Ruinen: 5-7 & 8 Jarige Merries

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
janna
Contacteer:

Ruinen: 5-7 & 8 Jarige Merries

Bericht door janna » vr 20 jul 2007, 14:59

Rubriek 7: 5-7 Jarige merries

31. Yolien

V. Ronnie
M. Paulien
MV. Tunar
Eig. W. van der Berg
37 pnt - A - 1e plaats - 88777

1.Afbeelding
2.Afbeelding
3.Afbeelding
4.Afbeelding

Rubriek 7a: 5-7 Jarige merries voor stamboekopname

33. Wendy
V. Jars
M. Ravina
MV. Brusvein
Eig. K. Kuik
36 pnt - A - 2e plaats

5.Afbeelding
6.Afbeelding
7.Afbeelding
8.Afbeelding

Rubriek 8: 8 jaar en oudere merries

35. Nitida
V. Vedor
M. Helianthus
MV. Courage
Eig. Hanneke Broer
35 pnt - A - 1e plaats

9.Afbeelding
10.Afbeelding
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » vr 20 jul 2007, 15:16

Mooie merrie die Yolien! :j
Hij kan ook goed voorbrengen he, zoon van Bart? (of zeg ik nu iets heel doms?) Hij mag die van mij ook wel even doen! O:)
Ik blijf van mening dat het erg onverzorgd staat die lange manen...
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Amber_

Bericht door Amber_ » vr 20 jul 2007, 15:48

Nitida, een A premie.. Ik ben geen kenner, maar ik vind haar absoluut niet mooi.
Ik vind het wel gaaf om te zien dat die lange manen Fjord goed heeft gedaan :D !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Charret

Bericht door Charret » vr 20 jul 2007, 15:52

Ik vind die Jars merrie juist heel onverzorgd tonen door die lange manen.

Nitida lijkt ziek door dat kleurtje..Haha, aparte kleur.

Yolien vind ik een leuke merrie.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Claudje

Bericht door Claudje » vr 20 jul 2007, 15:54

Yolien is knapper op stand dan als ze loopt :D (op de foto's dan)
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » vr 20 jul 2007, 15:54

Amber_ schreef:Nitida, een A premie.. Ik ben geen kenner, maar ik vind haar absoluut niet mooi.
Ik vind het wel gaaf om te zien dat die lange manen Fjord goed heeft gedaan :D !
nou ze was ook niet mooi voor de keuring vond ik
Slecht in conditie, heel erg lang, rare kleur zo te zien

Haar veulen was er ook, de laatste fotos van Janna ook met dat rare kleurtje, 31 pnt had ze geloof ik
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Esther

Bericht door Esther » vr 20 jul 2007, 16:13

Jarno is een neefje van Bart, bijna goed hoor!!

Ik had hier de punten ook niet uitgehaald hoor.. Die Nitida niet maar die Jars merrie ook niet.. Die lange manen, tsja.. Die mannen hebben de fjorden al langer en dit jaar wilden ze toch wel eens met een keuring mee doen.. Dus Bart heeft hun twee dagen van te voren nog uitgelegd hoe dat moest en hoofdstelletje mee en toen deden ze mee, was wel een leuk verhaal..
Helemaal trots natuurlijk met hun merrie!! Was nog wel even schrikken toen iemand daarna vertelde dat ze nu ook een proef moesten doen om model te worden, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 20 jul 2007, 16:28

Ik heb niet veel verstand van keuringen, maar dat die Nitida een A-premie heeft gekregen vind ik heel raar, ik vind het geen mooie fjord :?

Yolien toont op stand ook mooier dan als ze in beweging is, dan is het net alsof ze heeeeel erg lang is :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 20 jul 2007, 16:30

Al moet ik wel toegeven dat die Wendy naar mijn verbazing echt netjes kan lopen. De draf ging echt netjes. En dat met voorbrengers die net 2 dagen wisten wat ze doen moesten. Goed gedaan hoor. Daarnaast vind ik haar er juist goed uitzien, als je bedenkt dat er naast Fokken niet echt wat met de merrie gedaan wordt. Ik heb het erger gezien.

