De vakantie was echt super! Ik was wel echt moe toen ik thuis kwam maar we hebben denk ik een krappe 100 km gereden in de dagen dat we er waren en we zijn erg aan het nachtbraken geweest. We zijn de eerste dag rond 17.30u vertrokken uit Putten en waren daar rond 18.30u denk ik. Rond een uurtje of acht kriebelde het toch en wilden toch een ritje maken. We hadden van de campingbaas een aantal routes gekregen waaronder een van een uurtje. Wij dachten: "ja ja een uurtje...meestal doen wij die uurtjes in een half uurtje/ drie kwartier". En ja juist...dachten we...de campingmeneer hield nogal van tempo maken en met wat dwalen in het bos in het donker (we wisten nog niet dat de gps op de shan-shan de eerste avond al prima werkte) kwamen we geloof ik om 23.30u pas weer op de camping aan. We zijn onderweg wel 2x een das tegengekomen, wat reeen en wilde zwijnen echt geweldig! Bovendien had ik nog nooit in het donker in het bos gereden en daar werd ik toch wel een beetje giechelig van.
De volgende avond gingen we wat eerder weg en gingen het rondje 20 km rijden. We kwamen op een schitterende hei uit. Super mooi landschap met al die heuvels (staat op de foto's hieronder). Het lijkt net of er geen eind aan komt. Daarna het bos in gegaan, waar ik mijn sokken verloren ben. Ik had wat heibel gehad met Ros die het prinsesje uithing en geen natte voeten wilde hebben. Uit chagerijnigheid ben ik uiteindelijk afgestapt en het resultaat was dat alleen ik natte voeten had...Ros zijn kop stond op zijn ezels en die ging er niet in! Ik had de sokken dus uitgedaan want die waren misschien nog wel natter dan de binnenkant van mijn schoenen en ik ben dus met blote voeten in mijn schoenen verder gereden. Tijdens een galopje op een pad met veel heuveltjes en bochten ben ik ze zeer waarschijnlijk verloren. Weer een eind verder toen we bijna bij de camping waren stuitten we op een schotse hooglander stier. Dat was de eerste die we tegenkwamen en we waren meer van hem onder de indruk dan hij van ons. We vonden het heel dapper dat we er langs waren gegaan en waren er nog helemaal vol van toen we vervolgens in een hele kudde schotse hooglanders terecht kwamen. Daar moesten we tussendoor want er omheen was geen optie. Daar liep een heel klein heel koddig kalf bij. Echt super! Ook die kudde hebben we getrotseerd. Ook deze avond waren niet voor elf uur thuis geloof ik..
De derde dag was een beetje een gekke dag. Ik kreeg de avond daarvoor te horen dat Alex deze dag werd ingeslapen en ik wilde graag nog even naar hem toe. Om afscheid te nemen maar natuurlijk ook voor Annette. Ik was er behoorlijk ondersteboven van. Uiteindelijk is hij gelukkig heel rustig ingeslapen en ik ben blij dat ik erbij geweest ben. 's Avonds hebben we hetzelfde rondje als de dag ervoor gereden en hadden de hoop mijn sokken tegen te komen. Eh niet dus...Weer enorm genoten van de natuur, je kan er echt wegdromen op je paard. Bijna aan het einde van de route hebben we een afslag gemist en kwamen midden in een dorpje uit. Wij de weg gevraagd en die mensen hadden ons per ongeluk een verkeerde afslag doorgeven. Uiteindelijk door twee uiterst vriendelijke dames de goede weg doorgekregen en we kwamen om 00.00u thuis geloof ik. De arme campingbaas heeft wat met ons te stellen gehad, al had hij na dag twee volgens mij zoiets van het komt wel goed met die dames.
Dag vier zijn Dennis en Freek samen een ritje gaan maken. Dennis heeft ook genoten van het landschap en natuurlijk weer die koeien. En!!!! Hij heeft mijn sokken teruggevonden!! Midden op een zandpad onder het zand (en je dan bedenken dat die sokken lichtbruin/ beige van kleur zijn....). Ik was met de auto naar een parkeerplaats gereden waar ze vlak langs kwamen en heb wat foto's geschoten.
Dag vijf hadden de paardjes een wel verdiend dagje vrij en zijn wij wat boodschapjes gaan doen, met de auto de omgeving gaan verkennen en hebben we lekker gegraasd en gewandeld met de paardjes.
Dag zes was het weer tijd om naar huis te gaan, maar we wilden eerst nog even een ritje maken. Om zes uur de wekker gezet en rond zeven uur zaten we te paard.
We kwamen iets voor tienen aan op de camping, we moesten om tien uur de blokhut uit. Nou ja snel snel de boel op orde gemaakt en om half elf gingen we huiswaarts.
Ik heb er van genoten!!
Genoeg gel*l tijd voor de foto's:
Op de heenweg het uitzicht vanuit mijn auto

Het onderkomen van Ros en Shan:

Ons avondeten

Ik kan geen hek meer zien na die vijf dagen hahaha:

Gelukkig hadden we versterking

Vrijheid!!!!!!!

Handig van die zadeltassen

Special effect!

Ons onderkomen:

Hoe bedoel je genieten:

En deze zijn van vanavond. Amber doet zaterdag met Rosje mee met een oefencross en we gingen even oefenen. Het bewijs dat Ros heel goed de prinses uit kan hangen want zo bang is ie niet voor water...de e*kel