zo doen wij dat, Vera en Exel op buitenrit

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Ziggy

zo doen wij dat, Vera en Exel op buitenrit

Bericht door Ziggy » za 07 jul 2007, 19:38

afgelopen dinsdag dus die 2 weer terug gebracht naar onze eigen wei. Jos heeft onderweg wat foto's gemaakt, jammer genoeg geen foto's van Exel tussen het maïs.

Nou daar komen we hoor
Afbeelding

En ja je bent een fjord of niet, dus neem je onderweg nog een hapje boom mee O:)
Afbeelding

En zo ziet het er van achter uit
Afbeelding

Klein beetje ruzie met Exel
Afbeelding

En ik vond al dat ik zo rot ging zitten, zat me zadel te los, zie dat verschil van hoogte van mijn beugels 8)7
Afbeelding

Wisten jullie trouwens al dat Vera een ieniemienie kolletje heeft?
Afbeelding
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
yvette

Bericht door yvette » za 07 jul 2007, 19:41

Ziet er gezellig uit zeg. Maar zit je nou zo scheef of is je zadel verschoven?

Dat kolletje was me nog nooit opgevallen eigenlijk. Staat haar wel leuk...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 07 jul 2007, 19:50

yvette schreef:Ziet er gezellig uit zeg. Maar zit je nou zo scheef of is je zadel verschoven?

Dat kolletje was me nog nooit opgevallen eigenlijk. Staat haar wel leuk...
Nee zadel was verschoven, maar ga dat maar eens goed leggen met 2 knollies :? En toen ik er goed en wel achter kwam was Jos inmiddels al doorgereden naar de wei, dus had ik geen keus dan doorrijden. Je ziet op de eerste foto's dat het nog wel goed ligt.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

yvette

Bericht door yvette » za 07 jul 2007, 19:59

Ja, maar ook op de eerste foto is je rechterbeugel al lager dan de linker. Kan me goed voorstellen dat het af en toe kunst- en vliegwerk is met twee fjorden op buitenrit.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 07 jul 2007, 20:21

ja klopt, maar nog niet zo erg en je gaat automatisch iets naar rechts "hangen" omdat Exel daar loopt en als je dan niet goed aangesingelt hebt, dan schuift ie steeds verder

Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » zo 08 jul 2007, 09:18

Wat een mooie omgeving heb je daar, nodigt echt uit om lekker te rijden.
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » zo 08 jul 2007, 10:59

Wat leuk, kan je ze beide beweging geven in 1 keer!, en wat woon je in een schitterende omgeving!!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Oxbow

Bericht door Oxbow » zo 08 jul 2007, 11:55

Ziet er leuk uit zo :D
En wat ziet vera er goed uit zeg.
Heb er al zin in om ze over een paar weekjes in het echt te zien :j
Oxbow (Bjorgard X Hjerter Knaegt)
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 08 jul 2007, 12:18

de omgeving is hier zeker super, alleen jammer van al die kiezelpaden, maarja je kan niet alles hebben he?

Exel kom zo zeker op conditie en hij is dus ook hartstikke verkeersmak. Er zijn geen fotos gemaakt dat ik langs de drukke weg met ze ga, zal eens aan Jos vragen of ie daar ook eens een foto van wil maken, maar dat doet Exel ook zonder problemen hoor :D

En Cassandra, ik zal kijken of ik Piaffe mag lenen van Anja, dan kunnen we samen een ritje maken met de dames, ok?

Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » zo 08 jul 2007, 16:35

ohh claudia, wat een super omgeving zeg waauw! Ik wil de kunst van het buitenrijden in je eentje met 2 paarden ook onder de knie krijgen, maar eerst maar even mijn kleine draakje onder controle krijgen hihi.

Gezellig dat ze weer thuis staan :D
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 08 jul 2007, 17:08

zo weinig kunst is het niet hoor, gewoon 2 brave paardjes tot je beschikking hebben *o/*

Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 08 jul 2007, 18:40

Zijn erg leuke foto's en een super gave omgeving zo te zien, maar kan me helemaal indenken dat je niet echt lekker comfortabel zat, je zadel zakt wel erg scheef, maar goed dat je knollies niets geks doen :D

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 08 jul 2007, 18:59

Thessa Keizer schreef:Zijn erg leuke foto's en een super gave omgeving zo te zien, maar kan me helemaal indenken dat je niet echt lekker comfortabel zat, je zadel zakt wel erg scheef, maar goed dat je knollies niets geks doen :D

