Zoek de paarse krokodil....Sjol@Minderhout(Be)

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Sjolvir

Zoek de paarse krokodil....Sjol@Minderhout(Be)

Bericht door Sjolvir » zo 14 jun 2009, 09:54

Ach zoals jullie weten zijn wij gek op uitstapjes, het leven is per slot van rekening te kort om niet optimaal van te genieten.

Ik wou graag nog een keer crossles, maar ja, die in Moordrecht zat een dag na een endurance en Sjol trekt dat wel, maar
ik afdeling meelifter dus niet. Ging dus niet door. Toen viel mijn oog op een training van Rob Jansen in Minderhout.
Laat ik nou altijd al een keer in Minderhout hebben willen trainen! (vanwege de giga waterbak!! :~ )

Dus met wat heen en weer mailen geregeld, klein complicerend detail, ik had 's morgens eerst nog menles.
Maar aangezien het een het ander niet uitsluit, eerst gemenlest, daarna afgereisd naar Belgie.
Laat Sjol nou net de pech hebben, dat wij de enigsten waren die kwamen opdraven op menles, het werd dus priveles.

Op vrijdag avond, nog even mijn paspoort uitgegraven, de hond zijn paspoort uitgegraven en alles klaar gelegd.
In tegenstelling tot anders, had ik besloten dit keer in een rustig kleurschema op te komen dagen O:) .

Het verdere verslag van ZOEK DE PAARSE KROKODIL komt van Sjolvir zelf.

Net mijn menles afgelopen, hoor ik iets mompelen over Belgie. Geen idee, maar ik heb vandaag mijn werk alweer gedaan.
Misschien gaat ze daar met de hond wandelen? Dus ik de trailer weer in, lekker terug naar de wei.

HE! HO! je rijdt het brugje voorbij! Daar moeten we over, dat is "thuis!" Mopper, mopper, -:(- dit gaat fout, ik voel het!
Deze kant op over de drempels en over de Betuwe lijn! We gaan richting de snelweg, wat zou ze gaan doen?
Een dik uur later ben ik in Belgie, ja, ik Sjolvir de fjord in Belgie, Sjol goes international!!! 8-)
Na wat gehobbel achter een Garmin Nuvi (ander merk Tom tom) dwars door de Belgische binnenlanden, zie ik wat!
"Amai!!!!" dacht ik toen alleen nog maar... Een pracht groot gebouw/stallencomplex.
Achter het gebouw werd ik met kuil aan de trailer geknoopt, we waren veeeeelllllss te vroeg.
Maar jeetje, wat een hindernissen, alleen al rondom het gebouw, ik dacht dat is het wel, maar waar is die giga waterbak dan?
Het was hier wel "Welkom in Daas country!" gelukkig had baasje dekentje bij zich.

Ondertussen druppelen mijn lesgenootjes binnen, allemaal hippe sport pony's. En ongeveer mijn maat, ahum, in de hoogte,
over de breedte ga ik het niet hebben.
We beginnen met relaxt inspringen, daarna gaan we naar het veldje achter het complex, waarvan ik op dat moment nog denk: "Dit is het."
AfbeeldingAfbeelding
Ik dacht dat dit het was, aangezien hier ook een waterbak was. Waar ik uiteraard even liet zien geen watervrees te hebben.

Al gauw zou onze zoektocht naar de paarse krokodil beginnen. Het gerucht gaat namelijk dat er in de vijvers (welke vijvers?)
hier, krokodillen leven en dan wel de paarse opblaasbare variant.
We begonnen dus veilig hoog en droog, hier zouden toch geen kroko's zitten? Op de prairie? Bergje op, bergje af! Wat een gaaf terein.
En vele malen groter dan ik in eerste instantie dacht, achter elke bomenrij weer nieuwe hindernissen, bergen en vijvers! :)) Oh, en dazen >;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Lolbroek hoor die Rob, hij roept dan tegen je baas, hier omhoog en eraf langs mij. Zit daar toch een enorm gat, houdt hij dan geen rekening met
aanwezige kroko's?

We vertrekken weer naar een volgend terein, komt er hier geen einde aan? Lijntje rijden.
Over het bruine houten ding. Baasje glom van trots om mijn gespring en ik werd uitvoering beloond onderweg naar boven.
Hier niet te zien, maar was maar liefst 5 planken hoog, voor velen niet reusachtig, maar voor mij schattige fjord best wel!
Afbeelding
Dan kom je dus boven op de berg (stel je even voor giga oversizede geluidswal)
AfbeeldingAfbeelding
Dan moet je even bedenken waar je heen wilt en bediscuseer je dat samen even.
Overigens hier lijk ik ineens heel groot en mijn baasje een stuk kleiner! Ha! hoezo 1.45 past niet bij 1.84,
als je het maar uit de goeie hoek op de foto zet!

