Esther en Wodan @ work op hun nieuwe stal

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Evy
Contacteer:

Esther en Wodan @ work op hun nieuwe stal

Bericht door Evy » ma 19 okt 2009, 13:56

Ik heb een druk weekendje gehad :D

Gister was ik op bezoek bij Esther en Wodan, ik ging even hun nieuwe stal bekijken. Hij staat daar echt lekker!!
En natuurlijk ging ik even foto's maken van ze toen ze gingen rijden samen.

Wodan is echt ontzettend vooruit gegaan vind ik :j
Lekker ontspannen en er zitten al zelfs wat M2 oefeningen in!

De kwaliteit van de foto's is echt bagger, maar dat komt omdat het in een binnenbak is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het commentaar mag Esther zelf geven :D
Leuke combi toch?
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Anita
Contacteer:

Re: Esther en Wodan @ work op hun nieuwe stal

Bericht door Anita » ma 19 okt 2009, 14:02

Wat is er nou weer bagger aan deze foto's. Ik stel misschien niet zulke hoge eisen omdat ik zelf maar huis-, tuin- en keukenapparatuur heb maar zo slecht zijn ze niet hoor. Ik vind ze juist voor in een binnenbak bijzonder helder.
Toch wel heel lekker als je zo'n binnenbak tot je beschikking hebt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Lotte

Bericht door Lotte » ma 19 okt 2009, 16:45

Nou zeker, heerlijk als je zo'n binnenbak tot je beschikking hebt!
Ik vind de foto's ook nog erg mooi van kwaliteit hoor! :j
En Esther zit heerlijk stralend op Wodan, leuk om te zien! :D
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 19 okt 2009, 17:13

ik vind de kwaliteit nog super hoor!

esther ik denk dat jij je sperriem er eens af zou moeten halen... voor mijn gevoel 'trek' je teveel aan de teugels waardoor hij ook niet op eigen benen loopt
op die laatste foto zie ik pas ontspanning komen als jij je teugels los gooit (vooral ook in zijn kaak) misschien een puntje om rekening mee te gaan houden

verder ziet het er netjes uit :j
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 19 okt 2009, 17:33

Zijn idd best nette fotos voor in een binnenbak. Ik zie zo van de fotos esther en Wodan wel vooruit gaan.

@ Esther: misschien dat je het op deze fotos zelf ook wel ziet, maar denk om je handen. En dan voornamelijk in combinatie met de bitligging in de mondhoeken. Je moet er nog teveel van voren aan 'hangen' lijkt het op deze foto's. Weet niet of het ook zo voelt, maar als hij meer van achter naar voren gaat lopen en zelf jou hand gaat opzoeken. En je hem er dan in kan rijden wordt het beeld wat prettiger denk ik. (maar ik beoordeel dit nu vanaf een aantal foto's, en kan natuurlijk ook zijn dat dit maar een momentopname is. :D )
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Anna

Bericht door Anna » ma 19 okt 2009, 17:52

Dat ziet er super uit hoor Es jullie gaan zeker vooruit :D *o/*
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » ma 19 okt 2009, 20:31

He Eef,

De foto's zijn echt mooi geworden. Ik ben er erg blij mee :-).
Ik kan hem nu veel meer met ontspanning rijden dan een half jaar terug. We zijn er nog lang niet, maar ik durf nu eindelijk wel te zeggen dat we nu als combinatie weer vooruit gang bieden. Die vooruit gang heeft echt 2 jaar stil gestaan.

@ Cindy -Uniek, dat van die sperriem zal totaal niets uitmaken. Per half jaar kan ik een nieuwe neus en sperriem kopen( dan zijn de resterende gaatjes al bij geprikt), omdat Wodan als hij het er niet mee eens is alle kracht daarop zet. Hij strekt zijn bovenlip naar voren.
Wood loopt juist wel van achter naar voren, alleen kan hij binnen een fractie van een seconde alles weer kwijt zijn en kan ik weer op nieuw bouwen waar ik gebleven was.

