Fjordy aan de 'dressuur'

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Amber_

Fjordy aan de 'dressuur'

Bericht door Amber_ » zo 29 jul 2007, 17:22

We zouden vandaag ons 1e debuut in B hebben, maar helaas afgelast door het weer. :n Dan maar oefenen, helaas ging het super slecht. Ik heb woensdag een crosstraining gehad en dat ging al niet zo goed vanwege mijn knie, ik heb geen steun nog aan mijn rechter knie.

Stap gaat netjes, draf en galop zijn nog een ramp. 4 Augustus hebben we weer een wedstrijd waar ik gewoon mijn beste beentje voor zet, en dan is het weer even aanzien met mijn knie.

Vriendlief mocht inrijden :D ! Haha hij doet het nog best goed voor de 10xe !

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Ik, voornamelijk stap
8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. De wat minder mometen
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16. Na rust weer oppakken,
Afbeelding

17.
Afbeelding

18. Pasje Middendraf
Afbeelding

19.
Afbeelding

20.
Afbeelding

21.
Afbeelding

:wave:
Afbeelding

Dingen die volgens mij zeker beter mogen zijn, dat ik mijn handen wat meer mag gaan dragen.
Een minder strenge binnen hand.
Wat rechterop mag zitten
én natuurlijk allemaal wat nagevelijker.

Wel heb ik het idee dat hij zijn achterhand beter gebruikt, ipv die kleine pasjes.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Charret

Bericht door Charret » zo 29 jul 2007, 17:38

Is het voor jezelf niet makkelijker om je beugels wat langer te dragen? Dan gaat het rechterop zitten ook beter denk ik..
Maar Fjordy blijft :L
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 29 jul 2007, 17:57

Ik heb het wel geprobeert :j, Mijn beugels zijn nu al 2 gaten langer als normaal. Maar dan heb ik echt geen steun meer, ik kom niet uit het zadel en slinger alle kanten heb. :n Het is echt nog beetje zoeken zo.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Anna

Bericht door Anna » zo 29 jul 2007, 23:57

Dat ziet er niet verkeerd uit hoor Amber, maar mag je al weer rijden dan met je knie, ik moet zes weken wachten :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » ma 30 jul 2007, 06:07

Het ziet er toch niet zo slecht uit.
Je hebt je punten al wel aangegeven.

Idd je handen meer zelf gaan dragen en ietsjes korte (niet op je zadel) en minder terugwerken met je binnen hand.
Schouders meer naar achteren en rechter.(je hebt echt een crosshouding)

Nageeflijkheid , tja daar ben je voor aan het werk en dat gaat wel goedkomen.

Wel jammer dat je eerste wedstrijd is afgelast.
maar dan gaat het de volgende keer vast goed.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 30 jul 2007, 07:23

ik vind die stapfoto's er niet verkeerd uit zien hoor!
probeer in ieder geval niet haar nageeflijk te gaan rijden op je handen/armen!
gewoon véél voltes gaan rijden, verkleinen, vergroten andere kant op pasjes harder en weer terug, pasje doorzitten en weer lichtrijden.....
een paard wil alleen nageeflijk worden als hij lekker los is in zijn lijf, dus gewoon veel bezig blijven!!! misschien heb je er wat aan! en anders veel succes 4 augustus!!!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 30 jul 2007, 08:48

Anna schreef:Dat ziet er niet verkeerd uit hoor Amber, maar mag je al weer rijden dan met je knie, ik moet zes weken wachten :D
Ik mag doen wat ik 'kan'. Zo nu en dan valt paardrijden er onder O:)! Maar ik moet idd wel oppassen dat ik niet over belast, want dan duurt het allemaal veel langer.

claudia schreef:Het ziet er toch niet zo slecht uit.
Je hebt je punten al wel aangegeven.

Idd je handen meer zelf gaan dragen en ietsjes korte (niet op je zadel) en minder terugwerken met je binnen hand.
Schouders meer naar achteren en rechter.(je hebt echt een crosshouding)

Nageeflijkheid , tja daar ben je voor aan het werk en dat gaat wel goedkomen.

Wel jammer dat je eerste wedstrijd is afgelast.
maar dan gaat het de volgende keer vast goed.
Ja vreselijk he ! Ik merk wel dat ik nu echt teveel 'voor de lol' doe, en gewoon de crosshouding aan neem. Ik heb daar nu ook de meeste steun in. Ik ben hard aan oefenen om gewoon goed recht te zitten.

