Beer een jaar lang!

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
kristelhans

Beer een jaar lang!

Bericht door kristelhans » do 11 feb 2010, 20:05

Jaja, vorig jaar rond deze tijd zag ik Beer voor het eerst..liefde op het eerste gezicht en geen dag spijt gehad! Wat een fantastisch dier is Beer toch..groot qua uiterlijk, gigantisch van karakter. Ik ben stapelgek op deze prachtige fjord (want dat is hij nu wel aan het worden) en op deze manier wil ik een leuk jaar met jullie delen! Ik ben 2 keer wezen kijken en heb hem toen laten keuren. Alles was goed en de deal werd gesloten. Beer heeft toen nog tot mei in Balloo mogen kleuteren omdat ik nog zo snel geen stalling had. Ik ben wekelijks (soms wel 2 keer) naar hem toe gegaan om hem te leren kennen. Nou, genoeg geblaat, enjoy!

Naam: Bjorn (Beer dus)
Geslacht: Ruin (al waant hij zichzelf af en toe hengst geloof ik)
Leeftijd: 4 (12 mei wordt ie 5)
Afstamming: Merkur x Jolster

#1 Afbeelding
Eerste foto ooit van Beer..PUPPIE! Dat halster zou hem nu niet meer passen denk ik hihi..

#2 Afbeelding
Stukje wandelen tijdens onze eerste ontmoeting.. ik met donker haar, het was een fase haha :o?

#3 Afbeelding
Meneer had nogal last van grootheidswaanzin en iedere keer als hij iets deed wat mij niet aanstond moest hij een rondje lopen om weer in zijn 'onderdanige' positie te komen. Na 4739228840 rondjes viel het kwartje..ik word al weer duizelig als ik aan die dag denk haha!

#4 Afbeelding
Nog meer oefenen op het Balloerveld...weer zo'n babyface!

#5 Afbeelding
Rollen is een van Beers favoriete bezigheden...waar we ook gingen wandelen, meneer plofte overal schaamteloos neer. Ik schrok me rot de eerste keer!

#6 Afbeelding
Het werd voorjaar en Beer leerde om vast te staan..ben me wel een paar keer kapot geschrokken..hoofd onder het touw door, hangen en meer van dat soort ongein. Poetsen was ook eng hihi..

#7 Afbeelding
Beers eerste traumatische ervaring met een zadel..hier was het al maart geloof ik. Daarna heb ik tot juni gewacht met een zadel op doen want deze was duidelijk te klein.

#8 Afbeelding
Eerste keer hangen..was niet zo'n succes haha..denk dat dat de enige keer ooit is geweest dat Beer een bok(je) gaf. Deed ook zeer bij mij want zijn ruggengraat stak nog aardig uit.

#9 Afbeelding
En weer blond haha.. Hier werd Beer 4! Ik had een 'taart' voor hem gemaakt..Hij vond het heerlijk!

#10 Afbeelding
We deden fanatiek aan grondwerk en Beer vond alles leuk en pikte dingen erg snel op!

#11 Afbeelding
We raakten steeds beter bevriend!

#12 Afbeelding
Ohja, Beer heeft een kolletje! In Balloo vond ik dat erg handig..kon ik hem tenminste herkennen tussen alle andere fjorden hihi..

#13 Afbeelding
De dag dat Beer naar mij kwam!!! Jan en Jose kwamen hem brengen en ik stond al een hele tijd van tevoren aan de weg te wachten. Penny!

#14 Afbeelding
Uit de trailer..Check dat lijf }-o

#15 Afbeelding
Welkom thuis vent!

#16 Afbeelding
Als een echte fjord...net 5 minuten in je nieuwe huis en wat doe je dan? Juist..eten!

#17 Afbeelding
Zadelpasdrama's...bij menig Fjordenwereld-lid bekend! Hier aan de longe uitproberen of dit een beetje bleef liggen..nee dus.

#18 Afbeelding
Freestylen, iets dat Beer superleuk vindt!

#19 Afbeelding
Weer een stand foto..toen vond ik hem al een stuk mooier, nu lach ik er om! :o

#20 Afbeelding
Kon niet wachten tot ik er op mocht...de gangen van Beer zijn zooo ruim!

#21 Afbeelding
Eerste keer erop! Met dank aan Viv en Andy!! Achteraf niet zo slim met gympies maar het zat die dag ook niet helemaaaaal in de planning om op Beer te gaan zitten.. Hij keek niet op om of..braaf!

#22 Afbeelding
LIEF!

#23 Afbeelding
Schriktraining hahaha, maar niet heus!

#24 Afbeelding
Los rijden en stralen!

#25 Afbeelding
En jaaaa, onze eerste keer naar buiten! Geloof dat dit net voor zijn ziekzijn is...

