VERRASSING IN DE WEI
VERRASSING IN DE WEI
Er loopt nog geen veulentje in onze wei, maar toen mijn man vanmiddag rondliep vond hij deze schatjes .... vooral even kijken hoor!
http://waarneming.nl/foto/view/1217522
http://waarneming.nl/foto/view/1217518
http://waarneming.nl/foto/view/1217522
http://waarneming.nl/foto/view/1217518
Masja (Havstad x Barstad)
Flora (Zizoran x Havstad) kampioen merries 3 jaar eo Wijk bij Duurstede 2013
Jacobaea 2013 (Topas x Reitze)
Kickxia 2014 (Topas x Reitze)
Re: VERRASSING IN DE WEI
wauw, wat leuk joh! En waren ze zo mak dat je ze op de foto kon krijgen? Mams was waarschijnlijk niet in de buurt. Lief hoor
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Aaahhh wat een schatjes zeg!(l)
Prizly(briggen×myrstein): L1+5 (l)verkocht
Kora(wobke×remmelt): Nog niet gestart(l)
Kora(wobke×remmelt): Nog niet gestart(l)
Wow wat prachtig!! Lijkt me heel bijzonder om die zo op je pad te vinden.
Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
OHHHH wat een schatjes, zijn altijd zo vertederend die jonge reetjes.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Jonge reeën of hertjes vind je meestal zonder moeder.
Moeders legt ze ergens neer en gaat bijvoorbeeld zelf weg om te drinken of gaat op de vlucht als er gevaar dreigt in de hoop dat 'het gevaar' haar jong niet vindt.
Het jong zal niet eerder opstaan voordat mama het zegt en zal niet voor je wegvluchten (ook zo gevaarlijk bij maaiwerk.. het jong gaat ook niet weg voor de maaimachine... met alle gevolgen van dien).
Wanneer je zo'n jonge ree of hert vindt is een foto maken natuurlijk ontzettend leuk. Maar raak het jong niet aan en laat hem zo snel mogelijk weer met rust. Moeder staat zeer waarschijnlijk van een afstandje de boel in de gaten te houden.
Wanneer je zo'n jong aanraakt is het echt einde verhaal voor dit jong. Moeder zal het niet meer accepteren!
Moeders legt ze ergens neer en gaat bijvoorbeeld zelf weg om te drinken of gaat op de vlucht als er gevaar dreigt in de hoop dat 'het gevaar' haar jong niet vindt.
Het jong zal niet eerder opstaan voordat mama het zegt en zal niet voor je wegvluchten (ook zo gevaarlijk bij maaiwerk.. het jong gaat ook niet weg voor de maaimachine... met alle gevolgen van dien).
Wanneer je zo'n jonge ree of hert vindt is een foto maken natuurlijk ontzettend leuk. Maar raak het jong niet aan en laat hem zo snel mogelijk weer met rust. Moeder staat zeer waarschijnlijk van een afstandje de boel in de gaten te houden.
Wanneer je zo'n jong aanraakt is het echt einde verhaal voor dit jong. Moeder zal het niet meer accepteren!
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Fijn dat je dit even toelicht, het had mijn verhaal kunnen zijn. En wees gerust, we raken ze echt niet aan hoor ... maar mooie (ingezoomde) plaatjes kan je er wel van maken.Ilona schreef:Jonge reeën of hertjes vind je meestal zonder moeder.

