De grote (of kleine??) Cos ruilbeurs...

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Nathalie

De grote (of kleine??) Cos ruilbeurs...

Bericht door Nathalie » zo 25 apr 2010, 19:23

Tja...natuurlijk hoor je eigenlijk niet veel verschillende ruiters op je jonge paardje te zetten dat nog doorgereden moet worden.....nee..*zucht*..eigenlijk hoort dat helemaal niet...maar ja...wat als je paardje nu een gezinspaardje is??? Dan zal het jonge paardje in kwestie er toch aan moeten geloven en zo was er vanmorgen een ware ruilbeurs gaande met Cos als stralende middelpunt...

Allereerst mocht ik zelf (voor het eerst in de bak met 2 friezen en een vos die in de bak ernaast mee renden dus even kijken hoe Cos daarop reageerde...en dat bleek superbraaf te zijn :D)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Ik vind foto's van mezelf op Cos nog erg confronterend qua plaatje (ik weet dat het ook heel erg tussen mijn oren zit omdat ik mezelf gewend ben op 1m70 en hoger :P :P :P) en qua vetribbels := := :o 8) ...dus we gaan snel verder via een artistieke foto a la Edgar..

3.
Afbeelding

4. 2 slagen in de beugels en de beurt is aan Liam (8)
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. nog 2 slagen erin en onze Cayleigh (5) mocht met hulp de klim maken
Afbeelding

10. Cayleigh is onze pittige fanatiekeling van het type "laat maar los mama, ik kan het al zelf...drrrrrrrrrrrrraf Cos" >;)
Afbeelding

11. zoals jullie kunnen zien, leek het mama echter een beter idee om maar even vast te houden...
Afbeelding

12. Cayleigh wil heel graag veel leren (des te sneller denkt mevrouw te kunnen gaan springen, crossen en galopperen namelijk := ) dus ze oefent vlijtig het lichtrijden...
Afbeelding

13. En vooruit dan, een stukje los....waarna ik meteen weer kon bijrennen en vasthouden omdat de vrijheid meteen werd misbruikt om met de beentjes tegen de zweetbladen te klepperen "ja,drrrrrrrrrrrrrrrraaaaf Cos"...en Cos doet dat dan natuurlijk ook gewoon...*diepe zucht*
Afbeelding

14. Onderwijl werd mijn hoofd van het meerennen steeds roder en warmer...maar de jongste telg Aiden (3) was aan de beurt.
Afbeelding

15. Zelf voeten in de beugels doen (waren te lang en ik had niet de puf meer om er nog een slag in te fabriceren)
Afbeelding

16.
Afbeelding

Jullie zien het dus...absoluut niet volgens het boekje met al die verschillende ruiters ;)...maar we hebben enorm plezier gehad en Cos leek er weinig problemen mee te hebben aangezien hij voldoende werd geknuffeld, geaaid en zijn ego gestreeld werd onder alle uitroepen hoe knap, fantastisch, lief en geweldig hij wel niet is :)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Bella
Contacteer:

Re: De grote (of kleine??) Cos ruilbeurs...

Bericht door Bella » zo 25 apr 2010, 19:29

hahaha super, vooral die dame van jullie op foto 13....voor je er straks erg in hebt kom je een keer bij de stal...'weg cos'...is zij m al aan het 'trainen' ;).

Betreft het meerdere ruiters laten rijden. Voor mij is het juist een must dat er bij die jonge paarden al geregeld eens iemand anders op zit. Zijn nog heel veel paarden behoorlijk eenkennig, soms handig, maar als gezinspony moeten ze ook direct leren bij iedereen braaf hun best te doen en niet alleen bij die ene die hen inrijdt/doorrijdt ;)
Geluk is de vrucht van intens werk
rowenna

Bericht door rowenna » zo 25 apr 2010, 19:33

Wat schattig zeg, en wat is je vent toch een braverd.
En je dochtertje gaat vast een keer samen met Amber naar een crosswedstrijdje hihi.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 25 apr 2010, 19:34

hehe..ja je lacht erom maar ze moet echt zo vreselijk geremd worden m.b.t. de paarden....ze denkt werkelijk dat ze alles zelf kan en staat er niet bij stil dat het allemaal bij gratie van het karakter van het paard is ;)

Ach in dit geval was het meer een vette knipoog natuurlijk aangezien de kinderen nog niet echt rijden maar meer 'meeliften' al moet ik eerlijk zeggen dat Cayleigh ontzettend haar best doet en het heel serieus neemt allemaal....
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 25 apr 2010, 19:35

