Naam: Bjorn (Beer dus)
Geslacht: Ruin (al waant hij zichzelf af en toe hengst geloof ik)
Leeftijd: 4 (12 mei wordt ie 5)
Afstamming: Merkur x Jolster

Eerste foto ooit van Beer..PUPPIE! Dat halster zou hem nu niet meer passen denk ik hihi..

Stukje wandelen tijdens onze eerste ontmoeting.. ik met donker haar, het was een fase haha

Meneer had nogal last van grootheidswaanzin en iedere keer als hij iets deed wat mij niet aanstond moest hij een rondje lopen om weer in zijn 'onderdanige' positie te komen. Na 4739228840 rondjes viel het kwartje..ik word al weer duizelig als ik aan die dag denk haha!

Nog meer oefenen op het Balloerveld...weer zo'n babyface!

Rollen is een van Beers favoriete bezigheden...waar we ook gingen wandelen, meneer plofte overal schaamteloos neer. Ik schrok me rot de eerste keer!

Het werd voorjaar en Beer leerde om vast te staan..ben me wel een paar keer kapot geschrokken..hoofd onder het touw door, hangen en meer van dat soort ongein. Poetsen was ook eng hihi..

Beers eerste traumatische ervaring met een zadel..hier was het al maart geloof ik. Daarna heb ik tot juni gewacht met een zadel op doen want deze was duidelijk te klein.

Eerste keer hangen..was niet zo'n succes haha..denk dat dat de enige keer ooit is geweest dat Beer een bok(je) gaf. Deed ook zeer bij mij want zijn ruggengraat stak nog aardig uit.

En weer blond haha.. Hier werd Beer 4! Ik had een 'taart' voor hem gemaakt..Hij vond het heerlijk!

We deden fanatiek aan grondwerk en Beer vond alles leuk en pikte dingen erg snel op!

We raakten steeds beter bevriend!

Ohja, Beer heeft een kolletje! In Balloo vond ik dat erg handig..kon ik hem tenminste herkennen tussen alle andere fjorden hihi..

De dag dat Beer naar mij kwam!!! Jan en Jose kwamen hem brengen en ik stond al een hele tijd van tevoren aan de weg te wachten. Penny!

Uit de trailer..Check dat lijf

Welkom thuis vent!

Als een echte fjord...net 5 minuten in je nieuwe huis en wat doe je dan? Juist..eten!

Zadelpasdrama's...bij menig Fjordenwereld-lid bekend! Hier aan de longe uitproberen of dit een beetje bleef liggen..nee dus.

Freestylen, iets dat Beer superleuk vindt!

Weer een stand foto..toen vond ik hem al een stuk mooier, nu lach ik er om!

Kon niet wachten tot ik er op mocht...de gangen van Beer zijn zooo ruim!

Eerste keer erop! Met dank aan Viv en Andy!! Achteraf niet zo slim met gympies maar het zat die dag ook niet helemaaaaal in de planning om op Beer te gaan zitten.. Hij keek niet op om of..braaf!

LIEF!

Schriktraining hahaha, maar niet heus!

Los rijden en stralen!

En jaaaa, onze eerste keer naar buiten! Geloof dat dit net voor zijn ziekzijn is...
Rond deze periode is Beer erg ziek geweest. Eerst had hij keelontsteking wat verergerde tot een zware longontsteking. Toen hij daar een beetje bovenop was kreeg hij droes...ook leuk dus. Beer heeft toen een maand of 3 stil gestaan..we hebben na de droes veel gewandeld en af en toe in de bak wat gedaan. Onze band is wel veel sterker geworden door dit alles.

Hier was het net voor zijn zijn droes..eerste wandeling na de longontsteking..lekker grazen en trutten samen..

Beer is in die tijd ook weer erg afgevallen..kun je hier goed zien.. Het was al geen dikzak maar na zijn ziektes was er niks meer over van hem. Er ging toen 3 kilo brok op een dag in met veel ruwvoer en gras.. Ik ben mijn stalbazen tot op de dag van vandaag dankbaar voor hun goede zorgen en begeleiding!

Langzaam weer opbouwen..hier doen we een spelletje..tussen de oxer parkeren. Beer heeft zoveel zelfvertrouwen dat ik hem er zo tussen kan zetten nu!

Lekker opbouwen met lange stapritten in het bos dat aan stal ligt!

Door zijn ziekte en slechte weerstand was Beer supervroeg begonnen met ontploffen.. In september heb ik hem dus geschoren. Was voor ons beide de eerste keer haha. Volgend jaar doe ik het weer denk ik maar dan wat later in het jaar.

Teletubbie Beer.. Ik weet niet of jullie het je nog kunnen herinneren maar Beer is de 'master' uitbreker..nou ja, uitbreken..hij kruipt op zijn knietjes, hij rolt onder het draad en hij maakt hekken open door de handvaten er met zijn manenkam uit te wippen...hoezo slim? Dit bouwwerk moest de stroom beter geleiden maar het hielp voor geen meter hahah.. Stalbaas heeft een extra stroomkast op het ene plekje gezet, rechtstreeks op het draad en na 3 (!!) pogingen en veel gebok en geren en hysterisch gedrag was het Beer eeeeeiiindelijk duidelijk dat hij ACHTER de draden moest blijven.

Nog meer mooie bosritten.

Tsja, en toen kregen we dit gezeur in oktober Beer is superdominant in het land en was door een ander paard geschopt omdat hij maar niet ophield met pesten (Ja, Beer pest echt). Gelukkig niet kreupel maar wel een hele lelijke wond! Ik heb hem 2 of 3 keer per dag afgespoten...net in de week dat ik voor het eerst in jaaaren een griepje had..Na een maand of 2 zag het er eindelijk beter uit. Nu zie je nog wel een litteken en een bultje maar er groeit wel weer haar over (niet op)
# 34

Hier kon ik er eindelijk weer op want door dat been een paar weken niet gereden...lekker krabbelen vindt hij zooo fijn!

Aaaaah zielig! Beer voor het eerst met bit...ik moest bijna huilen toen ik deze foto zag..haha..

Ohja, dit was ik bijna vergeten..kneus!

Vergelijk deze foto met een van de eersten...wat een nek krijgt ie!

En toen groeide meneer zo hard dat er een ander zadel moest komen. Sinds november rijden we met een Barefoot Cheyenne en ik wil nooooit meer wat anders!
# 39

Beer wordt volwassen!

En we doen ook aan wat vrijheidsdressuur..eerste poging tot buigen..hihi..die kont!
# 41

En van vanmorgen.
Oh ik kan er nog wel 100 laten zien maar ik hou het hierbij hahaha, sorry voor de hoeveelheid..ik zit te denken of ik er een paar tussen uit moet halen.. Binnenkort komen er rij-foto's dus zet je maar schrap!

Bedankt voor het kijken!