@ Janna, dat van mijn handen weet ik. Dat is al een heel stuk verbeterd. Ik moet ze laag stil houden, maar trek toch zo nu en dan mijn rechterhand omhoog op of zelf naar binnen toe, in plaats van dat ik het via buiging om mijn binnen been, en eventueel teugel naar binnen brengen op los.
Wat het hangen betreft klopt niet. Wood was gisteren juist heel los, misschien op bepaalde stukken niet, maar over het algemeen wel. Als Evelien zaterdag tijdens mijn les foto's had gemaakt had je een duidelijk verschil gezien. Hij was toen ik 'koning Wodan' stand. Ik doe wat ik wil en pas met heel veel overtuiging en dicipline gaf hij zich over.
Daarnaast moet het er bij Wodan ook niet te los uit zien voor het beeld, als ik dat gevoel heb dan zit het juist mis. Dan heeft hij het moment om iets achter de teugel te kruipen en te klooien met zijn tong.
Nienke kan dit misschien wel het beste verwoorden, die kan het gevoel altijd zo mooi onder woorden brengen en heeft zit probleem zelf ook gevoelt bij Wood.
Wodan en ik M1+10
Evaliensvenna
Contacteer:

Bericht door Evaliensvenna » ma 19 okt 2009, 21:18

Mooie foto's Eef en Esther! Wodan ziet er super uit!
Waar staat Wood nu? En zijn er nog (door)start plannen?
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
sandy87

Bericht door sandy87 » ma 19 okt 2009, 21:27

zeker een leuke combi
hoe groot is hy? hy toont groot in ieder geval!
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 20 okt 2009, 07:08

Wodan schreef:@ Cindy -Uniek, dat van die sperriem zal totaal niets uitmaken. Per half jaar kan ik een nieuwe neus en sperriem kopen( dan zijn de resterende gaatjes al bij geprikt), omdat Wodan als hij het er niet mee eens is alle kracht daarop zet. Hij strekt zijn bovenlip naar voren.
Wood loopt juist wel van achter naar voren, alleen kan hij binnen een fractie van een seconde alles weer kwijt zijn en kan ik weer op nieuw bouwen waar ik gebleven was.
dat klopt dus al niet met elkaar en dat zie je ook op de foto, ik vind hem niet mooi van achter naar voren lopen, hij hangt op de voorkant, je ziet ook op sommige foto's zijn mond open, je ziet gewoon dat daar veel te veel 'druk/kracht' op staat en zolang jij dat vanaf je handen zal geven, zal hij dat blijven nemen (en dus ook zoveel druk op je neusriem blijven zetten) ik zou zijn neusriem er wel eens helemaal af willen zien dan, dan kan hij daar geen druk op geven, maar dan moet jij een vriendelijkere hand nemen, want anders denk ik dat zijn mond open gaat staan

als je hogerop wilt met hem in de dressuur zal dit een terugkerend punt blijven, dus misschien wel iets om naar te kijken, ik bedoel het niet om te zeuren, maar als opbouwende kritiek, want verder loopt hij gewoon lekker
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » di 20 okt 2009, 07:15

ik vindt de foto's ook mooi hoor!
Wat een geweldig mooie set! Ziet er erg goed uit :D
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
roos

Bericht door roos » di 20 okt 2009, 09:59

Ziet er goed uit hoor...dat het je zeker niet na. Jullie staan daar mooi, is Wodan ook tevreden ? :)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » di 20 okt 2009, 10:51

Op foto 4 en 9 heeft hij idd z'n mond open, maar ik denk echt dat dit momentopnames zijn. Ik heb alles zelf gezien, maar ik was echt onder de indruk over hoe hij liep. Het algemene beeld was erg rustig en ontspannen, met goede impuls.
En ja...natuurlijk heeft hij af en toe momenten dat hij er even uit wil komen, maar verder zag het er goed uit. Hij liet ook goede overgangen zien van galop naar stap, dat betekend dat hij goed op de achterhand is, anders gaat zoiets niet goed :)
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Krista

Bericht door Krista » di 20 okt 2009, 11:20

Esther wat zijn jullie vooruit gegaan! Je hebt Wodan fijn aan het lopen.
Cindy ik ben het dan ook helemaal niet met jou eens. Wodan loopt op bijvoorbeeld de laatste 2 fotos voor de lange teugelfoto prachtig van achter naar voren, als ie nog meer onder zou treden zou hij struikelen over zijn eigen hoeven. Hij loopt van achter naar voren, kan op sommige fotos nog wat meer, maar ik zie absoluut geen hangend paard of een trekkende ruiter. Wel bouwt Wodan zo te zien nog wat druk op aan de voorkant als hij zo werkt maar dat is er juist met training weer prima af te rijden.
Op de lange teugelfoto die jij zo ontspannen in de kaak vindt loopt ie gewoon met zn neus naar voren, inderdaad wel ontspannen, maar in zn loop niet meer ontspannen dan op andere fotos.
Esther ik vind hem een beetje net zo lopen als Oos eigenlijk, wel grappig om te zien :D lekker zo doortrainen dan gaan de winstpunten als vanzelf binnenkomen!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 20 okt 2009, 13:10

@ evy, ja oke het blijven natuurlijk moment opnames

@ krista, ik ben het toch ook deels wel eens met jij zegt ja, maar ik vind wel duidelijk op de foto's te zien dat hij óf hangt op de hand óf esther teveel druk in haar neemt

en zoals ik al zei, verder ziet het er netjes uit, daar kan menige ruiter nog wat van leren hoor :j
Kelly

Bericht door Kelly » di 20 okt 2009, 13:17

Cindy, zoals ik het zie neemt Esther wat teveel druk in haar handen :j
Maar dat beschrijft ze hierboven zelf ook al dat ze hem bij tijd en wijlen echt losser moet laten.

Persoonlijk denk ik dat het een controle stukje is.
Esther is bang dat Wood zich er uitdrukt als ze hem te los laat of dat hij het contact verbreekt.
Correct me if I'm wrong Es.
Toch vind ik persoonlijk dat er wel wat meer lucht op het bit mag komen te staan. Dus eerder en meer loslaten.
Tegen de tijd dat hij erachter kruipt of zijn neus eruit drukt kun je dit weer oplossen.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » di 20 okt 2009, 13:30

Wat kijk je lekker blij op de 1ste foto :D
En super toch dat je zelf vooruit gang ziet +:)+
Ik vindt het mooie foto's!
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 20 okt 2009, 13:37

Kelly schreef:Cindy, zoals ik het zie neemt Esther wat teveel druk in haar handen :j
Maar dat beschrijft ze hierboven zelf ook al dat ze hem bij tijd en wijlen echt losser moet laten.

Persoonlijk denk ik dat het een controle stukje is.
Esther is bang dat Wood zich er uitdrukt als ze hem te los laat of dat hij het contact verbreekt.
Correct me if I'm wrong Es.
Toch vind ik persoonlijk dat er wel wat meer lucht op het bit mag komen te staan. Dus eerder en meer loslaten.
Tegen de tijd dat hij erachter kruipt of zijn neus eruit drukt kun je dit weer oplossen.
ja idd, jij zegt het misschien wat handiger dan ik het doe :D
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 20 okt 2009, 14:00

Ik dacht al voordat ik de foto's zag, een tijdje geleden had Esther toch problemen met Wodan? Nou ik kan er weinig van zien als ik deze foto's bekijk :D hij loopt echt lekker en ontspannen zeg! Natuurlijk zijn er nog wat aandachtspuntjes, maar ik denk dat jullie op de goede weg zijn Esther :) ga zo door!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Dennis

Bericht door Dennis » di 20 okt 2009, 15:29

Ondanks al dat commentaar mag je in mijn ogen heel tevreden zijn met deze mooie foto's :) Wat een lekker beest en wat een leuke combinatie zijn jullie! hij kijkt ook zo lekker groot....
En de puntjes die dan misschien niet helemaal 100% zijn, het zijn moment opnames en als je voor jezelf duidelijk hebt dat je weer in de vooruitgang en verbetering zit dan ben je goed bezig. Rijtechnisch beoordelen vanaf foto's is moeilijk maar het ziet er naar uit dat hij ontzettend lekker zit :)
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Plaats reactie