ik had hem 2 dagen en kreeg toen een enorme koliek aanval en sindsdien volgden er meer. ik veranderde van stalling en hij kwam in de opfok terecht. dat ging eventjes goed tot dat hij futloos werd.
Veearts erbij bloed laten prikken mest laten onderzoeken.. maar kon niks vinden.
toen begon hij mager te worden.. en nog futloser.
weer een veearts erbij maar kon nog steeds niks vinden.
Uiteindelijk viel hij bekant om. bleek dat hij zichzelf aan het uithongeren was... ik was er niet rond voedertijd en ik heb dus nooit kunnen zien dat hij werd verjaagd door de kudde en dus geen eten kon bemachtigen. Die eigenaar van de stal zei dat dat niet zo was... maar hij stond met voeren altijd buiten in de regen in een hoekje..
ik ben hem bij gaan voeren maar het hielp nie vlot.. hij kreeg toen weer koliek, plus daarbij een fike naar binnengeslagen mok ontsteking plus een hoefontsteking waardoor de kroonrand los liet van de hoefwand.
geen levenslust.. niet meer willen bewegen.. gewoon voor doods stond (nouja hij lag meer dan dat hij stond) hij in zijn stal. (apart gezet van de groep)
we zijn kort daarna verhuist waar hij erg is opgeknapt..(meer body) maar ook steeds koliek kreeg.
bodem bleek te zanderig en daardoor kreeg zijn darmen niet de tijd om te herstellen. Nu staan we in Limburg met een speciale grond bodem. en sinds hij daar staat is hij niet meer ziek geweest en knapt hij steeds wat meer op.
het gaat langzaam, maar elke keer zie ik verbetering!