Cindy+Uniek schreef:ik vind die stapfoto's er niet verkeerd uit zien hoor!
probeer in ieder geval niet haar nageeflijk te gaan rijden op je handen/armen!
gewoon véél voltes gaan rijden, verkleinen, vergroten andere kant op pasjes harder en weer terug, pasje doorzitten en weer lichtrijden.....
een paard wil alleen nageeflijk worden als hij lekker los is in zijn lijf, dus gewoon veel bezig blijven!!! misschien heb je er wat aan! en anders veel succes 4 augustus!!!
Klopt, ik heb idd de neiging om een handje te helpen met nageeflijk rijden. Maar ik moet zeggen, hoe langer hoe loopt, hoe meer hij het zelf gaat op zoeken. (Lekker lang inrijden dus :P!) Gelukkig lukt de stelling wel steeds beter in de voltes, we blijven oefenen.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ginny18
Contacteer:

Bericht door Ginny18 » ma 30 jul 2007, 10:04

echt jammer dat het afgelast werd! maar ja volgende week dan :D ziet er goed uit hoor, hij is wel best wel ontspannen dus dat is helemaal mooi voor de B. komt goed!! :D
Banshee: Z2 + 5 Must be Magic: M1 + 20, Charlie Brown: L2 + 2, en B springen met Lotte + 15
Banshees website: http://www.ginnyenbanshee.nl
Esther

Bericht door Esther » ma 30 jul 2007, 17:43

Ik zou echt met de beugels wat langer gaan rijden. Is in het begin wat moeilijk, maar het zou wel verbeteren.. Je zit inderdaad nogal in de crosshouding.. Gewoon even jezelf de tijd geven om eraan te wennen..
Ook je handen wat meer dragen, je kunt straks namelijk geen kant meer op met je handen.. Ook wat meer rechtop, op sommige foto's doe je dat goed, maar soms verdwaalt het wat..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 30 jul 2007, 18:29

Esther schreef:Ik zou echt met de beugels wat langer gaan rijden. Is in het begin wat moeilijk, maar het zou wel verbeteren.. Je zit inderdaad nogal in de crosshouding.. Gewoon even jezelf de tijd geven om eraan te wennen..
Ook je handen wat meer dragen, je kunt straks namelijk geen kant meer op met je handen.. Ook wat meer rechtop, op sommige foto's doe je dat goed, maar soms verdwaalt het wat..
Ik heb vooral het idee dat ik in de stap goed rechtop zit :j, maar in de draf of galop 'val' ik snel naar voren. Mijn beugels langer zit er nu nog helemaal niet in, vanwege mijn knie. Ik zat er inderdaad wel om te denken het te doen met de wedstrijd, maar dan 'zit' ik helemaal niet meer. Ik moet het zeker gaan oefenen !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Esther

Bericht door Esther » di 31 jul 2007, 08:26

Misschien eens zonder beugels gaan rijden.. Kan haast niet belastend zijn voor je knie.. :+

Ik val ook erg naar voren in draf en met name de overgangen..
Als je je handen zelf meer draagt wordt dat denk ik al beter en concentreer je erop. Wat mij mij helpt is goed tijdens de overgangen je hakken uitdrukken, dan blijf ik meer op mijn kont zitten en val ik niet zo voorover.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 31 jul 2007, 09:27

Amber_ schreef:
Esther schreef:Ik zou echt met de beugels wat langer gaan rijden. Is in het begin wat moeilijk, maar het zou wel verbeteren.. Je zit inderdaad nogal in de crosshouding.. Gewoon even jezelf de tijd geven om eraan te wennen..
Mijn beugels langer zit er nu nog helemaal niet in, vanwege mijn knie. Ik zat er inderdaad wel om te denken het te doen met de wedstrijd, maar dan 'zit' ik helemaal niet meer. Ik moet het zeker gaan oefenen !
Als ik jou zie zitten krijg ik spontaan al last van mijn knieen (al is daar heel weinig voor nodig Ik heb ze juist altijd heel lang omdat ik ze niet zo lang kan buigen. Je gaat er dan ook heel erg op steunen en dat doet bij mij juist zeer.

Ik vind het er verder leuk uit zien hoor Amber! Jammer van die wedstrijd
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
druppeltje

Bericht door druppeltje » di 31 jul 2007, 10:28

Jammer van die wedstrijd, maar ik vind het er echt leuk uitzien! Zeker voor als het nog niet lekker gaat met die knie hoor.
Plaats reactie