@Rowenna - ik neem aan dat dat jouw dochtertje is? Is dat ook zo'n fanatiekeling??? (ben nu wel nieuwsgierig naar een foto natuurlijk)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 25 apr 2010, 19:46

haha ik ken het Nathalie, nichtje hier is ook bloedfanatiek (wordt 3)...wou na de show ook even op Anton. Van rondje op Anton, werd het nog een rondje op de weg, van rondje op de weg wou ze los over het erf (dát doen we maar niet) en uiteindelijk vond ze dat de merries met veulens maar éven uit de bak moesten zodat ze ook nog even in de bak los kon rijden. O:) Wijsneus, maar het werd niet vergeten. Na een tijdje toen de merries en veulens weer op stal stonden kwam ze nog even benadrukken dat ze nú ook nog wel eventjes op een paard kon rijden. Geloof dat hier over een jaar of 3 maar extra kindersloten op de stallen moeten haha
Geluk is de vrucht van intens werk
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 25 apr 2010, 20:00

hehehe...nou dan ken je het inderdaad en weet je hoe het is :P
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 25 apr 2010, 21:03

Geweldige foto's en wat is Cos een braverd zeg!
Amber is Amber_ hier op FW, die crossed met Fjordy en tegenwoordig ook al een beetje met Toot.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 25 apr 2010, 21:30

ach natuurlijk...op die fiets :)....hahaha..als het aan Cayleigh zou liggen, zou ze zo bij Amber achterop springen en meecrossen :P
Viv

Bericht door Viv » ma 26 apr 2010, 04:39

Bella schreef:Betreft het meerdere ruiters laten rijden. Voor mij is het juist een must dat er bij die jonge paarden al geregeld eens iemand anders op zit. Zijn nog heel veel paarden behoorlijk eenkennig, soms handig, maar als gezinspony moeten ze ook direct leren bij iedereen braaf hun best te doen en niet alleen bij die ene die hen inrijdt/doorrijdt ;)
Ben ik het helemaal mee eens!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Vera

Bericht door Vera » ma 26 apr 2010, 07:09

hij doet het in elk geval super!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 26 apr 2010, 07:31

wat een braverd! De beentjes komen niet eens onder de zweetbladen uit, haha. Wel komisch dat ze zo fanatiek is
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Fran

Bericht door Fran » ma 26 apr 2010, 12:18

Wat leuk dattie het allemaal zo braaf doen en dat je kinderen er veel plezier aan beleven.
Knup Cos gewoon aan de longeerlijn dan hoef je niet mee te rennen :P
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 26 apr 2010, 13:10

dank jullie...:)

aan de longeerlijn durf ik nog niet met de kids....Liam (de oudste) is niet echt fanatiek en wil eigenlijk gewoon wat meeliften, Cayleigh is dan weer TE fanatiek dus die wil ik van dichtbij in de gaten houden en Aiden...ja die is echt nog veel te jong met z'n 3 jaar :)
rowenna

Bericht door rowenna » ma 26 apr 2010, 13:41

Kalmiya schreef:@Rowenna - ik neem aan dat dat jouw dochtertje is? Is dat ook zo'n fanatiekeling??? (ben nu wel nieuwsgierig naar een foto natuurlijk)
Nee is niet mijn dochtertje, Amber zit ook hier op FW zij rijd nog wel eens een crosje met Haar paard. :D
Ik heb geen kinderen, heb daar bewust voor gekozen, vanwege mijn epileptie.
En het zit al bij ons in de familie.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 26 apr 2010, 13:43

hehehe..iemand anders had me al getipt... Ik had niet meteen de link gelegd :P want ben natuurlijk al zwaar fan van Amber's prestaties (vooral met Fjordy) en Cayleigh wil het ook altijd zien als er een nieuw topic van Fjordy is...
rowenna

Bericht door rowenna » ma 26 apr 2010, 13:46

Ja ik zag het, had het er al op gezet voor ik het gelezen had.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 26 apr 2010, 16:09

Heerlijk zo'n familiefjord.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » ma 26 apr 2010, 16:28

Een rasecht familiepaard! :)) heerlijk zeg!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » di 27 apr 2010, 16:47

Brave Cos, heerlijk toch dat de hele family van hem kan genieten!
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Plaats reactie