Wanja en Zowie in Hardenberg

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Wanja

Wanja en Zowie in Hardenberg

Bericht door Wanja » vr 03 aug 2007, 07:32

Gisteren zijn we op de keuring in Hardenberg geweest. Wanja en Zowie kregen allebei een eerste premie met respectievelijk 35 en 36 punten. Zowie werd reservekampioen bij de ruinen.
Hier een selectie uit de ruim 200 foto's!

Wanja en mijn vriendin en instructrice Linda in een onderonsje:
Afbeelding

Linda belt met de stal: daar regent het behoorlijk, maar wij houden het gelukkig droog!
Afbeelding

Onderweg vanaf de trailer richting de ring, Wanja was behoorlijk druk:
Afbeelding

Volle zus van Wanja, Bernadette:
Afbeelding

1 jaar oudere volle zus van Wanja, Vroni (modelmerrie):
Afbeelding

Ik kijk af en toe een beetje moeilijk, maar ik ben in IRL niet moeilijk hoor :D :
Afbeelding

Druk in gesprek met meneer van Boshove, de fokker van Wanja:
Afbeelding

In de ring, Wanja vindt het allemaal erg spannend:
Afbeelding

Afbeelding

Opstellen voor de jury, ze draaide steeds haar kont weg O:) :
Afbeelding

Prijsuitreiking:
Afbeelding

Trots op mijn Wanja:
Afbeelding

Wanja is nog steeds onder de indruk van alles om haar heen:
Afbeelding

Zowie in de ring tijdens het opstellen voor de jury, mijn rechterarm is helemaal blauw en je begrijpt denk ik wel waarom := :
Afbeelding

Afbeelding

De prijsuitreiking:
Afbeelding

Toen moest de lintjesmeneer het ontgelden :D :
Afbeelding

Afbeelding

De ereronde met de kampioen ruinen voorop (ik loop erachter met Zowie). De voorste ruin in ook dagkampioen geworden:
Afbeelding

De foto voor het Fjordenboekje:
Afbeelding

Ik was half omgekleed voor bestgaand, haha!
Afbeelding

Ten slotte nog wat foto's van bestgaand. Zowie was behoorlijk opgefokt doordat er tijdens het opzadelen een stelletje malloten met een jaarling bezig waren in de trailer. Deze jaarling brak de trailer compleet af en het slimme stel had een touw gespannen in de trailer waar het dier overheen gesprongen was. Zowie was door alle paniek compleet van slag en we gingen dus niet echt ontspannen de ring in. Toch zijn we bij de middenmoot geëindigd en was ik absoluut tevreden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan het einde, meneer staat gewoon op rust 8)7 :
Afbeelding
Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 03 aug 2007, 08:43

Jaa dat was jij wel! Wat een knoeperd die Zowie zeg! Maar vond dat ie met bestgaand het wel keurig deed. Mooi geconcentreerd, toch ontspannen tonend en netjes gereden (want sommige hoger geplaatste fjorden was gewoon kwestie van zitten en volgen, die hadden t koppie op sterrenkijken..ging dus écht alleen om het paard en de gang niet hoe het paard zich ook liet rijden)
Had het niet verwacht dat je in de middenmoot eindigde.

En wie wij waren? Ik ben die op de laatste foto met bruingroene trui, beige pet, witte broek, blauwe :P sokken en naast me staat Julie in de blauwe jas + spijkerbroek. Op eerdere fotos zie je nog een rode FW jas, dat is janna (met mijn jas).
Geluk is de vrucht van intens werk
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 03 aug 2007, 09:25

Ja dacht al dat je dat moest zijn (natuurlijk wel even in het boekje gespiekt of het Zowie was of niet hehe) O:)
Maar ook ik vond dat je het wel netjes deed bij bestgaand. Ook mooi in rijkleding etc. want sommige hadden gewoon iets in elkaar geflanst. :?

