Uiteraard eerst er achter gelopen met alleen het tuig op, vervolgens wagentje er achter en de longeerlijn er nog aan. En dan ging allemaal zo goed, dat we wel los durfden.
Harma wou wel heel graag lopen!

En zelfs af en toe ontspannen

Maar de bochten door rijden, vonden we toch wel moeilijk

En nu maar omscholen, zodat we in november een hele beste menproef kunnen afleggen

Nog even wat beginnerstwijfels waar jullie pro's mij vast wel tips over kunnen geven:
- Op de eerste en tweede foto is wel duidelijk te zien hoe lang (of kort) onze zweep is. Gezien de tip dat je met zweep bij het schouder moet kunnen komen, is de zweep te kort lijkt me?
- Het was met de strengen nog best moeilijk die aan de kar vast te krijgen aan de zwengen, omdat ze niet langer kunnen.
Ff op http://www.mencursus.net/index2.htm opgezocht: de brancardbeugel
Die zit op de foto's iedere keer vrij ver naar voren geduwd, dat komt natuurlijk omdat de strengen niet losser kunnen. Ik ben misschien ook vergeten de riem van de brancardbeugel richting singel door passant op het schofttuig heen te halen, waardoor hij makkelijker naar voren kan schuiven.
Maar ik neem aan dat we het beste kunnen proberen een gaatje bij te laten maken in de strengen?
- En de kinketting zit hier heel los, ik krijg hem namelijk bijna niet vast. Het haakje van de kinkettinghaak is heel lang en zit bijna tegen het bakstukoog aan. Als ik wonder boven wonder een ringetje over het haakje heen krijg, zit hij natuurlijk niet strak genoeg.
Het is zo'n bit, alleen dan in een andere kleur:

Maar het haakje is zo lang dat het uiteinde van het haakje bijna tegen bakstukoog aan komt (aan de andere kant is het een dicht haakje, zoals hij de foto hierboven)
Zijn er soms speciale klipjes waardoor je kinketting wel vast kan maken ofzo?
De ketting is meer een ketting zoals deze:

Hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden