Ik deed dinsdag mee aan ringsteken. Het is een jubileumjaar (250 jaar) en de organisatie had iedereen gevraagd zoveel mogelijk gepast gekleed te gaan. Ook het publiek! Dat was heel leuk, want er liepen dus overal mensen in prachtige kleding. Ik zag mezelf niet echt als een jonkvrouwe (heb ook niet echt een elegant paard), dus ging ik voor de andere optie: heks!
Ik kon van een kennis een heksen-outfit lenen.
Zelf nog een zwarte kat toegevoegd achter het zadel en wat bosjes kruiden aan zadeldekje en staart. En een touwhoofdstelletje gemaakt.

Je gaat aardig scheel kijken vaan zo'n lange neus! (en het was ook heel lastig drinken... en het was warm!!)

Daar gingen we dan. Orlinde was super braaf, rustig drafje en tussendoor lekker rustig staan wachten. Ik had maar 1 ring (van de 5) raak, dus geen prijs gewonnen. Wel een klein prijsje voor de outfit (5 euro).

Woensdag deden we een demonstratie met de ponyclub. Ik had een carousselproef uitgedacht en 5x met ze geoefend. Omdat er en pony kreupel was geraakt, moest Orlinde hier invallen als reservepaard. Daisy had nog nooit op haar gereden. Het ging supergoed. Ook een stukje caroussel-springen (met 4 van de 6 paarden) maar daar helaas geen foto van.

Daarna lieten de twee ijslanders hun vier gangen zien met uitleg erbij.
En toen het laatste onderdeel: touwtrekken! Zadel eraf, tuig erop, zweng eraan, touwtrektouw en een groep kids uit het publiek.
Eerst tegen 10 kindjes.

Daar had ze geen moeite mee.

Ho maar Orlinde, ze liggen al! (En lachen nog steeds!)

Dus meer kindjes aan het touw (15). Daar moest ze even flink voor trekken maar ook die gingen vlak.

Toe n 6 sterke mannen gevraagd. Dat won Orlinde net aan. Ik moest haar wel aanmoedigen.

Toen nog 1 keer, met zoveel mogelijk kindjes aan het touw. Braaf paard, staat geduldig te wachten.

Heel mooi om te zien hoe Orlinde zich concentreert wanneer ze voelt dat het touw strak komt te staan.... nog even wachten tot baasje het sein geeft...

Het was ongeveer quitte, dus ik heb Orlinde ingehouden en achteruit laten stappen zodat de kinderen wonnen. Ook voor de veiligheid, want Orlinde wilde naar voren springen om extra kracht te zetten en dat leek mij niet zo'n goed idee.

Kijk die koppies van die kinderen.

Dat was ons jaarlijkse feestweekje weer!