En dan het kersje op de slagroom, een baas die peentjes zweet en zichzelf al in de afgrond ziet rollen ~~}> 8)7
Want ehh, als je hier over springt, ben je nog lang niet beneden, je springt op een helling over deze hindernis en moet dan nog de berg af.
Wel grappig dat de baas het maar eng vond eingelijk, ik vond het geen probleem.
Afbeelding
Gejat van andere deelnemer die meer ervaring heeft, maar dit is dezelfde hindernis op de heuvel, dit gat moet je dus in.
Helemaal links staat een mensje! Kan je zien hoe ver het is, brrrrrr, dacht mijn baasje, ik niet, ik sprong gewoon!
Naast de paal rechts, staat dus een mens en als je goed kijkt ook nog paard met ruiter.
Afbeelding

We naderen de paarse krokodil! Weer een ander terein en hier ligt een giga vijver, hier schijnt de kroko te wonen.
Bezem bak, bezembak, bezembak? huh? Dat ken ik niet, maar ik ben goed gemutst dus ik spring hem wel.
Hela! die sprieten kriebelen op je buik!
Afbeelding

Komen ze op het idee, greppel gevolgd door bezembak, nou vind ik veel leuk, maar ik moest toch even bewijzen dat ik ook niet
helemaal voorzien ben van autopilot. 8-) := :roll: ~~}> Bij poging 2 me uiteraard weer keurig gedragen en greppeltje bezembak gedaan.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

En pas op paarse kroko! here comes Sjolvir!!!! (overigens dat witte ding op de achtergrond, die bezembak, heb ik ook gesprongen,
blijft raar zo'n bezem, snap niet waarom mensen dat doen, normaal wordt ik gewoon geborsteld)
AfbeeldingAfbeelding

Kijk als er ergens kroko's zitten en er is nog 20 cm land achter een hindernis, dan kun je toch beter op het droge blijven?
Afbeelding

Mijn persoonlijke favouriet, hier doe ik echt mijn best om zeeschuimer te spelen en de paarse krokodil te vinden.
Afbeelding

Kroko! kijk uit! here I come again! Over de boom het water in! Joehieeee!!!
Afbeelding

Oeps mijn zwemvliesjes verloren! Even ophalen. Gevolgd door samen golfjes maken (aqua training, draven door hoog water)
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Moe ik moe? Nee hoor! Nog energie zat voor een partijtje heuvel racen. Omstebeurt, heuvel op,
en de heuvels erachter en dan ergens naar links over de heuvels daar en tja dan ben je een heel eind verder.
De mensen die te voet waren, deden er ca 10 minuten over :D
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Overigens wel 1 kleine teleurstelling, ik heb geen paarse krokodil gezien. :n Wel giga hoop lol gehad :))
Baasje was ook helemaal blij met me. Ach en ik? Achteraf ook blij met het baasje, jullie zien wel aan mijn toet en oren
dat ik het allemaal prachtig vond! En eh, die meneer Rob, geeft wel heel leuk les hoor!

Foto's met dank aan de vader van 1 van mijn mederuiters!
Laatst gewijzigd door Sjolvir op zo 14 jun 2009, 17:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Vera

Re: Zoek de paarse krokodil....Sjol@Minderhout(Be)

Bericht door Vera » zo 14 jun 2009, 10:04

super leuk verslag.
Ik wil ook nog eens naar crosstraining, lijkt me echt heel leuk.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » zo 14 jun 2009, 10:51

wat een prachtig terrein daar! Zag er erg leuk uit!
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Ukie
Contacteer:

Bericht door Ukie » zo 14 jun 2009, 11:19

Oh gaaf zeg! Die Sjol kan ook álles he, dat vind ik zo leuk :)) Ben stiekem een beetje fan haha
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » zo 14 jun 2009, 11:40

Wat een leuk verslag!
Wat knap en natuurlijk gezellig wat jullie samen allemaal doen :D
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Lisa

Bericht door Lisa » zo 14 jun 2009, 12:48

In 1 woord: GAAAAFFF!!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 14 jun 2009, 13:01

dat ziet er echt gaaf uit en wat kan Sjol toch leuk vertellen :)
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » zo 14 jun 2009, 13:45

Dat ziet er echt super gaaf uit! Kan me helemaal voorstellen dat jullie genoten hebben.
Wodan en ik M1+10
Wiesje

Bericht door Wiesje » zo 14 jun 2009, 15:25

Wat ubergaaf Dominique!!! Koel!!