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet

Mooi hoor.
Jij woont dan ook wel dicht bij het bos, neem ik aan??
Jij woont dan ook wel dicht bij het bos, neem ik aan??
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
wat schattig ik heb ze nog nooit zo jong van dichtbij gezien.
Hoever ligt jullie wei van jullie huis vandaan? Bronkhorst en babberich ligt toch nog wel een half uurtje uit elkaar?
Hoever ligt jullie wei van jullie huis vandaan? Bronkhorst en babberich ligt toch nog wel een half uurtje uit elkaar?
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
@ Vera en Claudia: wij beheren een natuurgebiedje in de Achterhoek bij Halle.
Op en deel daarvan lopen onze fjorden. Het is een afwisselend landschap met wei, poelen, bosjes hakhout. Reeen houden daarvan, bovendien staan we niet toe dat er gejaagd wordt, ook daarom is er vaak wild te vinden.
Een vriend woont in het gebied en houdt oa dagelijks de paarden in het oog en voert in de winter bij. Zelf wonen we in Babberich wat inderdaad 25/30 minuten er vandaan is. Vlak bij huis deel ik een wei met stal met een vriendin. Zo kan ik wanneer dat nodig is een paard wat dicherbij hebben en er ook mee aan het werk. Lory is nu hoogdrachtig in Babberich en Masja, Emma en Flora lopen in de Achterhoek.
Me ons G-tje erbij hebben we alweer 5 fjorden ... 't lijkt een beetje uit de hand te lopen.
Volgende winter haal ik Emma naar stal om haar het een en ander bij te brengen. Het plan is haar dan na de keuring van 2011 te verkopen ...
Helemaal op de hoogte?
Op en deel daarvan lopen onze fjorden. Het is een afwisselend landschap met wei, poelen, bosjes hakhout. Reeen houden daarvan, bovendien staan we niet toe dat er gejaagd wordt, ook daarom is er vaak wild te vinden.
Een vriend woont in het gebied en houdt oa dagelijks de paarden in het oog en voert in de winter bij. Zelf wonen we in Babberich wat inderdaad 25/30 minuten er vandaan is. Vlak bij huis deel ik een wei met stal met een vriendin. Zo kan ik wanneer dat nodig is een paard wat dicherbij hebben en er ook mee aan het werk. Lory is nu hoogdrachtig in Babberich en Masja, Emma en Flora lopen in de Achterhoek.
Me ons G-tje erbij hebben we alweer 5 fjorden ... 't lijkt een beetje uit de hand te lopen.

Volgende winter haal ik Emma naar stal om haar het een en ander bij te brengen. Het plan is haar dan na de keuring van 2011 te verkopen ...
Helemaal op de hoogte?
- Yfke-lover
@Tienke dan woon je niet ver van mij ik woon in Winterswijk hoe is het met je fjord gaat ze al gauw bevallen??
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Wat lief zeg!!
Truus, wij hebben een caravan op de camping in Groenlo,kom dan regelmatig in Winterswijk,Misschien heb ik Yfke dan wel eens zien staan.
Truus, wij hebben een caravan op de camping in Groenlo,kom dan regelmatig in Winterswijk,Misschien heb ik Yfke dan wel eens zien staan.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Aaahhh, wat een schatje Tienke! Zag al meteen dat het in Halle moest zijn.
@ Truus: Tienke woont in Babberich. Masja (moeder van Bjørn), Emma en Flora (Zizoran x Masja) staan in Halle
.
@ Truus: Tienke woont in Babberich. Masja (moeder van Bjørn), Emma en Flora (Zizoran x Masja) staan in Halle

Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
- nancy imka
Wauw bambi in de wei
Ooo, wat schattig zeg. En leuk dat je een soort natuurgebiedje beheert. Hoop wel voor je dat Lory het veulen nou een suitpoept!
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
meer puur natuur dan dit kun je je haast niet wensen he, prachtig
ja hoor helemaalTienke schreef:@ Vera en Claudia: wij beheren een natuurgebiedje in de Achterhoek bij Halle.
Me ons G-tje erbij hebben we alweer 5 fjorden ... 't lijkt een beetje uit de hand te lopen.![]()
Helemaal op de hoogte?

Wel een fijn idee dat je ook ruimte vlak bij hebt voor bv een drachtige merrie, anders is een half uurtje nog best een eind.
Die omgeving is inderdaad prachtig. Wij hebben laatst met de 4wd club een rit gemaakt door de achterhoek en in Halle bij een restaurant gegeten. Onderweg ook nog ergens geluncht maar kan me niet meer herrinneren hoe het daar heette. Het was in elk geval voor herhaling vatbaar.
Muis Keurmerrie!
wauw wat een plaatje zeg!
vond jullie wei eral zo niet wei's uitzien. maar snap nu met je toelichting hoe dat komt. leuk dat je zo je fjorden kan houden.
vond jullie wei eral zo niet wei's uitzien. maar snap nu met je toelichting hoe dat komt. leuk dat je zo je fjorden kan houden.
---
Ik dacht al: het veulen is er! Maar dit is ook een hele mooie verrassing!
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !