Rij filmpjes!!! Van Moods en mij.
- Mieke_Cunna
- Contacteer:
Rij filmpjes!!! Van Moods en mij.
Wij hebben vandaag voor de derde keer gereden, enkel een stapje en een drafje. Zie hier het resultaat:
http://nl.youtube.com/watch?v=nUdp3qlwZB4
http://nl.youtube.com/watch?v=sG_j8B3sJl8
http://nl.youtube.com/watch?v=3tqSaUqwy9I
http://nl.youtube.com/watch?v=ZJB2JZHX0GQ
Liefs,
Mieke
http://nl.youtube.com/watch?v=nUdp3qlwZB4
http://nl.youtube.com/watch?v=sG_j8B3sJl8
http://nl.youtube.com/watch?v=3tqSaUqwy9I
http://nl.youtube.com/watch?v=ZJB2JZHX0GQ
Liefs,
Mieke
Re: Rij filmpjes!!! Van Moods en mij.
Wat een leuke pony is het toch!!!!
ziet er goed uit, ik heb alleen het idee dat hij een beetje kort loopt,maar misschien komt het door de ondergrond of zo.
fijn dat je al zoveel pleziet met hem hebt!
ziet er goed uit, ik heb alleen het idee dat hij een beetje kort loopt,maar misschien komt het door de ondergrond of zo.
fijn dat je al zoveel pleziet met hem hebt!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
- Rosantjuh(L)banjer
Echt leuke filmpjes.
Je ziet echt dat jullie er beide lol in hebben
Je ziet echt dat jullie er beide lol in hebben
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
- Mieke_Cunna
- Contacteer:
Zo loopt hij als hij rustig en ontspannen is. Zulke pasjes heeft die in de wei en aan de longeerlijn ook in ontspanning.
Dat is weer eens wat anders om jou op een paard te zien ipv er naast.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

ik wou dat ons Githa ook zo ontspannen kon lopen
Als ons Githa echter ontspannen loopt dan loopt ze precies 2 keer zo snel als moods, die gaat als een trein, en als ze dan eens opgeschrikt wordt, dan gaat ze er vandoor met je in een koersdraf om u tegen te zeggen
veel succes met Moods hij ziet ze super uit
Als ons Githa echter ontspannen loopt dan loopt ze precies 2 keer zo snel als moods, die gaat als een trein, en als ze dan eens opgeschrikt wordt, dan gaat ze er vandoor met je in een koersdraf om u tegen te zeggen
veel succes met Moods hij ziet ze super uit
- Mieke_Cunna
- Contacteer:
Hihi, ja heh anita! Het is inmiddels ook al 2 jaar geleden dat ik gereden heb wat gefilmt is.
- nientje_pjotr
- Contacteer:
Dat ziet er lekker ontspannen uit Mieke!
Tis idd wel anders om jouw erop te zien,staat wel goed
Tis idd wel anders om jouw erop te zien,staat wel goed

Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

- Mieke_Cunna
- Contacteer:
Dankjewel Janine.
Spierpijn is ook zo'n leuk bijverschijnsel

Spierpijn is ook zo'n leuk bijverschijnsel

Ziet er leuk uit! Jullie zijn een leuke combi!
Alleen wat heb je allemaal onder dat zadeltje liggen? een heel schaap?
Alleen wat heb je allemaal onder dat zadeltje liggen? een heel schaap?
- Mieke_Cunna
- Contacteer:
Ja, onder me wintec westernzadeltje ligt een schaap 

- sweetwendy
hehe eindelijk rijfoto's
Ziet er lekker ontspannen uit hoor!!
Alleen heb je een westernzadel op of lijkt het zo?

