Zomaar plotseling kwam de beslissing..
Bij ons op stal zijn ze aan het verbouwen en dit brengt veel onrust met zich mee langs de rijbaan.
Een rijbaan waar ik juist rust nodig heb met Adorno. Hij moet de omgeving kunnen vertrouwen en met klapperend zeil en iedere dag andere obstakels langs de bak gaat dit niet.
De achterkant van de bak ligt ook nog langs de weg dus al met al kwam ik toch steeds weer op dagen uit dat hij zo gespannen was dat ik er niet op kon.
Daar baalde ik van want hij ging de laatste tijd zo ontzettend dat ik lekker door wilde rijden!
Door de verbouwing moesten er tijdelijk 2 paarden worden verhuisd.
Dus ik heb aangeboden met Adorno te verhuizen.
Had het er namelijk al eerder met Erik over gehad om hem toch op de stal te zetten waar ik ook lesgeef.
Het is een groot bedrijf waar veel te zien is maar in de stallen is het relatief rustig en 'savonds mag ik na de lessen gebruik maken van de manegebaan waar ik dus in mijn eentje aan de slag kan.
Ook kan hij hier op de wei.
Heb de gok genomen.. als het niet gaat kan hij gewoon weer terug naar waar hij stond.
Maar hij doet het super

We zijn ook al aan het rijden geslagen op de nieuwe stal.
Waar hij eerder deze week nog wel wat onzeker was wordt hij steeds zekerder in zijn lopen.
Zijn onzekerheid uit hij door zich terug te laten vallen in stap.
Zelf ben ik daar super tevreden over dat hij dit doet gezien hij ooit extreem vluchtgedrag heeft vertoont. Hij vlucht nu niet, hij ziet zijn angst onder ogen en kiest ervoor een stapje terug te doen en het aan te gaan ipv er keihard voor weg te vliegen
Vervolgens kan ik altijd gewoon weer heel makkelijk aandraven en rijden we weer verder.
Gister heeft hij dit niet 1x gedaan!
Hier 2 filmpjes.
Niks geen hoogstandjes hoor.. maar ja dit is voor hem al zeer intensief werk..
De filmster en een stalgenoot stonden er lekker over te kletsen maar hadden denk niet in de gaten dat alles op video staat haha..
http://www.youtube.com/watch?v=ZMNH5yJfvMg
http://www.youtube.com/watch?v=JEYu_H-qUx0