Ik ga op vakantie en neem mee...

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Marijke_

Ik ga op vakantie en neem mee...

Bericht door Marijke_ » do 23 jul 2009, 22:39

Ros, dinnetje Freek (Frédérique) en haar supertink Shannon!

De vakantie was echt super! Ik was wel echt moe toen ik thuis kwam maar we hebben denk ik een krappe 100 km gereden in de dagen dat we er waren en we zijn erg aan het nachtbraken geweest. We zijn de eerste dag rond 17.30u vertrokken uit Putten en waren daar rond 18.30u denk ik. Rond een uurtje of acht kriebelde het toch en wilden toch een ritje maken. We hadden van de campingbaas een aantal routes gekregen waaronder een van een uurtje. Wij dachten: "ja ja een uurtje...meestal doen wij die uurtjes in een half uurtje/ drie kwartier". En ja juist...dachten we...de campingmeneer hield nogal van tempo maken en met wat dwalen in het bos in het donker (we wisten nog niet dat de gps op de shan-shan de eerste avond al prima werkte) kwamen we geloof ik om 23.30u pas weer op de camping aan. We zijn onderweg wel 2x een das tegengekomen, wat reeen en wilde zwijnen echt geweldig! Bovendien had ik nog nooit in het donker in het bos gereden en daar werd ik toch wel een beetje giechelig van.

De volgende avond gingen we wat eerder weg en gingen het rondje 20 km rijden. We kwamen op een schitterende hei uit. Super mooi landschap met al die heuvels (staat op de foto's hieronder). Het lijkt net of er geen eind aan komt. Daarna het bos in gegaan, waar ik mijn sokken verloren ben. Ik had wat heibel gehad met Ros die het prinsesje uithing en geen natte voeten wilde hebben. Uit chagerijnigheid ben ik uiteindelijk afgestapt en het resultaat was dat alleen ik natte voeten had...Ros zijn kop stond op zijn ezels en die ging er niet in! Ik had de sokken dus uitgedaan want die waren misschien nog wel natter dan de binnenkant van mijn schoenen en ik ben dus met blote voeten in mijn schoenen verder gereden. Tijdens een galopje op een pad met veel heuveltjes en bochten ben ik ze zeer waarschijnlijk verloren. Weer een eind verder toen we bijna bij de camping waren stuitten we op een schotse hooglander stier. Dat was de eerste die we tegenkwamen en we waren meer van hem onder de indruk dan hij van ons. We vonden het heel dapper dat we er langs waren gegaan en waren er nog helemaal vol van toen we vervolgens in een hele kudde schotse hooglanders terecht kwamen. Daar moesten we tussendoor want er omheen was geen optie. Daar liep een heel klein heel koddig kalf bij. Echt super! Ook die kudde hebben we getrotseerd. Ook deze avond waren niet voor elf uur thuis geloof ik..

De derde dag was een beetje een gekke dag. Ik kreeg de avond daarvoor te horen dat Alex deze dag werd ingeslapen en ik wilde graag nog even naar hem toe. Om afscheid te nemen maar natuurlijk ook voor Annette. Ik was er behoorlijk ondersteboven van. Uiteindelijk is hij gelukkig heel rustig ingeslapen en ik ben blij dat ik erbij geweest ben. 's Avonds hebben we hetzelfde rondje als de dag ervoor gereden en hadden de hoop mijn sokken tegen te komen. Eh niet dus...Weer enorm genoten van de natuur, je kan er echt wegdromen op je paard. Bijna aan het einde van de route hebben we een afslag gemist en kwamen midden in een dorpje uit. Wij de weg gevraagd en die mensen hadden ons per ongeluk een verkeerde afslag doorgeven. Uiteindelijk door twee uiterst vriendelijke dames de goede weg doorgekregen en we kwamen om 00.00u thuis geloof ik. De arme campingbaas heeft wat met ons te stellen gehad, al had hij na dag twee volgens mij zoiets van het komt wel goed met die dames.