Ziet er lekker ontspannen uit hoor!!
Alleen heb je een westernzadel op of lijkt het zo?
R.I.P. mijn lieve meisje Daisy (L)
- Cindy+Uniek
ik wil niet vervelend doen, maar die korte pasjes is absoluut geen teken van ontspanning hoor.... als een paard ontspannen loopt gaat hij juist heel ruim en lekker, ik snap dat dit misschien lekker zit, maar het is absoluut niet bevorderlijk voor het rijden of het ontspannen van de rug e.d.
je hebt je armen ook helemaal recht naar beneden?! en je zit heel erg op links, daarom draait hij waarschijnlijk ook zo moeizaam rechtsom...
ik zou lekker les gaan nemen met hem, want jullie zijn een leuke combi! maar je moet zeker je handen gaan dragen (knik in je ellebogen) en met sturen juist je hand hoog houden en opzij brengen en daarbij ook heel goed aan je gewicht denken! als je naar rechts wilt, ga je op rechts zitten en links netzo, anders zeg je met je gewicht en je hand 2 verschillende dingen en dat zie je ook gelijk terug in het filmpje!
enne ga lekker lichtrijden voordat je helemaal ontspannen en in balans zit
is misschien ook wel zo fijn voor moods 
je hebt je armen ook helemaal recht naar beneden?! en je zit heel erg op links, daarom draait hij waarschijnlijk ook zo moeizaam rechtsom...
ik zou lekker les gaan nemen met hem, want jullie zijn een leuke combi! maar je moet zeker je handen gaan dragen (knik in je ellebogen) en met sturen juist je hand hoog houden en opzij brengen en daarbij ook heel goed aan je gewicht denken! als je naar rechts wilt, ga je op rechts zitten en links netzo, anders zeg je met je gewicht en je hand 2 verschillende dingen en dat zie je ook gelijk terug in het filmpje!
enne ga lekker lichtrijden voordat je helemaal ontspannen en in balans zit

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
- Machteld&Falco
Met lichtrijden ontlast je echt niks. Als je een beetje fysica kan toepassen dan weet je dat. Met rechtstaan (wat je doet om het binnenvoorbeen te ontlasten) breng je enorm veel neerwaartse kracht op je paard (hurk eens op een analoge weegschaal en ga dan staan en zie wat het wijzertje doet..) alsook bij het gaan zitten. Een goede onafhankelijke zit en doorzitten is veel minder belastend voor je paard.Cindy+Uniek schreef:ik wil niet vervelend doen, maar die korte pasjes is absoluut geen teken van ontspanning hoor.... als een paard ontspannen loopt gaat hij juist heel ruim en lekker, ik snap dat dit misschien lekker zit, maar het is absoluut niet bevorderlijk voor het rijden of het ontspannen van de rug e.d.
enne ga lekker lichtrijden voordat je helemaal ontspannen en in balans zitis misschien ook wel zo fijn voor moods
Voor het overige geef ik je wel gelijk

Probeer Moods zijn achterhand meer te activeren. Het kan zijn dat hij van nature uit niet echt ruim loopt, maar dit is niet bevorderlijk voor zijn rug. Probeer zelf ook meer in het midden van je zadel te gaan zitten. Moods is scheef en dat wil jij nu compenseren door scheef te gaan zitten. Niet doen! Je werkt het probleem alleen maar in de hand zo. Maar ik vind het leuk om jullie samen te zien, jullie zijn een leuke combinatie!
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
- Thessa Keizer
Wat heb je toch een heerlijk beestje onder je kont en je staat er prima op. Verder vind ik je houding ondanks twee jaar niet gereden te hebben, best netjes. Alleen moet je indaad wel porberen zijn achterhand wat meer te activeren en meer naar voren rijden, hij mag best wat ruimer gaan lopen en wat aktiever, verder niet zo je hand over zijn nek halen bij het sturen, probeer dit meer met je been te doen. Ik snap dat het nog helemaal wennen is hoor natuurlijk en het komt ook echt zeker te weten helemaal goed met jullie als jullie elkaar beter kennen, lekker les gaan nemen en vooral heel veel plezier hebben!!
Groetjes Thessa en Aike
Groetjes Thessa en Aike

Laatst gewijzigd door Thessa Keizer op zo 25 jan 2009, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Jullie zijn zeker een leuke combi: Moods, het schaap en jij
Verder valt er inderdaad nog wat bij te spijkeren, maar da's alleen maar opbouwend commentaar toch?
Ga lekker zo door met z'n tweeen, eventueel wat lesjes en het komt ook op rijd gebied helemaal goed met jullie!

