Je mag het doen zoals je het zelf het fijnst vindt Tienke!
Maar ja hier proberen we het paard voor het inspan te zetten/sturen, leidsels kort om de achterhand en (ja het is me compleet uitgelegd, voorgedaan, etc) dan beide leidsels in 1 hand achteruit laten lopen en tussen de leidsels kun je de achterhand blokkeren/dwingen, terwijl je met je andere hand het inspan hoog houdt. Dan zit je niet met benen aan de verkeerde kant van het inspan of scheef draaien. Want eenmaal tussen het inspan draaien ze zelf wel de juiste kant op (als ze rustig zijn natuurlijk en bij het gebruik van een broek deze niet blijft haken).
Esther schreef:ondanks dat ze een paar keer door de sloot naar een ander weiland is gezwommen..

net alsof die sloten hier mega zijn...maar ze zag er nadien inderdaad wel uit alsof ze er ondersteboven doorheen gegaan was.
Ulinde doet het ook echt mooi zo op de foto. Die had ook wel AA kunnen hebben als ik t zo zou zien.
Zajord deed het keurig voor haar doen, maar had niet de ruimte in de gangen zoals sommige anderen die dagen.
En jeetje wat lijkt dat showend op de fotos die Zita, nou die hals nog. En sta er nog van te kijken die 2 B's. Ze maakte zichzelf zó druk en werd daardoor zó krabbelig...die kan echt véél beter als ze maar een keer diep ademhaalt en zich wat ontspant.
Zora ging inderdaad super, maar die laatste foto toont ook precies de relatie paard-baas, heel mooi!
Zoraike...sja...daar had ik ook écht wel een A verwacht. Dacht dat het mijn niet geheel objectiefheid was (heerlijk paard dat, misschien niet zo spetterend als Alinde, maar karakter doet t me volledig), maar na de uitleg van v Bon dacht ik: sja...als je het zo bekijkt.
Alinde...die showt echt he, wordt nog eens 2 span met Wolly proberen...zien of het dan nog duidelijk is, wie wie is

En Yarra haha, dat dat zó goed ging

(metname het inspannen)
En of het volgend jaar weer Wanneperveen wordt?? Afhankelijk van hoeveel proeven er volgend jaar zijn en of men wil.....maar het ging zo wel mooi, dus daar hoeft het niet aan te liggen.