Super wat je allemaal met je meissie onderneemt!!
Jankeke

Bericht door Jankeke » zo 14 jun 2009, 16:03

Goh Dominique, wat heeft jouw Sjollie toch een mega conditie. En jij trouwens ook! Want je bent toch ook altijd samen bezig. En niet gewoon lekker ponyhobbelen, nee, er zit altijd wel enige competitiedruk achter. Het moet of snel, of hoog, of lang of gek zijn. Heerlijk hoe jullie altijd samen bezig zijn. Blijf schrijven want jouw schrijfsels zijn steeds weer leuk om te lezen!!!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Suzanne

Bericht door Suzanne » zo 14 jun 2009, 16:28

vlgs mij zat die paarse krokodil verstopt onder het water bij die struik met de witte bloemetjes :o :=
en toch erlangs he, stoere sjol :D
Afbeelding
siets
Contacteer:

Bericht door siets » zo 14 jun 2009, 16:42

Geweldig zeg! dat ziet er prima uit. Dan mis ik toch echt weer de crosshindernissen die ze bij ons op stal zomaar weg hebben gehaald.
Puur genieten!
Dag lieve, lieve Trix... ;(
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 14 jun 2009, 17:31

Haha jij schrijft echt altijd zulke leuke verhalen, lach me elke keer weer rot :D
Sjol doet weer super haar best en blijf het een geweldige merrie vinden :~
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » zo 14 jun 2009, 20:30

Mooi daar he? Hoe kom je toch steeds aan al die trainingen?

Oh ja, komende zaterdag gaan wij denk ik weer eens snuffelen bij de Mosten.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 14 jun 2009, 20:36

Haha, Sjol je schrijft hardstikke leuk. Leuk om je avonturen steeds te mogen lezen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Anna

Bericht door Anna » ma 15 jun 2009, 05:21

Weer een super verslag van Sjol en gave foto's hoor
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Lotte

Bericht door Lotte » ma 15 jun 2009, 08:31

Wat gaaf zeg!! Echt stoer. :D
Ga je Sjolvir ook nog in de dressuur starten, of richt je je nu vooral op de endurance en cross?
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 15 jun 2009, 08:32

Die Sjol is overal voor in en haar vrouwtje weet het elke keer weer prachtig te beschrijven. Ik geniet iedere keer weer.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 15 jun 2009, 08:33

wat ontzettend gaaf zeg :))
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » ma 15 jun 2009, 21:03

Je kunt toch zo genieten van die kleine beige bolle. Ach jullie kennen dat wel (jullie hebben er ook 1 of 2 of...)

@Lotte, dressuur eigenlijk de afgelopen 2 1/2 jaar steeds minder (heb tijden helemaal niet gedressuurt en alleen maar buitenritjes in stap gemaakt),
heb nu slechts 1x per week groepsles is.
Bij dressuur zit je redelijk statisch de hele tijd netjes te zitten op dezelfde manier, vandaar dat het arsenaal diversen enorm is uitgebreid.
Wil nog wel puntje halen ooit... in het Z2, maar dan moet er serieus getraind gaan worden en dat gaat even niet.
Heb me wel zojuist opgegeven voor bitloze proefwedstrijd van de KNHS ~~}> :? Onder het motto, dat willen we ook nog proberen!
Eigenlijk had ik dit outdoorseizoen op de grote wedstrijden willen starten in het Z2, maar dan moet er getraind gaan worden.
(Sjol loopt het best op wedstrijden met 8 dressuur ringen en nog wat springringen en andere zooi erom heen,
dus niet van die kleine rotwedstrijdjes of in een binnenbak, dan valt ze in slaap. ) We blijven dromen.
Andere disciplines zit je veel vrijer, losse teugels, rijden met 1 hand. Alleen mennen is ook eigenlijk niet praktisch.

@Jeempie, internet afspeuren. Of mij af en toe vragen. Voorlopig is het seizoen weer afgelopen, najaar! dan gaan ze weer!

@Siets, dat is echt balen, de paarden vinden het zo gaaf!

@Jankeke, Sjol mega conditie, ik niet. Je wilt mij aan het eind van de dag en paar dagen later niet tegenkomen.
Maar de pret weegt op tegen het ongerief. Heb nog nooit mijn werk verzuimd vanwege mijn rijden, andersom wel heel regelmatig,
vind dus dat ik mag paardrijden (ik rij dus licht recreatief, maximaal 1/2 uurtje per dag :x )
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Plaats reactie