Enne Claudia, Yolien kan echt super mooi lopen hoor... Maar heb ik alleen niet op de foto kunnen krijgen omdat Jarno maar 1 rondje deed en net ging draven voor mijn neus en mijn lens is daar iets te groot voor. Maar ik durf met zekerheid te zeggen dat die merrie zeker wel lopen kan. ;)

En Jarno is inderdaad de neef van Bart, hij is de broer van Else. (die van Dasha en Haulein hier op FW)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 20 jul 2007, 16:54

Wendy vond en vind ik nog steeds een leuke merrie. Manen mocht ik wel kort knippen toen ze hier paar maanden geleden stond, maar uiteindelijk niet gedaan. Verder kon ze echt heerlijk sjouwen (en dat terwijl ze voorgebracht werd door mensen die dat voor het eerst in hun leven deden).

Yolien blijf ik prachtmerrie vinden. Ze is inderdaad iets lang, maar verder ook weinig bespierd. Maar dat dier kan, zoals janna al zegt, heerlijk sjouwen. (ik kon alleen niet én veulen vasthouden én aanjagen tegelijk)

Nitida was keuringstechnisch inderdaad in onderconditie. Verder erg apart gekleurde merrie! (net als dr veulen ook was, het was dat er wat rooig bij zat, anders zou je denken dat die gra geweest was)
Geluk is de vrucht van intens werk
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 20 jul 2007, 16:59

janna schreef: Enne Claudia, Yolien kan echt super mooi lopen hoor... Maar heb ik alleen niet op de foto kunnen krijgen omdat Jarno maar 1 rondje deed en net ging draven voor mijn neus en mijn lens is daar iets te groot voor. Maar ik durf met zekerheid te zeggen dat die merrie zeker wel lopen kan. ;)
ja ik geloof je gelijk hoor, alleen met foto's is dat af en toe moeilijk te laten zien he? Op zich vind ik het een hele mooie merrie
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Mir

Bericht door Mir » vr 20 jul 2007, 17:03

Dat Nitida wat minder in conditie was hoeft niet meteen te betekenen dat ze niet A waardig is, er wordt meer beoordeeld. Daarbij vind ik het eerlijk gezegd moeilijk een paard te beoordelen op 2 foto's O:) ...
Yoline is idd een erg mooi paard, ze heeft ook best wat overeenkomsten met Wolly (qua grote, goed bewegende merrie), dat is toch een halfzus of zit ik nou lekker te blunderen hier?
Maarre, wie is nou W vd Berg? Is dat dan weer een broer van Bart? Moeten we onderhand ook maar eens een stamboom van plaatsen, van de familie vd Berg haha :D !
Esther

Bericht door Esther » vr 20 jul 2007, 17:34

Bijna hoor!! Wolly is van Pauliena en Yolien is van Paulien, maar Pauliena en Paulien zijn wel allebei van Tunar..

W v.d. Berg is als ik het goed heb de broer van Bart en dus de pa van Jarno, Else en Janine..

Onderconditie weegt vaak wel zwaar omdat het een kenmerk van een fjord is dat ze makkelijk in het vlees komen.. Maar ze zal zeker kwaliteiten hebben die haar a premie waardig maken, maar dat zou ik zo niet kunnen zien met mijn lekenoog.. Daar moet je wss. jury voor zijn..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 20 jul 2007, 17:43

Eh even denken *even overzichtje gemaakt*

Afbeelding
Geluk is de vrucht van intens werk
Mir

Bericht door Mir » vr 20 jul 2007, 18:18

Oei gelukkig niet al te erg ernaast dan haha! Ik snap wel dat jij wat meer een mening kan vormen over Nitida hoor, jij hebt haar in real gezien, maar om van een foto te beoordelen vind ik altijd tricky, dus het was meer naar andere reacties bedoeld (en ook niet onaardig bedoeld, meer om even bij stil te staan).
Plaats reactie