Rond deze periode is Beer erg ziek geweest. Eerst had hij keelontsteking wat verergerde tot een zware longontsteking. Toen hij daar een beetje bovenop was kreeg hij droes...ook leuk dus. Beer heeft toen een maand of 3 stil gestaan..we hebben na de droes veel gewandeld en af en toe in de bak wat gedaan. Onze band is wel veel sterker geworden door dit alles.

#26 Afbeelding
Hier was het net voor zijn zijn droes..eerste wandeling na de longontsteking..lekker grazen en trutten samen..

#27 Afbeelding
Beer is in die tijd ook weer erg afgevallen..kun je hier goed zien.. Het was al geen dikzak maar na zijn ziektes was er niks meer over van hem. Er ging toen 3 kilo brok op een dag in met veel ruwvoer en gras.. Ik ben mijn stalbazen tot op de dag van vandaag dankbaar voor hun goede zorgen en begeleiding!

#28 Afbeelding
Langzaam weer opbouwen..hier doen we een spelletje..tussen de oxer parkeren. Beer heeft zoveel zelfvertrouwen dat ik hem er zo tussen kan zetten nu!

#29 Afbeelding
Lekker opbouwen met lange stapritten in het bos dat aan stal ligt!

#30 Afbeelding
Door zijn ziekte en slechte weerstand was Beer supervroeg begonnen met ontploffen.. In september heb ik hem dus geschoren. Was voor ons beide de eerste keer haha. Volgend jaar doe ik het weer denk ik maar dan wat later in het jaar.

#31 Afbeelding
Teletubbie Beer.. Ik weet niet of jullie het je nog kunnen herinneren maar Beer is de 'master' uitbreker..nou ja, uitbreken..hij kruipt op zijn knietjes, hij rolt onder het draad en hij maakt hekken open door de handvaten er met zijn manenkam uit te wippen...hoezo slim? Dit bouwwerk moest de stroom beter geleiden maar het hielp voor geen meter hahah.. Stalbaas heeft een extra stroomkast op het ene plekje gezet, rechtstreeks op het draad en na 3 (!!) pogingen en veel gebok en geren en hysterisch gedrag was het Beer eeeeeiiindelijk duidelijk dat hij ACHTER de draden moest blijven.

#32 Afbeelding
Nog meer mooie bosritten.

#33 Afbeelding
Tsja, en toen kregen we dit gezeur in oktober Beer is superdominant in het land en was door een ander paard geschopt omdat hij maar niet ophield met pesten (Ja, Beer pest echt). Gelukkig niet kreupel maar wel een hele lelijke wond! Ik heb hem 2 of 3 keer per dag afgespoten...net in de week dat ik voor het eerst in jaaaren een griepje had..Na een maand of 2 zag het er eindelijk beter uit. Nu zie je nog wel een litteken en een bultje maar er groeit wel weer haar over (niet op)

# 34 Afbeelding
Hier kon ik er eindelijk weer op want door dat been een paar weken niet gereden...lekker krabbelen vindt hij zooo fijn!

#35 Afbeelding
Aaaaah zielig! Beer voor het eerst met bit...ik moest bijna huilen toen ik deze foto zag..haha.. :x Onze sidepull schoof wat met het wat serieuzere werk en ik wil Beer zo veelzijdig mogelijk opleiden dus Beer moest ook aan een bit geloven!

#36 Afbeelding
Ohja, dit was ik bijna vergeten..kneus!

#37 Afbeelding
Vergelijk deze foto met een van de eersten...wat een nek krijgt ie!

#38 Afbeelding
En toen groeide meneer zo hard dat er een ander zadel moest komen. Sinds november rijden we met een Barefoot Cheyenne en ik wil nooooit meer wat anders!

# 39 Afbeelding
Beer wordt volwassen!

#40 Afbeelding
En we doen ook aan wat vrijheidsdressuur..eerste poging tot buigen..hihi..die kont!

# 41 Afbeelding
En van vanmorgen.

Oh ik kan er nog wel 100 laten zien maar ik hou het hierbij hahaha, sorry voor de hoeveelheid..ik zit te denken of ik er een paar tussen uit moet halen.. Binnenkort komen er rij-foto's dus zet je maar schrap! +:)+

Bedankt voor het kijken!

Laatst gewijzigd door kristelhans op do 11 feb 2010, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Claudje

Re: Beer een jaar lang!

Bericht door Claudje » do 11 feb 2010, 20:10

Mooi overzichtje Kristel :D Ik denk ook nog vaak terug aan de wandelingetjes in Balloo met Beer en Keet. Toen allebei nog spriet :=
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 feb 2010, 20:13

Haha, ja wat waren ze ieniemienie toen he? Die van jou helemaal!
Daphne!