Verder valt er inderdaad nog wat bij te spijkeren, maar da's alleen maar opbouwend commentaar toch?
Ga lekker zo door met z'n tweeen, eventueel wat lesjes en het komt ook op rijd gebied helemaal goed met jullie!

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Ja je schaap is leuk
ook leuk om jou nu eens te paard te zien. Het doorzitten viel mij ook op. Je ontlast met lichtrijden idd niet zijn benen Machteld, maar wel zijn rug. Daar geef ik zelf dan wel de voorkeur aan.
Ik heb ook het idee dat hij wat terughoudend is voor de stang. Hen je een speciale reden waarom je die gebruikt?

Ik heb ook het idee dat hij wat terughoudend is voor de stang. Hen je een speciale reden waarom je die gebruikt?
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

- Machteld&Falco
Is maar gedeeltelijk waar. Wederom heb je bij het lichtrijden die krachten die op de rug van je paard inwerken wanneer je gaat staan in je zadel (en gaat zitten). Het is natuurlijk wel beter dan iemand die zit te hupsen in zijn zadelJeempie schreef:Ja je schaap is leukook leuk om jou nu eens te paard te zien. Het doorzitten viel mij ook op. Je ontlast met lichtrijden idd niet zijn benen Machteld, maar wel zijn rug. Daar geef ik zelf dan wel de voorkeur aan.

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
- Cindy+Uniek
@ machteld dat ben ik ook wel met je eens, maar na 2 jaar niet te hebben gereden en hoe ik verder haar houding en zit bekijk qua handen e.d. durf ik wel te zeggen dat ze geen onafhankelijk zit heeft.... sommige topruiters hebben dat niet eens
ik merkte zelf ook al toen ik op een wat jonger onbetrouwbaarder paard reed dat ik veel sneller uit balans was dan bij uniek bijv.
dus vooralsnog lijkt het mij dan vriendelijker om rustig licht te rijden en daarbij goed rechtop te blijven zitten, ik heb ook geleerd toen uniek zo met haar rug zat om van been te wisselen door 1 keer te blijven staan ipv te zitten...
als je dit gewoon gaat doen op een lange zijde om de paar passen merk je ook wanneer je onafhankelijker gaat zitten, namelijk wanneer je netjes 1 x kan blijven staan en dan weer netjes te gaan lichtrijden zonder terug te vallen of aan de teugels te grijpen! hele leuke en goede oefening

ik merkte zelf ook al toen ik op een wat jonger onbetrouwbaarder paard reed dat ik veel sneller uit balans was dan bij uniek bijv.
dus vooralsnog lijkt het mij dan vriendelijker om rustig licht te rijden en daarbij goed rechtop te blijven zitten, ik heb ook geleerd toen uniek zo met haar rug zat om van been te wisselen door 1 keer te blijven staan ipv te zitten...
als je dit gewoon gaat doen op een lange zijde om de paar passen merk je ook wanneer je onafhankelijker gaat zitten, namelijk wanneer je netjes 1 x kan blijven staan en dan weer netjes te gaan lichtrijden zonder terug te vallen of aan de teugels te grijpen! hele leuke en goede oefening

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Op een onstuimig jong paard wat gemakkelijk in galop wil vallen buiten wissel ik zo ook wel eens van been. Gaat erg goed idd.
Ik heb het zo ook eens aan iemand geleerd die het niet onder de knie kon krijgen met 1x doorzitten
Misschien gek gezicht maar wel effectief.

Ik heb het zo ook eens aan iemand geleerd die het niet onder de knie kon krijgen met 1x doorzitten

Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen