel paard he? Voor zijn jonge jaren en onervarenheid doet hij het toch maar mooi allemaal wel voor je! Lekker door oefenen, komt vast helemaal goed!
rowenna

Bericht door rowenna » za 29 mei 2010, 10:42

Wat goed zeg, hij loopt lekker relaxed hoor.
En net wat Kristel al zei mooie omgeving, dat gaat genieten worden.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Nathalie

Bericht door Nathalie » za 29 mei 2010, 11:34

dank jullie :) Ik heb ook heel erg het idee dat hij ontzettend zijn best doet en wil doen. Dat wat jij nu schrijft Kristel, van die uitspraak wordt Edgar heel erg moe want ik zeg dat heel vaak...."maar hij doet het toch maar allemaal mooi wel!" :P :P
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Viv

Bericht door Viv » za 29 mei 2010, 12:12

Wat een heeeeerlijke pics.....
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 29 mei 2010, 17:25

Een echte Anton, die vinden het vaak allemaal wel best...
Fijn dat jullie samen zo lekker het bos in kunnen, een super manier om zo van je fjord te genieten.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Nathalie

Bericht door Nathalie » za 29 mei 2010, 17:37

dank jullie :)

@Janna- hmmm dan moet er misschien, als er een maatje voor Cos moet komen, maar nog een Anton komen :P (al hadden we stiekem onze zinnen op een Gra gezet, maar goed..kleur blijft altijd ondergeschikt belang...)
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » za 29 mei 2010, 17:38

Wat heerlijk in dat hoge bloemen veld! Lekker genieten in het bsl.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
sweetwendy

Bericht door sweetwendy » di 01 jun 2010, 17:18

Ziet er goed uit hoor! Ga je nu ook verder met bitloos rijden of ga je het combineren?
Wat een mooie omgeving zeg, jarloers :#
R.I.P. mijn lieve meisje Daisy (L)
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 01 jun 2010, 17:22

ja het is zeker heerlijk in het bos nu :)

@sweetwendy- het is eigenlijk mijn bedoeling om volledig op bitloos over te gaan. Merk wel dat ik nu buiten minder te zeggen had en hij meer zijn aandacht op andere dingen (lees: gras :') ) richtte, maar merkte tegelijk ook hoeveel ik eigenlijk nog met mijn handen doe (terwijl ik toch altijd van mezelf durf te zeggen dat ik heel "zacht" met mijn handen ben)...het gaat er voor ons dus echt om, om een andere manier van rijden te leren (meer met zit en benen)..dus nu op zoek naar de juiste lesgeefmeneer/mevrouw :)
sweetwendy

Bericht door sweetwendy » di 01 jun 2010, 17:24

Kalmiya schreef:ja het is zeker heerlijk in het bos nu :)

@sweetwendy- het is eigenlijk mijn bedoeling om volledig op bitloos over te gaan. Merk wel dat ik nu buiten minder te zeggen had en hij meer zijn aandacht op andere dingen (lees: gras :') ) richtte, maar merkte tegelijk ook hoeveel ik eigenlijk nog met mijn handen doe (terwijl ik toch altijd van mezelf durf te zeggen dat ik heel "zacht" met mijn handen ben)...het gaat er voor ons dus echt om, om een andere manier van rijden te leren (meer met zit en benen)..dus nu op zoek naar de juiste lesgeefmeneer/mevrouw :)
Oke haha. Ach oefening baart kunst ;)
Ik ga ook bitloos en boomloos rijden met daisy :) Je vind genoeg mensen die daar ervaring mee hebben om je les te geven hoor! Succes verder :)
R.I.P. mijn lieve meisje Daisy (L)
Plaats reactie