Ik wou graag nog een keer crossles, maar ja, die in Moordrecht zat een dag na een endurance en Sjol trekt dat wel, maar
ik afdeling meelifter dus niet. Ging dus niet door. Toen viel mijn oog op een training van Rob Jansen in Minderhout.
Laat ik nou altijd al een keer in Minderhout hebben willen trainen! (vanwege de giga waterbak!!

Dus met wat heen en weer mailen geregeld, klein complicerend detail, ik had 's morgens eerst nog menles.
Maar aangezien het een het ander niet uitsluit, eerst gemenlest, daarna afgereisd naar Belgie.
Laat Sjol nou net de pech hebben, dat wij de enigsten waren die kwamen opdraven op menles, het werd dus priveles.
Op vrijdag avond, nog even mijn paspoort uitgegraven, de hond zijn paspoort uitgegraven en alles klaar gelegd.
In tegenstelling tot anders, had ik besloten dit keer in een rustig kleurschema op te komen dagen

Het verdere verslag van ZOEK DE PAARSE KROKODIL komt van Sjolvir zelf.
Net mijn menles afgelopen, hoor ik iets mompelen over Belgie. Geen idee, maar ik heb vandaag mijn werk alweer gedaan.
Misschien gaat ze daar met de hond wandelen? Dus ik de trailer weer in, lekker terug naar de wei.
HE! HO! je rijdt het brugje voorbij! Daar moeten we over, dat is "thuis!" Mopper, mopper,

Deze kant op over de drempels en over de Betuwe lijn! We gaan richting de snelweg, wat zou ze gaan doen?
Een dik uur later ben ik in Belgie, ja, ik Sjolvir de fjord in Belgie, Sjol goes international!!!

Na wat gehobbel achter een Garmin Nuvi (ander merk Tom tom) dwars door de Belgische binnenlanden, zie ik wat!
"Amai!!!!" dacht ik toen alleen nog maar... Een pracht groot gebouw/stallencomplex.
Achter het gebouw werd ik met kuil aan de trailer geknoopt, we waren veeeeelllllss te vroeg.
Maar jeetje, wat een hindernissen, alleen al rondom het gebouw, ik dacht dat is het wel, maar waar is die giga waterbak dan?
Het was hier wel "Welkom in Daas country!" gelukkig had baasje dekentje bij zich.
Ondertussen druppelen mijn lesgenootjes binnen, allemaal hippe sport pony's. En ongeveer mijn maat, ahum, in de hoogte,
over de breedte ga ik het niet hebben.
We beginnen met relaxt inspringen, daarna gaan we naar het veldje achter het complex, waarvan ik op dat moment nog denk: "Dit is het."

Ik dacht dat dit het was, aangezien hier ook een waterbak was. Waar ik uiteraard even liet zien geen watervrees te hebben.
Al gauw zou onze zoektocht naar de paarse krokodil beginnen. Het gerucht gaat namelijk dat er in de vijvers (welke vijvers?)
hier, krokodillen leven en dan wel de paarse opblaasbare variant.
We begonnen dus veilig hoog en droog, hier zouden toch geen kroko's zitten? Op de prairie? Bergje op, bergje af! Wat een gaaf terein.
En vele malen groter dan ik in eerste instantie dacht, achter elke bomenrij weer nieuwe hindernissen, bergen en vijvers!

Lolbroek hoor die Rob, hij roept dan tegen je baas, hier omhoog en eraf langs mij. Zit daar toch een enorm gat, houdt hij dan geen rekening met
aanwezige kroko's?
We vertrekken weer naar een volgend terein, komt er hier geen einde aan? Lijntje rijden.
Over het bruine houten ding. Baasje glom van trots om mijn gespring en ik werd uitvoering beloond onderweg naar boven.
Hier niet te zien, maar was maar liefst 5 planken hoog, voor velen niet reusachtig, maar voor mij schattige fjord best wel!

Dan kom je dus boven op de berg (stel je even voor giga oversizede geluidswal)

Dan moet je even bedenken waar je heen wilt en bediscuseer je dat samen even.
Overigens hier lijk ik ineens heel groot en mijn baasje een stuk kleiner! Ha! hoezo 1.45 past niet bij 1.84,
als je het maar uit de goeie hoek op de foto zet!
En dan het kersje op de slagroom, een baas die peentjes zweet en zichzelf al in de afgrond ziet rollen

Want ehh, als je hier over springt, ben je nog lang niet beneden, je springt op een helling over deze hindernis en moet dan nog de berg af.
Wel grappig dat de baas het maar eng vond eingelijk, ik vond het geen probleem.

Gejat van andere deelnemer die meer ervaring heeft, maar dit is dezelfde hindernis op de heuvel, dit gat moet je dus in.
Helemaal links staat een mensje! Kan je zien hoe ver het is, brrrrrr, dacht mijn baasje, ik niet, ik sprong gewoon!
Naast de paal rechts, staat dus een mens en als je goed kijkt ook nog paard met ruiter.

We naderen de paarse krokodil! Weer een ander terein en hier ligt een giga vijver, hier schijnt de kroko te wonen.
Bezem bak, bezembak, bezembak? huh? Dat ken ik niet, maar ik ben goed gemutst dus ik spring hem wel.
Hela! die sprieten kriebelen op je buik!

Komen ze op het idee, greppel gevolgd door bezembak, nou vind ik veel leuk, maar ik moest toch even bewijzen dat ik ook niet
helemaal voorzien ben van autopilot.

En pas op paarse kroko! here comes Sjolvir!!!! (overigens dat witte ding op de achtergrond, die bezembak, heb ik ook gesprongen,
blijft raar zo'n bezem, snap niet waarom mensen dat doen, normaal wordt ik gewoon geborsteld)

Kijk als er ergens kroko's zitten en er is nog 20 cm land achter een hindernis, dan kun je toch beter op het droge blijven?

Mijn persoonlijke favouriet, hier doe ik echt mijn best om zeeschuimer te spelen en de paarse krokodil te vinden.

Kroko! kijk uit! here I come again! Over de boom het water in! Joehieeee!!!

Oeps mijn zwemvliesjes verloren! Even ophalen. Gevolgd door samen golfjes maken (aqua training, draven door hoog water)

Moe ik moe? Nee hoor! Nog energie zat voor een partijtje heuvel racen. Omstebeurt, heuvel op,
en de heuvels erachter en dan ergens naar links over de heuvels daar en tja dan ben je een heel eind verder.
De mensen die te voet waren, deden er ca 10 minuten over

Overigens wel 1 kleine teleurstelling, ik heb geen paarse krokodil gezien.

Baasje was ook helemaal blij met me. Ach en ik? Achteraf ook blij met het baasje, jullie zien wel aan mijn toet en oren
dat ik het allemaal prachtig vond! En eh, die meneer Rob, geeft wel heel leuk les hoor!
Foto's met dank aan de vader van 1 van mijn mederuiters!