Nieuw in en op de Fjordenwereld - droomwens in vervulling

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Nathalie

Nieuw in en op de Fjordenwereld - droomwens in vervulling

Bericht door Nathalie » do 11 feb 2010, 15:53

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik me graag netjes voorstellen, zou normaliter een ieder de hand geschud hebben maar dat gaat ietwat lastig zo virtueel.

Mijn naam is Nathalie, ik ben 36 en getrouwd met Edgar. Wij wonen met onze drie kinderen, de hond Hummer en de kat Cousteau in een dorp (ik wil nog net niet 'gehucht' schrijven) in de polder.

De voordelen van ons dorp zijn dat we vlakbij een leuk bos wonen en dat het hier heerlijk rustig is.

Het is altijd mijn levensdroom geweest, ik zal aan de leugendetector zelfs nog glashard beweren dat dit al zo was toen ik nog voeding door een navelstreng kreeg, om een eigen paard te hebben. Door ofwel chronisch geldgebrek (studeren etc.) ofwel chronisch tijdgebrek (jaja ooit was ik iemand en had een carriere ;) ) kwam dit er echter nooit van en heb ik altijd paarden van anderen gereden. Mijn voorkeur is altijd uitgegaan naar de koudbloeden...Fjorden, Tinkers, Haflingers....en..... nadat ik eenmaal goed had kennisgemaakt met het ras...Shetlanders!

Wij hebben dus al een aantal jaren twee mega-super-geweldige shetlanders. Ik heb zelf van de heren leren mennen in enkel- en dubbelspan, de kinderen hebben leren omgaan met paarden, leren rijden, we hebben geravot, tikkertje gedaan, vrijheidsdressuur, lange teugelen en noem het maar op. Vroeger vond ik het grasmaaiers op buitenproportioneel kleine pootjes, vandaag de dag heb ik heilig respect voor de reusachtige karakters in de kleinere lichamen.

Hier kom ik meteen aan de traan in mijn verhaal. Om mijn eeuwige droom waarheid te maken, moeten wij helaas de heren pony verkopen. Het heeft me veel wikken, wegen en slapeloze nachten gekost maar realistisch, (leef)tijdtechnisch en financieel gezien kan ik nog 1 keer een paard kopen (en dus mijn levenswens in vervulling doen gaan) dat zijn leven bij ons uit kan leven. Wij zoeken dus een fantastisch huis voor onze heren en hopen dat wij onderstaande heer dan weer een fantastisch huis kunnen bieden.

Mijn keuze voor het paard van mijn leven is namelijk gevallen op Cassper (ik heb hier al voldoende meegelezen om te weten dat sommigen hier hem zullen herkennen ;) ). Ik was op zoek naar boomstammen van benen, een klassiek model en een vriendelijk hoofd/uitstraling en meen dat in hem gevonden te hebben. De naam op zich is ook al grappig. Cassper zou dan namelijk op stal komen te staan bij een KWPN'er die Casper hernoemd is omdat hij een niet zo aantrekkelijke naam had, en een Fjord die officieel Casper heet maar ivm de verwarring hernoemd is naar Sven!

Met het kopen van een paardje komt er voor mij ook een regelrechte stok achter de deur om af te vallen! Na 3 kinderen staat de weegschaal nl. op 82 kilo bij 1m74 en ik mag van mezelf pas in het zadel plaatsnemen als ik onder de 75 zit...dus als er iemand in de buurt met mij wil joggen..ik hou mij aanbevolen :D

Afbeelding
Cayleigh: "wat veel Sven-shetlanders hebben ze hier"

Afbeelding

Helaas ziet zijn wintervacht er niet zo best uit, maar desondanks zie ik er al een mooie zwaan in :+:

Afbeelding
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Naisven
Moderator

Re: Nieuw in en op de Fjordenwereld - droomwens in vervulling

Bericht door Naisven » do 11 feb 2010, 15:58

Hoi, wat een geweldig verhaal. Nou met zo'n stok achter de deur gaat dat afvallen zeker lukken! Plaats ook eens foto's van je fantastische shetlanders, misschien weet ik er een echte liefhebber voor!
Viv

Bericht door Viv » do 11 feb 2010, 16:12

Heel veel plezier met Cassper!! En welkom hier!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
nina1993

Bericht door nina1993 » do 11 feb 2010, 16:20

Welkom hier!

Ik ben Yvonne, 22 jaar en in het bezit van Nina van 17, haar grijze halfzusje Zhellie van 7, Zhellies dochter (Ek)Kjaere van 2 en *tromgeroffel* de 2 shetlanders Fokke en Jolanda van 19 en 23.