Maar ik sta op sommige foto's inderdaad op de achtergrond met rode FW jas aan (van mijn zus dus) en een spijkerbroek en petje op...
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Wanja

Bericht door Wanja » vr 03 aug 2007, 11:39

Wat leuk, dan heb ik jullie wel gezien en ik hoorde op een gegeven moment aan die kant ook wat geroezemoes met iets in de trant van: 'die zal vast wedstrijden rijden' , maar dat doe ik dus niet :D .
Zowie was ook heel erg braaf, ondanks alle consternatie vooraf en van Bon die in de laatste minuten voordat bestgaand begon nog even een foto wilde maken voor het boekje _-:( . Ik had al 3x eerder tegen hem gezegd dat ik mee reed met bestgaand, dus dat hij daar even rekening mee moest houden i.v.m. opzadelen enzo. Nu moest dus nog alles in 5 minuten gebeuren.
Zowie heeft trouwens nog wel een keer gebokt, nadat het meisje voor mij de afzetting omver reed O:) .

Degene die gewonnen heeft was trouwens denk ik wel een terechte winnaar, want dat beestje liep ook echt heel gemakkelijk en recreatief, haha!
Ik deed gewoon voor de lol mee, eens kijken wat we na 3 maanden trainen kunnen samen. Toch best goed vind ik zelf!
Amber_

Bericht door Amber_ » vr 03 aug 2007, 11:52

Van Harte hoor :D ! Ik vind Wanja erg gaaf !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 03 aug 2007, 14:55

Degene die won was inderdaad een mede reden (andere was de grote hoeveelheid deelname vs drukte van pauliena) dat ik niet meedeed. Nee Vinc kán sjóúwen...daar zeg je amen tegen. Wordt op de CK straks nog dikke concurrent voor iedereen :=
Charlot

Bericht door Charlot » vr 03 aug 2007, 15:01

Marjon en ik waren ook in Harderberg. Had echt verwacht dat jij hoger zou eindigen bij bestgaand. Het zag er echt heel ontspannen uit! Gefeliciteerd met je het reserve kampioenschap!!! Knap gedaan!!!
Tjico en ik zijn M2- Fjordsport!!!
Wanja

Bericht door Wanja » vr 03 aug 2007, 18:18

Bella schreef:Degene die won was inderdaad een mede reden (andere was de grote hoeveelheid deelname vs drukte van pauliena) dat ik niet meedeed. Nee Vinc kán sjóúwen...daar zeg je amen tegen. Wordt op de CK straks nog dikke concurrent voor iedereen :=
Ga je ook naar de CK Bella?
Ik ben in ieder geval wel van plan om met Zowie te gaan, Wanja laat ik denk ik thuis.
Ootje

Bericht door Ootje » vr 03 aug 2007, 18:20

Nou, Charlotte zei het al, je reed erg netjes. Gefeliciteerd met je reservekampioenschap.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 03 aug 2007, 18:47

Wanja schreef:Ga je ook naar de CK Bella?
In de planning staat dat ik daar met Pauliena wel voor ga trainen ja!
jose79

Bericht door jose79 » vr 03 aug 2007, 18:48

Mooie foto's, ziet er goed uit onder het zadel mooi hoor..... :wave:
Wanja

Bericht door Wanja » vr 03 aug 2007, 19:00

Bedankt allemaal voor jullie leuke commentaar! En Jose: jammer dat jullie het laatste deel niet hebben gezien, maar werk gaat helaas voor...
Julie
Contacteer:

Bericht door Julie » vr 03 aug 2007, 19:34

Het zag er idd best goed uit!:) en klopt dat we het er op een gegeven moment over hadden dat we dachten dat je wedstrijd reed;)
Maar Vincie sprong er idd tussenuit, en terecht..dat beesje kan erg mooi lopen! Om jaloers op te worden:P haha...
! *Live for the moment* ! B + 10!
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » za 04 aug 2007, 05:52

Wat een kanjer is Zowie. Echt helemaal mijn type :L
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Plaats reactie