Hermansen

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
janna
Contacteer:

Hermansen

Bericht door janna » wo 02 apr 2008, 07:54

ook van mij foto's van de proeven.

Menproef
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Trekproef
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
rosalie

Bericht door rosalie » wo 02 apr 2008, 08:11

:~ wat een gewelig beest is het toch! mooie foto's! +:)+
yvette

Bericht door yvette » wo 02 apr 2008, 08:30

Kan er niet over uit hoe mooi dit paard voor de wagen is!
*zwijmelt nog even verder*
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Daphne

Bericht door Daphne » wo 02 apr 2008, 08:49

Hij is echt prachtig! Echt de Brad Pitt onder de fjordenhengsten. Volgens mij zou hij op concours menig tuiger eruit lopen puur op het plaatje!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 02 apr 2008, 10:10

gooi ik even de knuppel in het hoenderhok O:)

ik ben alleen bij de keuring geweest, en niet bij de proeven.
ik vondt hem in het 'echt' een beetje tegenvallen. Hij steelt de show absoluut met zijn uitstraling, maar verder vondt ik hem niet speciaal. Fijne benen, zijn lijf vondt ik niet bijzonder, het is niet echt een buffeltje in mijn ogen.
En daarom snap ik ook niet zo goed dat alco niet goedgekeurd werdt, want dat zijn wel een beetje dezelfde typjes, beide zijn geen buffeltjes, terwijl ze toch bij het stamboek een fokdoel hebben.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Vera

Bericht door Vera » wo 02 apr 2008, 10:12

nou het blijft nog steeds mijn favorite hengst van het moment. maar smaken verschillen natuurlijk.

Hij staat ook super in het tuig!
Als ik zo bekijk had hij ook zeker een A of AA voor de menproef kunnen halen als zijn tong niet over het bit was geraakt.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
yvette

Bericht door yvette » wo 02 apr 2008, 10:15

Moet een hengst altijd een buffel zijn dan? Er staat nergens dat dat het fokdoel is namelijk. Er zijn genoeg fijn gebouwde hengsten goedgekeurd of geweest(Balony, Vjostar, Reinar om maar een paar te noemen)
Het hangt van de merrie af voor welk type hengst je gaat. Hoe mooi ik Hermansen ook vind, ik zal er mijn merrie niet zo snel naar toe brengen, omdat het in mijn ogen niet past.
Overigens vind ik de bouw van Alco en Hermansen niet te vergelijken (en ik heb ze regelmatig in het echt gezien), maar misschien kan Claudia die ze dagelijks in handen heeft daar wat over zeggen.
Smaken verschillen natuurlijk. Gelukkig maar, anders zouden alle merries dit jaar naar Hermansen gaan :P
Ydel

Bericht door Ydel » wo 02 apr 2008, 11:17

ook deze foto's zien er weer goed uit :)

die laatste foto met rien erop....
hij zit gewoon soort van verliefd naar hem te kijken :)

kan het me goed voorstellen, daar niet van 8-)
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 02 apr 2008, 11:48

yvette schreef:Moet een hengst altijd een buffel zijn dan? Er staat nergens dat dat het fokdoel is namelijk. Er zijn genoeg fijn gebouwde hengsten goedgekeurd of geweest(Balony, Vjostar, Reinar om maar een paar te noemen)
Het hangt van de merrie af voor welk type hengst je gaat. Hoe mooi ik Hermansen ook vind, ik zal er mijn merrie niet zo snel naar toe brengen, omdat het in mijn ogen niet past.
Overigens vind ik de bouw van Alco en Hermansen niet te vergelijken (en ik heb ze regelmatig in het echt gezien), maar misschien kan Claudia die ze dagelijks in handen heeft daar wat over zeggen.
Smaken verschillen natuurlijk. Gelukkig maar, anders zouden alle merries dit jaar naar Hermansen gaan :P
idd smaken verschillen, gelukkig, anders kreeg herman het wel heul druk, hahah. maar ik bedoel meer dat een fjord een vrij stevig en compact paard is, en dat er inderdaad de laatste jaren meer luxe types bij komen.
Mijn eigen mening is dat een fjordje breed hoort te zijn, een buffeltje dus, en dat vindt ik in een aantal hengsten(reinar bijv ook) niet terug. Maakt ze er niet minder hengst om, en zo is er voor ieder wat wils, maar mijn idee is meer van, ja een leuk paard, maar niet om een veulen mee te fokken.
Mieke

Bericht door Mieke » wo 02 apr 2008, 11:56

Maar op een gegeven moment krijg alleen maar van die ouderwetse types (wat jij waarschijnlijk met buffels bedoeld) terwijl het fokdoel van de fjord tegenwoordig meer richting het rijtype gaat. Luxere hengsten kunnen dan wat meer souplesse toevoegen.

Reinar mag dan een hele luxe hengst zijn, kijk eens naar zijn nakomelingen.. We hebben op dit moment een dikke tientonner in de paddock lopen van Reinar, dus de hengst zegt op zo'n moment niks, kijk goed naar de nakomelingen..
Ctje :)
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 02 apr 2008, 11:58

Ik ben het met Mieke eens dat je naar het fokproduct moet kijken en niet sec naar de hengst. Maar nu vind ik persoonlijk Hermansen en Reinar wel 2 heel verschillende paarden...
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Mieke

Bericht door Mieke » wo 02 apr 2008, 12:03

Dat zijn het ook absoluut, maar daardoor hoeven de nakomelingen niet eens veel van elkaar te verschillen (heb geen idee hoor, bij wijze van spreke zeg maar)
Ctje :)
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 02 apr 2008, 12:05

Wat mij betreft kan Herman zo de menwedstrijden in :~
Hij kan zo heerlijk gaan!! Topper :~
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 02 apr 2008, 12:06

Zou heel goed mogelijk kunnen zijn :j. Gelukkig heb je bij fokken een pappie en een mammie nodig en zal je met beiden rekening moeten houden :D.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
yvette

Bericht door yvette » wo 02 apr 2008, 12:22

Tamara schreef:[Mijn eigen mening is dat een fjordje breed hoort te zijn, een buffeltje dus, en dat vindt ik in een aantal hengsten(reinar bijv ook) niet terug. Maakt ze er niet minder hengst om, en zo is er voor ieder wat wils, maar mijn idee is meer van, ja een leuk paard, maar niet om een veulen mee te fokken.
Maar Hermansen is vergeleken met de meeste hengsten toch echt wel een "buffeltje", om in jouw terminologie te blijven :D Er zit ook echt een stevig stel benen onder.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 02 apr 2008, 12:33

yvette schreef:
Tamara schreef:[Mijn eigen mening is dat een fjordje breed hoort te zijn, een buffeltje dus, en dat vindt ik in een aantal hengsten(reinar bijv ook) niet terug. Maakt ze er niet minder hengst om, en zo is er voor ieder wat wils, maar mijn idee is meer van, ja een leuk paard, maar niet om een veulen mee te fokken.
Maar Hermansen is vergeleken met de meeste hengsten toch echt wel een "buffeltje", om in jouw terminologie te blijven :D Er zit ook echt een stevig stel benen onder.
dat van die benen vondt ik nou juist niet, hihi. vergeleken met een karant of kventin vondt ik dat ie dunne beentjes heeft. Maar goed ieder zijn eigen :D
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 02 apr 2008, 12:59

Hij heeft mij toch ook zeker overdondert. Mensen kinderen zo'n knaap wil ik ook wel voor de kar proberen.

En vind Hermansen ook mooi type. Juist wél leuk robuust, alleen niet kort in de hals e.d. Deze types waren er vroeger trouwens ook al wel hoor (evenals de meer spillepootjes, sla dat boek van v Bon maar eens open).
Maar snap ook wel wat jij graag wil Tamara..Jij wil meer het type 'puur en alleen werkpaard'-fjord.
Betreft benen, heb je wel rekening ermee gehouden dat hij geen sokken had? Dat tekent ook slanker af.

(Reinar heeft Myrstein erachter zitten die massa mee kan geven. Niet altijd, maar kan wel. Verder hebben de moeders van het veulen ook nog een bloedlijn.)
Geluk is de vrucht van intens werk
claudia

Bericht door claudia » wo 02 apr 2008, 13:06

Tamara schreef:
yvette schreef:Maar Hermansen is vergeleken met de meeste hengsten toch echt wel een "buffeltje", om in jouw terminologie te blijven :D Er zit ook echt een stevig stel benen onder.
dat van die benen vondt ik nou juist niet, hihi. vergeleken met een karant of kventin vondt ik dat ie dunne beentjes heeft. Maar goed ieder zijn eigen :D
Dat komt omdat ik, als je heel goed kijkt, zijn sokken er helemaal heb afgeschoren.
Maar hij heeft juist heel veel bot.
Mijn Alco heeft veel fijner beenwerk.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Charret

Bericht door Charret » wo 02 apr 2008, 13:07

Tamara schreef: En daarom snap ik ook niet zo goed dat alco niet goedgekeurd werdt, want dat zijn wel een beetje dezelfde typjes, beide zijn geen buffeltjes, terwijl ze toch bij het stamboek een fokdoel hebben.
Dat is appels met peren vergelijken.

Maar zoals al gezegd is smaken verschillen.
Ik vind het een pracht hengst. Hij zou echt zo de mensport in kunnen.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 02 apr 2008, 14:18

naja, het maakt ook niet zoveel uit, het is mijn mening, en ik vondt hem ietsje tegenvallen, had er een ander beeld van :D
Plaats reactie