Ik zei dat ik Jeskim dan even bij Bente in wilde laten en dus besloot ze om haar paardje pas 's avonds terug te brengen zodat ze even een poosje bij elkaar konden..
Daarna bedacht ik.. Tatum en Jeskim lijken goed op elkaar te reageren, ik gooi ze gewoon beide op de grote wei. De grote wei is gewoon veel droger, veel ruimer..
Dus zo gezegd zo gedaan..
Eerst Tatum maar, anders wordt die geambushed door Bente en Jeskim samen..
Tatum vond het wel leuk..

En om dat deze wei zo lekker droog is ging ze ook bijna meteen door de knieën..

Wat? vies? ik?

Tatum bleef eigenlijk een beetje bij het hek hangen daarna.. Ze wachtte echt op Jeskim.. Dus die maar van stal gehaald..
Wel even spannend wat ze zouden doen, maar ik had er wel vertrouwen in..
Jeskim hield eerst haar achterwerk op de anderen gericht.. Even een beetje polsen wat ze gaan doen.. Bente mocht eigenlijk ook niet meer echt in de buurt komen..

Tatum komt even kijken, maar Jeskim houdt de boot nog een beetje af..:

Toch wel nieuwsgierig Jes?? Ik zie haar niet vaak op deze manier op een ander paard reageren..:

Tatum:

Jeskim zoekt voorzichtig wat toenadering:

Oh..wacht.. Ze moet eerst even rollen:

Jeskim zoekt wederom wat toenadering:

Even meelopen:

Dan eens even snuffelen..

De uitkomst was erg bijzonder voor mijn paarden.. Tatum is erg gecharmeerd van Jeskim, maar niet echt van Bente, terwijl Bente toch een allemansvriendje is.. Nee Jeskim was het helemaal.. Zo erg zelfs dat Bente niet meer bij Jeskim in de buurt mocht. En Jeskim schijnt het allemaal prima te vinden, ook erg bijzonder, want die moet niet van veel paarden wat hebben..
Misschien zijn ze united door de hormonen ofzo..

Jeskim wist me weer eens te verrassen.. Toch heb ik haar al meer dan 5 jaar.. Zo blijkt ook maar weer, je kunt geen vrienden uitzoeken voor je paarden, dat doen ze zelf het beste..