Djinty in haar nieuwe kudde

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
k4tink4
Contacteer:

Djinty in haar nieuwe kudde

Bericht door k4tink4 » zo 14 dec 2008, 23:08

Eerst was het de bedoeling dat Djinty samen met 2 jonge ruinen naar buiten zou blijven gaan, maar de stalhouder wou weten of de ''kudde'' Djinty een beetje zou accepteren. De kudde bestaat uit de fokmerrie's en de twenter ruinen en merries van stal en dat zijn in totaal zo'n 12 paarden (heb ze niet geteld). De jaarlingen komen vrijdag terug van het land en komen dan ook weer in de kudde. De kudde gaat elke dag van sochtes vroeg tot ongeveer 5 uur smiddags in de paddock met houtsnip en een enkel sprietje gras, of op het land. Djinty probeerde nog een beetje te klieren, maar werd al snel goed op haar plek gezet door de baas in de kudde, een drachtige merrie. Die word goed opgevoed zo :D Ze bleef alleen nog heel erg hangen aan de twenter ruin die al vanaf dag 1 op de nieuwe stal haar grote vriend is, en als die even buiten bereik was de andere ruin waarmee ze vaak buiten komt.

Alles is goed gegaan :D Alleen toen de paarden naar binnen werden gehaald, begreep Djinty niet echt dat ze met de kudde mee moest, en vond de strobalen en grasprietjes veel interessanter. Je bent een fjord of je bent het niet :P Genoeg gepraat, de foto's!! Ik heb de mooiste en leukste uitgezocht. en let niet op hoe schots en scheef ze geknipt is, als het maar blijft staan :o

1. n/jaarling :P
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Lekker bekkie :D
Afbeelding

6. Écht djinty, zodra er ergens aandacht te halen valt... dit is dus de reden waarom de meeste foto's vanaf de andere kant van de sloot zijn gemaakt :P
Afbeelding

7. Deze foto, hij heeft iets.. Moest 'm er toch even tussen zetten :)
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Puppyliefde? :P
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

Ik hoop dat jullie ze leuk vinden :)
Katinka.
Ydel

Bericht door Ydel » zo 14 dec 2008, 23:45

ze ziet er goed uit zeg!!!
wordt ok snel groot zo te zien :)
lekker bekkie :L

maar wat ligt er allemaal in het land??!!
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » zo 14 dec 2008, 23:53

her en der een groter brok hout, en langs de slootkant wat troep. Djinty weet haar weg door het hout al goed te vinden hoor :P Heb een heel grappig filmpje dat ze aan het rennen is, maar vlak voor ze haar been wil neerzetten ziet ze een brok hout en springt daar overheen. Echt zon sukkelig konijnenhupsje :P komisch :+
colunder

Bericht door colunder » ma 15 dec 2008, 07:40

Fijn dat ze zo lekker naar buiten kan met soortgenoten.
Ik vind het wel link dat er zoveel hout en rotzooi (zinken emmertje?) op de grond liggen,ik zou er even met een kruiwagen in gaan en dat verwijderen (evt. met wat stalgenoten).
Ze kunnen zich er lelijk op verstappen,of vallen en zo'n stuk hout in de buik krijgen.

Ik vind foto 10 erg mooi!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 15 dec 2008, 08:09

Ze ziet er goed uit! Leuk dat ze zo weer een andere indruk lijkt te geven (vind haar nu niet zó duidelijk tea en stedje, zoals op de vorige fotos). Wordt echt op zichzelf staand karaktertje, mooie sprekende oogjes. En wat een donkere voorpluk :D

haha en dat hout ziet er uit alsof er eentje de omheining is wezen slopen daar O:)
Geluk is de vrucht van intens werk
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » ma 15 dec 2008, 17:54

colunder schreef:Fijn dat ze zo lekker naar buiten kan met soortgenoten.
Ik vind het wel link dat er zoveel hout en rotzooi (zinken emmertje?) op de grond liggen,ik zou er even met een kruiwagen in gaan en dat verwijderen (evt. met wat stalgenoten).
Ze kunnen zich er lelijk op verstappen,of vallen en zo'n stuk hout in de buik krijgen.

Ik vind foto 10 erg mooi!
Dit had ik me inderdaad ook al voorgenomen :P:D Toen ik daar was viel het me niet heel erg op, maar toen ik later de foto's terugkeek :o

Ik ben allang blij dat het goed gaat en ze dus elke dag lekker lang naar buiten kan, daar kon ze op haar oude plekje alleen maar van dromen! Ze is ook weer veel gelukkiger en zit weer beter in haar velletje sinds ze daar is. Elke keer als ik haar zie, vind ik haar er weer beter uitzien :D

Van foto 10 heb ik een hele serie. Ik houd een soort babyboek bij van Djinty, en van die serie komt er zeker een grotere versie in! :D

Djinty word inderdaad steeds meer 'eigen'. Maar vind het toch wel stiekem leuk dat mensen hier op FW Tea, Stedje en Caylinn er in terugzien :) Is toch leuk als ze een beetje op haar ouders blijft lijken :D
lauraatje

Bericht door lauraatje » ma 15 dec 2008, 19:21

Wat een lekker koppie :L
Fijn dat ze nu in een kudde kan opgroeien.
Esther

Bericht door Esther » di 16 dec 2008, 13:46

Beste opvoeding krijgen jonge paarden van een pittige dame.. In Wanneperveen leren een hoop jonge dieren ook de omgangsnormen van de oudere merries, hihi..

Fijn dat ze lekker in de kudde kan, dat is ze ook wel zo gewoon.. En nieuwsgierig, Djinty?? Hihi.. die stond hier ook altijd vooraan als er wat te zien was..

Ik zie inderdaad op deze foto's weer minder terug van haar ouders..
Dat kan per dag gewoon verschillen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie