Maantjes geknipt!

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Eran

Maantjes geknipt!

Bericht door Eran » zo 23 nov 2008, 22:37

Vanmiddag was het dan zover.. Eran zijn manen moesten gekortwiekt!
Een paar dagen geleden had ik al even de schaar getest op scherpte en toen ging hij bij elke knip die ik deed heel hard schudden met zijn hals.

Vandaag was hij wonderbaarlijk braaf en heeft geen een keer geschud!
De boog is niet helemaal voldoende boog geworden, maar dat komt de volgende keer wel..
Zijn puppydons sprong alle kanten op dus heb ik het nat gemaakt om te knippen, en daarom ook extra kort gemaakt zodat het voorlopig niet meer geknipt hoeft en de nieuwe stevigere haren de boog overeind houden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En daar wordt je best moe van:
Afbeelding
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » ma 24 nov 2008, 06:14

Nou ik vind het netjes hoor zo met die manen die alle kanten nog op gaan...(naja bij Nan nog steeds haha)
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 24 nov 2008, 07:21

Voor een eerste keer is het best netjes hoor en zelfs het zwarte langer dan het witte. En dat dan ook nog wel bij zo'n puppy die het allemaal nog moet leren. Ik had het als ik jou was trouwens niet zo kort geknipt, kun je vaker oefenen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
colunder

Bericht door colunder » ma 24 nov 2008, 07:29

Helemaal niet slecht hoor!!
het ziet er netjes uit.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Eran

Bericht door Eran » ma 24 nov 2008, 10:06

Anita45 schreef:Voor een eerste keer is het best netjes hoor en zelfs het zwarte langer dan het witte. En dat dan ook nog wel bij zo'n puppy die het allemaal nog moet leren. Ik had het als ik jou was trouwens niet zo kort geknipt, kun je vaker oefenen.
Ik heb vroegah vaker fjorden geknipt, mijn neef had er 3 die ik regelmatig knipte, maar geen jonge fjorden, dus heb het extra kort gemaakt ivm het pluishaar wat alle kanten op ging, zodat de beginselen van het stevige haar de overhand voeren nu.
De boog is alleen niet zo mooi geworden als ik had gewild, maar ik vond het wel goed, hij hoeft niet naar keuring en hij kan er wel weer even tegenaan!!
En daarbij had hij lang genoeg stilgestaan, hij is pas 8 mnd dus het moet wel leuk blijven! ;)
sparky10

Bericht door sparky10 » ma 24 nov 2008, 12:32

zucht ik moet vandaag ook echt knippen .....

maar ziet er goed uit hoor je guppy :D
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Plaats reactie