Ik ben ook helemaal verliefd op hem. Ik heb gisteren een poging gedaan om hem te rijden. Ik heb hem eerst even aan de hend meegenomen om naar de binnenpiste mee te nemen, maar dat verliep niet zo vlotjes. Op alles wat hij zag, in inclusief schapen moest hij zich laten zien. Ik hing er telkens als een lappenpopje aan.
Eenmaal in de piste aangekomen was hij iets rustiger , maar ik was toch niet 100 % gerust. Telkens als we voorbij de spiegels kwamen begon hij op zichzelf te roepen en te kappen .Toch nog even verder gedaan tot hij wat beter luisterde, enkel stap en een paar pasjes draf. Toen heb ik hem maar even laten uitrazen in de piste, daar had hij wel veel plezier van.
Toen we terug richting huiswaarts gingen was het nog moeilijker. mijnheer begon zich weer enorm op te fokken en zelfs omhoog te gaan ,en het waren niet zo maar huppeltjes. Hij stond echt kaarsrecht omhoog inclusief maaiende voorbenen. Ik heb hem direct laten weten dat ik hier niet van gediend was met een enorm klein hartje.
Eenmaal op weg naar huis ben ik er maar wijs naast blijven lopen, maar het was echt niet simpel. Hij was enorm hengst en bleef al brullend en trippelend naast mij lopen. Het nadeel is dat er een heel deel verkeer naast ons komt en hij is dan wel heel verkeersmak, maar op de auto's let hij niet als er een leuke merrie passeert en naar mij kijkt hij ook niet.
Eenmaal thuis aangekomen, toch de man even gecontacteerd met de vraag of hij mij niet een paar keer wil komen helpen. Hij verschoot er wel even van, want bij hem was hij echt super braaf. Maar ja, nieuwe omgeving en nieuwe baas he! Hij is me volgens mij super aan het uittesten en ik voel me echt niet op mijn gemak als hij zo begint te doen. Een beetje mawaai maken en wat trippelen ok, maar dat omhoog gaan en me volledig omver lopen, daar ben ik echt niet van gediend.
Die man komt me dus helpen, ik wil echt niet maar wat aanmodderen en achteraf ongelukken krijgen. Ik denk wel dat het goed gaat komen hoor, want in zijn paddock en op stal is het een super lieve hengst .
Er zijn enkele foto's en filmpjes genomen gisteren, maar ik vind voor het moment mijn camera niet

Ik plaats ze zo snel ik hem gevonden heb.