Eindelijk Benthe weer eens op de foto! Gisteren heeft Fleur op haar gereden.
Fleur is mijn zusje, ze is bijna 18 jaar. Ze heeft nooit officieel les gehad, maar hobbelde wel eens mee als ik aan het rijden was. Sinds een jaartje ongeveer geef ik haar zo af en toe les, en dan ook écht af en toe, de laatste keer was nog voor de zomervakantie!

Fleur heeft dus erg weinig ervaring, maar vind het wel heel leuk en het gaat ook erg goed!
Benthe is een goed paard voor haar want Fleur moet leren om wat strenger te zijn. Bij Benthe is dat echt nodig anders voert ze gewoon helemaal niets uit.
Ik ben super trots op Benthe, ze doet het echt onwijs leuk en ik krijg vaak te horen dat mensen het zo raar vinden dat ze nog maar 4 is, zo braaf als ze is!

We hebben vandaag vooral geoefend op het sturen en het direct moeten reageren op haar been. Dus halthouden en wegstappen, been is reactie en geen reactie is tikje met zweep achter haar kuit.
Het is een beetje jammer dat Fleur geen passende laarzen heeft, ze heeft nu oude laarzen van mij aan, welke bij haar voet te groot zijn. Daarom lijkt het op de foto dat ze haar voeten veel te ver in de beugel heeft, maar als ze ze minder ver deed vielen de beugels telkens uit. Dus maar even zo opgelost en snel op zoek naar nieuwe laarzen!

Halthouden en even poseren want ze keek zo knap.

Jammer van die paal

Uitgestrekte draf

Knap paard toch

Net terug uit galop

En lekker uitstappen!

Even rekken en strekken

En als afsluiter haar knappe koppie nog even

Groetjes Marleen