Bericht door Daphne! » do 11 feb 2010, 20:14

Wat een leuk jaarverslag! Ik heb genoten van het lezen ervan. Leuk om hem zo in een jaar te zien vorderen en veranderen.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » do 11 feb 2010, 20:14

Wat is ie toch al veranderd hè :))
Hij wordt steeds meer volwassen, qua uiterlijk dan :D
Nog heel veel mooie en vooral leuke en gezonde jaren met Beer!!!!!!!!!!!
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » do 11 feb 2010, 20:14

Bere goed verslag, van een jaar met Beer!!!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 11 feb 2010, 20:17

wat een leuk overzicht zeg...er zijn er een heleboel die eruitspringen, maar die waar je staat te wachten met dat halster in je handen is vast wel speciaal! Wat een geweldig stel zijn jullie samen, het plezier spat er gewoon af...

De Cheyenne vind jij dus een absolute aanrader?
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 feb 2010, 20:18

Ah dank jullie voor de leuke reacties! Ik denk wel eens dat ik veeeeel te veel foto's altijd laat zien van Beer haha maar leuk dat jullie het nog niet zat zijn!
Viv

Bericht door Viv » do 11 feb 2010, 20:19

kristelhans schreef: #6 Afbeelding
Begint me op eens iets te dagen dat ik jou heeeeeeel erg in het begin op bokt nog heb gesproken over zadels volgens mij. Je had hem iig nét gekocht of uit de opfok gehaald bij J&J en deze foto (of naja die andere die je hebt waar hij ook aan de muur daar staat) staat me nog zo bij :D

Wat issie veranderd he?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 feb 2010, 20:20

Kalmiya schreef:wat een leuk overzicht zeg...er zijn er een heleboel die eruitspringen, maar die waar je staat te wachten met dat halster in je handen is vast wel speciaal! Wat een geweldig stel zijn jullie samen, het plezier spat er gewoon af...

De Cheyenne vind jij dus een absolute aanrader?
Ja ik ben FAN van de BF Cheyenne. Ik had hiervoor een Daaleman vzh zadel maar ik kreeg daar rugpijn in. Sinds ik met mijn BF rijd heb ik geen enkele keer meer rugpijn gehad..wel spierpijn de eerste 2 weken haha maar mijn houding is ook echt verbeterd! En, nog belangrijker, Beer is veeeeel ruimer en fijner gaan lopen. Een en al ontspanning! Buigen en gymnasticeren gaat ook lekker met dit zadel.
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 feb 2010, 20:21

Viv schreef:
kristelhans schreef: #6 Afbeelding
Begint me op eens iets te dagen dat ik jou heeeeeeel erg in het begin op bokt nog heb gesproken over zadels volgens mij. Je had hem iig nét gekocht of uit de opfok gehaald bij J&J en deze foto (of naja die andere die je hebt waar hij ook aan de muur daar staat) staat me nog zo bij :D

Wat issie veranderd he?
Oh echt? hihi wat grappig! Weet ik zo niet meer..zit bijna nooit op Bokt, hier is het veel gezelliger! Hij is idd veranderd..en hij is nog lang niet klaar!
Ilona

Bericht door Ilona » do 11 feb 2010, 20:22

Leuk verslag! Geen foto's er tussenuit halen hoor, het is leuk zo.
Nog vele leuke jaren met je Beer gewenst!!!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » do 11 feb 2010, 20:32

Van puppy tot BEER wat een leuke foto's en mooi overzicht :)) :)) :))
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Dennis

Bericht door Dennis » do 11 feb 2010, 20:47

in Beer heb je echt je maatje gevonden, maar dat was allang duidelijk met de leuke verhalen iedere keer weer
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Dennis

Bericht door Dennis » do 11 feb 2010, 20:50

Hoe heet trouwens de moeder van Beer?
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 feb 2010, 20:55

Beers moeder is Ophra. Beer is gefokt in Haalderen bij de fam. Knipping. Die gaan geloof ik niet naar keuringen enzo. Jan en Jose hebben Beer van de fokker gekocht. Ik ben Beers 3de en laatste eigenaar. ;)
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 11 feb 2010, 21:01

Leuk overzicht Kristel! Ik denk dat ik nog niet eens 1/10 van het aantal foto's dat jij hebt van Beer van Brass heb. En ik heb er ook best wel wat :P
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » do 11 feb 2010, 21:01

Hihi, ik moet zo lachen om jouw blije hoofd op elke foto! :D
Echt geweldig om te zien.
Wat is ie veranderd zeg en wat hebben jullie al veel meegemaakt in zo'n korte tijd.
Geniet nog maar lekker van hem, maar dat zal wel lukken ;)
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 feb 2010, 21:04

Ha ja ik spaar Beer foto's! ;) Lang leve het digitale tijdperk!

En idd, ik word zo blij van Beer! Ook leuk om te vermelden..ik heb het er hier nooit over maar ik heb een chronisch darmprobleem en door het vele rijden en het lekker bezig zijn met Beer zijn mijn klachten gigantisch afgenomen! Paarden werken echt helend/therapeutisch!
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » do 11 feb 2010, 21:05

Wat een jaar zo samen zeg, mooi overzicht!
Jullie hebben in die tijd al een hoop meegemaakt samen, hij is mooi uitgegroeid.
Plaats reactie