Dag vier zijn Dennis en Freek samen een ritje gaan maken. Dennis heeft ook genoten van het landschap en natuurlijk weer die koeien. En!!!! Hij heeft mijn sokken teruggevonden!! Midden op een zandpad onder het zand (en je dan bedenken dat die sokken lichtbruin/ beige van kleur zijn....). Ik was met de auto naar een parkeerplaats gereden waar ze vlak langs kwamen en heb wat foto's geschoten.

Dag vijf hadden de paardjes een wel verdiend dagje vrij en zijn wij wat boodschapjes gaan doen, met de auto de omgeving gaan verkennen en hebben we lekker gegraasd en gewandeld met de paardjes.

Dag zes was het weer tijd om naar huis te gaan, maar we wilden eerst nog even een ritje maken. Om zes uur de wekker gezet en rond zeven uur zaten we te paard.
We kwamen iets voor tienen aan op de camping, we moesten om tien uur de blokhut uit. Nou ja snel snel de boel op orde gemaakt en om half elf gingen we huiswaarts.

Ik heb er van genoten!!
Genoeg gel*l tijd voor de foto's:

Op de heenweg het uitzicht vanuit mijn auto
Afbeelding

Het onderkomen van Ros en Shan:
Afbeelding

Ons avondeten :D:
Afbeelding

Ik kan geen hek meer zien na die vijf dagen hahaha:
Afbeelding

Gelukkig hadden we versterking :) :
Afbeelding

Vrijheid!!!!!!!
Afbeelding

Handig van die zadeltassen O:) :
Afbeelding

Special effect!
Afbeelding

Afbeelding

Ons onderkomen:
Afbeelding

Afbeelding

Hoe bedoel je genieten:
Afbeelding

Afbeelding

En deze zijn van vanavond. Amber doet zaterdag met Rosje mee met een oefencross en we gingen even oefenen. Het bewijs dat Ros heel goed de prinses uit kan hangen want zo bang is ie niet voor water...de e*kel :D.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Viv

Re: Ik ga op vakantie en neem mee...

Bericht door Viv » vr 24 jul 2009, 05:07

Arme campingbaas, waar zijn jullie heen geweest?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jankeke

Bericht door Jankeke » vr 24 jul 2009, 05:18

Foto "special effect"............die's mooi!!
Ja, waar zaten jullie? Het zag eruit als een hele leuke vakantie. Ik kan me wel voorstellen dat je er moe van bent. En nu uitrusten op je werk, toch?
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
lientje

Bericht door lientje » vr 24 jul 2009, 05:24

Dat ziet er super uit zeg!! WAt een lekkere vakantie :D
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Gerritje

Bericht door Gerritje » vr 24 jul 2009, 06:59

ziet er leuk uit zeg! waar zijn jullie geweest??
---
Leentje

Bericht door Leentje » vr 24 jul 2009, 07:33

wat gaaf zeg,wat zullen jullie genoten hebben.
wel vreslijk wat er met Alex tussendoor kwam,maar je hebt gelukkig de kans gehad, en de tijd genomen om afscheid te nemen.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 24 jul 2009, 08:01

Zo als ik die foto's zie dan ben ik wel jaloers hoor wat een gave omgeving!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
lauraatje

Bericht door lauraatje » vr 24 jul 2009, 08:09

Wow, dat is nog eens een heerlijke vakantie!
Ydel

Bericht door Ydel » vr 24 jul 2009, 08:16

Ros de prinses :L
hihihi!!!

ben zooo benieuwd hoe het gaat morgen!!
en de foto's van de vakantie had ik al gezien natuurlijk ;)
maar ziet er echt super uit!
als Pietje een keer zonder veulen staat, gaan we ook samen op pad...
lijkt me super!!!
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » vr 24 jul 2009, 08:18

Ziet er echt heerlijk uit Marijk!
Ik ben jaloers..
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 24 jul 2009, 09:07

Leuk om te lezen al die mensen op FW die met hun paard vakantie vieren. Het plezier straalt iedere keer van m'n beeldscherm af.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 24 jul 2009, 09:17

We zijn naar Laag Soeren geweest, niet zo ver van huis dus maar wel een totaal andere omgeving. Voor de paardjes was het wel aanpoten hoor. Ze lopen allebei op blote voeten en er zijn veel paden met stenen afgewisseld met paden met mul zand en veel heuvels. We zaten op camping Boszicht, voor de enduranceruiters waarschijnlijk wel een bekende plek. Het is echt een aanrader. En voor ons zeker voor herhaling vatbaar. We gaan volgend jaar weer met waarschijnlijk een groter gezelschap :).

Er was ook een club dames met Noord Zweedse Koudbloeden. Hele gave dieren daar zou ik zo verliefd op kunnen worden. Ze schijnen alleen niet zo heel erg koelbloedig te zijn maar behoorlijk pittig.
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » vr 24 jul 2009, 09:41

oooh gave fotooos!
heerlijk he? zo'n vakantie te paard!
en die blokhut! superrr!

die noordzweedse paardjes gebruiken ze toch ook voor de draverij daar?
dus kan mij voorstellen dat die wel pittig zijn ja!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 24 jul 2009, 09:50

Die blokhutten zijn echt geweldig. Er staan er ook een aantal voor vier personen, wij hadden er een met twee slaapplaatsen maar als je zelf een luchtbed meeneemt kan er makkelijk nog een persoon blijven slapen (ik geloof dat je daar dan 2,50 voor met betalen). Voor onszelf moesten we 17,50 per nacht betalen en voor de paarden 10 euro per nacht. Wij hebben voor alleen maar weiland gekozen maar je kan ook stallen incl stukje weiland huren daar zodat je paard ook naar binnen kan. Die 10 euro is dan inclusief gebruik van een zadelkamer die op slot zit, hooi, gebruik van spuitplaats etc. Wij hadden wel ons eigen hooi meegenomen maar in principe mag je zoveel voeren van het hooi dat zij hebben als je zelf wilt.

Het is zeker geweldig om met je paard op vakantie te gaan :D.
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » vr 24 jul 2009, 10:07

Het zieter super uit Marijke. Is denk ik wel een keertje een optie om met paard heen te gaan! (normaal kiezen we eigenlijk altijd voor de Veluwe)
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 24 jul 2009, 10:09

Dit is de Veluwe hoor :j. Je rijdt daar op de Posbank. Ik woon natuurlijk al mijn hele leven op de Veluwe en ik ga op vakantie naar de Veluwe (en jezelf dan betrappen dat je bij de echt Veluwse souvenirs staat de kijken in de plaatselijke Spar hahaha). Het ligt tussen Loenen en Dieren in (misschien dat ik tussen Apeldoorn en Arnhem moet zeggen maar dat is dan wel een breed begrip). Er zitten schitterende ruiterroutes maar ook even mooie menroutes. Dus de menner kan daar ook zijn lol op.
Viv

Bericht door Viv » vr 24 jul 2009, 10:57

Marijke_ schreef: We zaten op camping Boszicht, voor de enduranceruiters waarschijnlijk wel een bekende plek.

Ze schijnen alleen niet zo heel erg koelbloedig te zijn maar behoorlijk pittig.
Nooit geweest maar wel bekend :D

Idd Kdies zn vriend is een deense koudbloed maar op sommige momenten heter dan die gele dikbil van mij. :D Zou je niet verwachten van die bija 1000kg.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » vr 24 jul 2009, 11:06

Wat een geweldige omgeving,dan krijg je zelf meteen zin om op vakantie te gaan.!
Leuke tinker ook!
Zelf vind ik het Deens koudbloed ook zo gaaf,vaak ook mooie kleurtjes!
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » vr 24 jul 2009, 11:34

Die special effect foto....... schaam je dat je aan het bellen was.
Wel heel gaaf om te zien zo tussen de koeien.

Echt genieten.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 24 jul 2009, 11:38

Oh wat een leuke kiekjes!! De paardjes zijn ook dikke vriendjes zo te zien..fijn! Bedoel je met Zweedse Koudbloeden, Norikers? Heb ik nog naar gekeken ipv een fjord op mijn paardenjacht..ging toen tussen een Schwarzwalder Fuchs en een Noriker..maar ja, toen kwam ik Beer tegen en hoefde ik niet verder te zoeken!

Lijkt me echt dat jullie veel lol hebben gehad!
Plaats reactie