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Ja ik had even na moeten singelen, normaal is dat niet nodig, maar ik denk dat Vera het fenomeen "buikuitzetten" heeft uitgevonden 8)7 Normaal zit het zadel een gaatje strakker, alleen ik weet het aan het feit dat ze zich vol had gegeten aan al dat gras en dat ie daarom op 6 moest ipv 7 |o

Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » ma 09 jul 2007, 10:38

geweldig zeg, wat heeft een mens nog meer nodig om te kunenn genieten (ok we hebben het niet meer over het zadel)

super leuk en ook braaf van je 2 donders!!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
anika

Bericht door anika » ma 09 jul 2007, 11:05

Lekker hoor als je dat zo kan :D

Wat een ukkie is Exel zo zeg :+
Murphy :+: Ysha
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 09 jul 2007, 14:03

Haha je hoeft in igg niet 2 keer te lopen :D!
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Oxbow

Bericht door Oxbow » ma 09 jul 2007, 20:44

Ziggy schreef: En Cassandra, ik zal kijken of ik Piaffe mag lenen van Anja, dan kunnen we samen een ritje maken met de dames, ok?
Dat zou hartstikke leuk zijn :j
Oxbow (Bjorgard X Hjerter Knaegt)
Hilde

Bericht door Hilde » di 10 jul 2007, 08:27

Wat braaf dat ze dat zo goed doen samen,zeg!
In Epe hadden we met het noodweer ook iemand op de koets meegenomen en de ander op d'r eigen paard en het andere paard ook zo als handpaard meegenomen.
Had daar ook al zo'n bewondering voor!
Ik doe het je niet na,hoor!
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » di 10 jul 2007, 09:51

Wat zijn ze super braaf en zien ze er goed uit Claudia. En wat moet dat heerlijk zijn om in zo'n omgeving buitenritten te kunnen maken.
Ik ben zelf met Nobby en Crystal ook weer aan het oefenen om samen naar buiten te gaan omdat ik voor de keuring in Dordrecht ze samen naar huis wil rijden om ze daar te wassen. Ik heb namelijk bij stal geen leidingwater, alleen regen en/of slootwater, maar daar wil ik ze voor de keuring niet mee wassen. En het is maar een half uurtje van de wei naar huis stappen, dus dat moet geen probleem zijn. Maar merk dat het toch wel wat moeilijker word nu Crystal groter, sterker en eigenwijzer word. En nu Nobby haar schoenen weg zijn, kan ik ook even niet meer buiten oefenen. Maar denk dat het wel goed gaat komen.

Hilde schreef:Wat braaf dat ze dat zo goed doen samen,zeg!
In Epe hadden we met het noodweer ook iemand op de koets meegenomen en de ander op d'r eigen paard en het andere paard ook zo als handpaard meegenomen.
Had daar ook al zo'n bewondering voor!
Ik doe het je niet na,hoor!
En dan te bedenken dat, dat paard een reus van een dier was, nog maar geloof 4 jaar en nog niet zo lang onder het zadel :D .
Had ook al tegen het meisje en haar moeder (ken hun nog van vroeger, heb met dat meisje op de manege in Zwijndrecht jaren gelesd en Nobby heeft een tijdje bij hun in de buurt in Zwijndrecht op stal gestaan) gezegd dat ik dat knap vond. Maar na de val van haar moeder waren ze blij dat jullie haar op gevangen hadden. Want ze kwamen niet meer op het grote paard geklommen.
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 10 jul 2007, 10:14

ik heb dit in het verleden uiteraard geoefend, eigenlijk al heel kort nadat Exel bij ons was gekomen.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik bij Exel een hengstenketting gebruik hoor, heb je toch even wat meer te vertellen :D

Maar zo hebben al eens een rit van 15 km gemaakt en een rit van 12 km, dat gaat gewoon hartstikke goed. Ligt er misschien ook aan hoe je zelf ermee om gaat denk ik, ik ben een nerveus typje, maar als ik aan zo'n rit ga beginnen dan ben ik altijd de rust zelve en dat voelen ze natuurlijk ook.

En Nathalie, volgens mij moet het met Nobby ook goed gaan, die is toch hartstikke verkeersmak en braaf buiten. En dat is al een hele grote verdienste als je weet dat het paard onder het zadel heel braaf is, dan kan je je gewoon wat meer focussen op het paardje wat ernaast loopt

Plaats reactie