Zhellie is inderdaad een grijze, vijfjarige dame. Ze is inderdaad drachtig van Kunar en is een Orsta x Briggen. aar moeder is Udalien uit de merrie Haulein, die van Else hier op het forum is.
Nina wil haar inderdaad graag nadoen qua kleur, al is het ook regelmatig andersom. De een trekt zich aan de ander op. Ik moet oppassen dat ze niet teveel aan elkaar gaan hangen

.
Ik heb voornamelijk mijn handen vol aan Zhellie als mijn moeder staat te gillen dat ik op de auto 10 meter achter ons moet passen en mijn vader ook nog onze aandacht vraagt

.
Ze is vrij fel op onbekender terrein heeft ze al laten merken. Ik denk dat ik haar bij een volgende poging toch even een zadeltje opgooi om haar wat beter te kunnen controleren. Groot en snel zal het rondje toch niet zijn, maar ik moet toch wel op een normale manier op en om het terrein kunnen zijn met haar

.
Als ze het eenmaal kent is er niks meer aan de hand en is ze net zo lief en rustig als Nina.
Als straks het veulen eraf is ga ik inderdaad met haar rijden. Bij Nijend hebben ze haar netjes en (voor zover ik het gezien heb) goed met 3 jaar ingereden. Met een beetje mazzel gaat zelfs aboppen lukken.
Ik ga ze straks allebei beweging geven. De shetjes zijn de deur uit waardoor ik meer tijd over hou voor deze dames. Daarbij ben ik heel voorzichtig begonnen met het orienteren op een bak bij mijn oma.
Uiteindelijk zal er vast wel iemand zijn die een van de dames beweging wil geven, maar dat moet wel vertrouwd zijn omdat ze geen van beiden de makkelijksten zijn.
Ja, gelukkig eens goed nieuws uit deze hoek!
Zhellie deed mij ook altijd ergens aan denken en gisteren heb ik het ook uitgevonden

.