Met de shetjes hebben we 40 jaar lang gefokt, totdat wel in 2008 besloten om rigoreus te veranderen. De shetlanders zijn verkocht en daar kwam een drachtige Zhellie voor in de plaats. 2 weken later werd Kjaere geboren. Hoewel het niet de planning was vond mijn vader het zo'n fijn paard dat zij nu dus ook blijft.

Ik moest wel lachen toen ik de naam Edgar las. Ik dacht automatisch "leuk, nog een E-tje erbij" totdat ik iets verder las :+. Op zich niet zo'n gekke gedachte aangezien Bart ook een 2 jarige met die naam op zijn website heeft staan. Je ziet, die Fjorden zijn echt verslavend...
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 11 feb 2010, 16:38

Naisven schreef:Hoi, wat een geweldig verhaal. Nou met zo'n stok achter de deur gaat dat afvallen zeker lukken! Plaats ook eens foto's van je fantastische shetlanders, misschien weet ik er een echte liefhebber voor!
Ik heb maar even een topic op het verkoopplein aangemaakt, zodat ik het hier niet vol hoef te gooien met gegevens en foto's
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... 86#p772386

Dank jullie voor het welkom! Oh jee Yvonne, ik mag het wel niet aan mijn man laten lezen dat Fjorden verslavend zijn..dan gaat het hele feest vast niet meer door.. |(
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 feb 2010, 16:41

Welkom op het supergezellige Fjordenwereld! Wat een leuke introductie zo..hopelijk vind je een fijn huis voor je kleine heren en mag je nog vele jaren van je gele bolle genieten!

Mijn naam is Kristel en ik ben 29 (bijna 30, ieks). Ik ben nu een jaar de ALLERtrotste bezitster van Beer, een megafjord van dik 4,5 jaar. Beer heet officieel Bjorn en is 1,52 en een beetje. Hij is nu een half jaar onder het zadel en doet het echt fantastisch. Wij hopen in de zomer kennis te gaan maken met de endurance sport!

Heeeeeeel veel plezier op FW, tis erg verslavend dus pas maar op! ;)

Groetjes Kristel en Beer
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 11 feb 2010, 16:42

Welkom hier!
Wat heb je een superleuk dier zeg. Echt een heel sprekend koppie, en wat de rest betreft, ik denk dat je hem van de zomer al bijna niet meer terugkent :D

Ik ben trouwens Reinou, 21 jaar en ik heb een fjordenmerrie van bijna 8 maanden oud: Finnea (v. Timor).
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 11 feb 2010, 16:45

kristelhans schreef:Mijn naam is Kristel en ik ben 29 (bijna 30, ieks).
Als je het niet erg vindt, overweeg ik serieus om je te meppen ;)

Dank jullie! en Reinou, ik heb 'm nog niet, maar heb Bart wel gezegd dat dit 'm toch maar moest worden...Ik geloof ook in de helende krachten van de zomer *kijkt uit het raam naar de sneeuw*
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 feb 2010, 16:48

Hihi, nee geintje.. 't schijnt geen pijn te doen als je die grens over gaat! ;) (jij moet het weten hihi).

Zomers en tijd, liefde en aandacht doen wonderen! Zoek maar eens in Pic's Plaza op Beer..hihi moet je maar eens kijken hoe die er een jaar geleden uitzag en hoe hij er nu uitziet! Heb net een foto in het B-tjes topic van vanmorgen geplaatst...zo stond ie er vandaag bij!
Fran

Bericht door Fran » do 11 feb 2010, 17:10

Welkom hier! Veel plezier hier maar gaat zeker lukken :)
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Lisa

Bericht door Lisa » do 11 feb 2010, 17:37

Hey welkom hier.

Ik ben lisa 17 jaar en heb een bijna 6 jarige fjordenmerrie Alinde!!

Veel plezier hier!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Dennis

Bericht door Dennis » do 11 feb 2010, 18:00

Welkom hier op het forum :)
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » do 11 feb 2010, 18:40

Welkom op FW!!!

Hihi Cassper is lekker fluffy maar nog een paar maandjes en hij heeft een heerlijke zomervacht :))
Wat is zijn afstamming ook alweer?

Sneu dat je de shetlanders moet verkopen, maar daar vindt je vast een goed tehuis voor!

Ik ben Lisette, 26 jaar en sinds eind april 2009 (wat vliegt de tijd) in het bezit van de 3,5 jarige ruin Cas :D
Hier voor heb ik 5 jaar in het bezit mogen zijn van mijn merrie Skreia (v. Bjorgard) die ik helaas op veel te jonge leeftijd (11 jaar) in januari 2009 in heb moeten laten slapen |(

Veel succes met afvallen, maar dat gaat vast wel lukken want je hebt een goede reden!!
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 11 feb 2010, 18:44

@kristelhans - nu mep ik je voor de zekerheid toch maar vast *mep*, wat een heerlijke grote Beer heb jij zeg...wauw!

Dank jullie allemaal voor de verwelkomingen, wat een gezellige boel is het hier :).

@Skreia- wat vreselijk van je merrie. Is Cas er ook 1 van Bart? Cassper's vader is Anton, moeder is Piorre (van Myrstein)..als ik me niet vergis... :S
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 11 feb 2010, 18:54

Hoi welkom op FW.

Ik hoorde vandaag al dat Cassper een koper had.... :D

Zal het even duidelijk maken voor je hihi, ik ben Janna 20 jaar. Ik ben geregeld te vinden in Wanneperveen bij Bart op het erf. Daar rij ik (zodra het weer het toelaat) Reinar en ben momenteel bezig de merrie Cariena (v. Timor) te beleren/ inrijden voor zowel de kar als ohz.
Daarnaast zal ik ook Timor erbij gaan pakken, maar daar moet het weer dus even voor gaan meewerken.

Verder niet te vergeten, kom ik ook geregeld in Tuk. Waar ik de fjordenmerrie Raya van Nicole (ook op FW) en haar moeder bij-rijd.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ilona

Bericht door Ilona » do 11 feb 2010, 18:55

Hoi Nathalie, welkom op FW.

Spannend hou Cassper eruit gaat zien in de zomervacht. Vind ik ook elk jaar weer iets om naar uit te kijken.
Wordt nog drukker met Casjes is het C'tjes topic (heb je je daar al gemeld??)

Ik ben Ilona 29 (ieks ook bijna 30, doet het echt geen zeer? :P ) en heb ook zo'n leuke bijna 4 jarige ruin; Castor.

Veel plezier op FW en met Cassper (blijft het bij jou Cassper of Sven?)
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 11 feb 2010, 18:56

Hoi Janna, Wat leuk..dus jij kunt vast ook wel af en toe wat plaatjes van Cassper voor me schieten *kijkt met puppy-oogjes*

Je hebt het er maar druk mee dus, met al die fjorden...
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 11 feb 2010, 18:58

Ilona schreef:Hoi Nathalie, welkom op FW.

Spannend hou Cassper eruit gaat zien in de zomervacht. Vind ik ook elk jaar weer iets om naar uit te kijken.
Wordt nog drukker met Casjes is het C'tjes topic (heb je je daar al gemeld??)

Ik ben Ilona 29 (ieks ook bijna 30, doet het echt geen zeer? :P ) en heb ook zo'n leuke bijna 4 jarige ruin; Castor.

Veel plezier op FW en met Cassper (blijft het bij jou Cassper of Sven?)
Het doet vreselijk veel pijn juist :P

hehehe..Sven kan immers niet...Wendy (ook hier op het forum en zij vertelde me eigenlijk hoe leuk het hier is) heeft haar Casper (1 S) al Sven hernoemd en het is ook hun KWPN'er die eigenlijk anders heet en toen Casper is genoemd (nog voor ze haar Fjord kocht)...het is allemaal heel ingewikkeld, maar theoretisch zijn het dus 3 Cas(s)pers die bij elkaar op stal staan...... := 8)7
Ilona

Bericht door Ilona » do 11 feb 2010, 19:02

En dan alle Cassen (Cas(s)pers, Caspere, Castor, Cas en welke ik nu nog niet genoemd heb) die er ook al zijn op FW... 8)7
Ik zat nu ook al in de war met die 2 Svennen dus... haha. Dacht al..
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » do 11 feb 2010, 19:07

Welkom Nathalie,

Wat een gezellig welkom's woordje :D !

Ik ben Daphne(28) getrouwd met Nico, we hebben een zoon Steyn(3) en ben over 31 dagen uitgerekend van onze tweede. We wonen in Zwaanshoek samen met onze dalmaat Djenga.
(hihi, ik kan je dus een hand geven, als ik op mijn fjordsels stap is mijn grens ook 75 kilo, maar er is hier ook een afval-topic :Y) , dus gaat helemaal goed komen, haha)

Ik heb 2 fjorden van bijna 2 jaar, Eachann en Ewald. Mijn zusje heeft twee shetlanders waarmee we mennen, onze paardjes staan bij mijn ouders thuis in het zelfde dorp.

Heel veel lees en type plezier hier!!!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Plaats reactie