Tis een 5 jarige hengst, afstamming onbekend, ±1,65m en was net 2 weken onder het zadel toen ik hem kocht. Dat is ondertussen een maand geleden. Ben em nu verder aan het beleren en het stuur zit er ondertussen aardig op.
Hij had eerst altijd als dekhengst gefungeerd, vandaar dat hij nog niet beleerd was.
Toen wij hem kochten was hij nogal dun en onbespierd, dat wordt ondertussen al beter gelukkig.
Ik wil uiteindelijk ook met hem gaan springen.
Gister wat vrij laten springen en dat zag er best aardig uit!

Een week later:

En maand later, ohz (afgelopen zaterdag):
Heeeel erg wennen ineens zo'n groot, hobbelend paard

Hij heeft een gigantische onderhals, vandaar martingaal

En galopje

Foto's zijn maar een 10 minuten opname, langer had m'n vader geen tijd..
En nee, digitale camera doet niet aan scherpe foto's

Ff klein stukje update over Harma vertellen, want dat blijft mijn nummer 1

Harma heeft dus artrose in beide voorbenen, na de diagnose rustig aan bezig geweest het op te bouwen en nu rij ik haar elke dag. Het gaat heel goed met haar. We zijn rustig aan weer aan het trainen om misschien ooit nog een keer wedstrijden te starten.

N.a.v. commentaar op martingaal:
Ik heb even voor je gezocht naar een foto waarop zijn onderhals te zien is, jammer genoeg kan ik niet iets héél duidelijks vinden, maar om je een beeld te geven:yvette schreef:Martingaal kan je prima bij een jong paard gebruiken. Is gewoon voor eigen veiligheid en doet niets als het paard zijn hoofd niet in de lucht gooit. Sterker nog, op deze foto's doet hij helemaal niets. Veiligheid voor alles hoor met een hengst die ook gedekt heeft.Wiesje schreef:En persoonlijk vind ik het erg jammer dat een dier dat zo kort onder het zadel is al met een martingaal gereden moet worden. Ook al heeft ie dan misschien een onderhals, die ik op de foto's niet terug zie. Maar dat zul je wel je redenen voor hebben.

En op deze foto kan je wel zien hoe sterk (bespierd) hij is in z'n onderhals:

En inderdaad werkt een martingaal alleen in als het paard zijn hoofd omhoog doet, zolang hij dat niet doet is er niks aan de hand. Hij heeft er nogal een handje van keihard naar het hek te racen en er dan bovenop te knallen. Ik kon dan niets meer doen, omdat hij zijn hals in de strijd gooide. Nu met martingaal heeft hij het nooit weer gedaan en is hij tenminste te sturen.