Hypo Focus in de USA (HEEEEL veel foto's en GEEN fjorden...)

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
hypofocus
Contacteer:

Hypo Focus in de USA (HEEEEL veel foto's en GEEN fjorden...)

Bericht door hypofocus » do 05 jul 2007, 16:20

Er waren een paar mensen die me gemaild hadden met de vraag of ik een selectie van de beste foto's wilde plaatsen, die ik in de USA heb gemaakt afgelopen maand.

Ik ben op verschillende farms geweest.
Het licht in Amerika is totaal anders dan hier. Je zit daar best dichtbij de Evenaar, die ervoor zorgt dat de zon overdag recht boven je staat. En da's niet zo fijn. Vooral bij de Tinkers had ik daar ERG veel last van.
Je moet dan 's ochtends heel erg vroeg, of 's avonds laat foto's maken om toch nog een redelijke belichting te krijgen. Helaas had ik die mogelijkheid niet, waardoor sommige foto's qua belichting een beetje raar zijn. Gelukkig kon Photoshop een hoop herstellen *o/*

Kentucky Mountain Horses (beter bekend als Rocky Mountain Horses, maar dat is een verkeerde naam) van de Classic Farm in Georgetown, Kentucky:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oer Hollandsche Friezen, van Black Sterling Friesians in Sonoma, California:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Akhal Teke paarden (Aziatisch) van the Kara Kum Stables in Darby, Florida:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gypsy Vanners (oftewel Tinkers) van de WR Ranch te Ocala, Florida:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Palomino Warmbloods uit DeLeon Springs, Florida (waaronder een Palomino Merrie, Cremello Hengst en een Lippizaner hengst):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het!
Dit waren de foto's. Weliswaar in omgekeerde volgorde (nieuwste eerst...).

Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben.
Ik ga in ieder geval ZEKER nog een keertje terug naar de USA, want dit was een fantastische reis.
*** Vanaf 1 juni ook als gedrukte luxe hardcover editie verkrijgbaar! ***
Het boek Paardenfotografie
http://www.paardenfotografieboek.nl
Amber_

Bericht door Amber_ » do 05 jul 2007, 16:24

ZO hee !! Daar zitten echt super paarden bij... ! Die Rocky's pff :~ ! Die mensen zouden ook wel super blij geweest zijn dat jij geweest bent, want zijn wel super foto's zeg ! *o/*
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » do 05 jul 2007, 16:26

Dat paard op nummer 36 vind ik echt eng O:) Voor de rest gave foto's!
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Else

Bericht door Else » do 05 jul 2007, 16:42

Die Akhal Teke paarden lijken haast niet echt..zo superglad! Hebben ze wel manen?
Verder echt gave foto's hoor! Vooral die Rocky's! Op Paard&Koets stond een hengst van dat ras, van geloof ik stal Cappucino ofzo, ook al zo'n mooi dier!
Kan me voorstellen dat je daar graag nog eens weer heen wilt!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 05 jul 2007, 16:44

Ik geloof dat ik het toch maar bij fjorden houd :D
Maar zitten mooie plaatjes tussen!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Esther

Bericht door Esther » do 05 jul 2007, 17:05

Oh My God, wat een prachtige foto's!!! :o

Sommigen lijken inderdaad wel nep, van plastic!! Maar oh, echt vreselijk mooie foto's!! Ik ben jaloers, ik geef het ook maar gewoon toe, hihi..

Wauw, die Tinker met die giga witte manen en voorpluk.. :~

En die friezen, zoveel haar, en dan die man, zo weinig, proest!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Hedwig

Bericht door Hedwig » do 05 jul 2007, 17:12

Wow :~ Hier kan ik wel een tijdje naar blijven kijken.
Zeker bij foto 31, daar krijg ik een rust gevend gevoel bij :j
Yinka ( Blinken x Arin) :+:
Daphne

Bericht door Daphne » do 05 jul 2007, 17:20

Supergeweldige foto`s! Ik ben echt fan! Wanneer komt je boek ook al weer uit?

Zeg, trouwens, jij komt toch ook naar de keuring in Sevenum? O:) Neem je toevallig je camera mee? O:)
claudia

Bericht door claudia » do 05 jul 2007, 17:40

Zo Fem, je hebt zeker genoten.

Wat een prachtige paarden, sommige zijn inderdaad net nep.(zo gaaf)
Er zijn er bij die een beetje een vreemde uitstraling hebben maar ze staan geweldig op de foto.
Super.

Maar ook ik hou het bij mijn fjordjes.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Jilly

Bericht door Jilly » do 05 jul 2007, 17:40

Zitten percies neppe paarden bij :=

Maar weer prachtige foto's! :~
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Siboof

Bericht door Siboof » do 05 jul 2007, 17:41

oeh, die Rocky's zijn echt gaaf!!! Die Tinkers hebben een heel ander hoofd (veel meer richting arabier) dan de Tinkers hier
Leentje

Bericht door Leentje » do 05 jul 2007, 17:41

foto 20 en 23 lijken wel standbeelden!
hoe was je reis op zich?
lijkt me waanzinnig!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » do 05 jul 2007, 17:44

Else schreef:Die Akhal Teke paarden lijken haast niet echt..zo superglad! Hebben ze wel manen?
Nee die paarden staan bekend om hun weinige 'beharing' dacht ik, dus bijna tot geen manen enz, ik weet eigelijk niet hoe het zit voor een keuring ofzo als ze dan helemaal niks mogen hebben hoor, mss weet het femke het precies?

Zitten super foto's tussen zeg
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Yael

Bericht door Yael » do 05 jul 2007, 17:57

Prachtige foto's.
De Tinkers vind ik denk ik nog het leukst. :D

Die cremello hengst vind ik ook maar eng eigenlijk ..
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 05 jul 2007, 18:21

Wow, dit heb je ondanks de verkeerde stand van de zon toch maar weer mooi geflikt.....super mooie foto's echt. +:)+

Ik vind die Witte Akhal Teke wel eng eigenlijk. Zo nep inderdaad. Al vind ik die Cremello Hengst dan wel weer wat moois hebben.

@ Heleen: Idd net als van die beelden bij de ruitersportzaken. O:)

Maar Femke volgensmij heb je echt super veel moois voor je camera langs zien komen daar in de USA. :j
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Charret

Bericht door Charret » do 05 jul 2007, 18:35

Oh helemaal geweldig.

Krijg gewoon kippenvel bij deze serie. Zulke mooie foto's vind ik het. _/-o_

Staat je boek nog steeds gepland voor volgende maand?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
hypofocus
Contacteer:

Bericht door hypofocus » do 05 jul 2007, 18:43

WOW, ik ga even eten en er staan al gelijk 14 reacties! haha

Ok, even wat vragen beantwoorden...

@Else:
Die Akhal Teke paarden hebben inderdaad weinig beharing. De manen en maantop worden afgeschoren, want de meeste paarden hebben toch al weinig tot geen manen. Het is traditie om het helemaal te verwijderen.
De vacht is HEEL dun, zelfs dunner als die van arabieren. Bovendien hadden de bruine merrie en de zwarte merrie op foto 19 en 20 zoveel gezweet, dat hun huid ervan glansde. Dat is de metaal glans die je kunt zien.

De Kentucky Mountain Horse van stal Cappucino is dus geen " rocky " maar ook gewoon ' Kentucky '.
Het is een nakomeling van de zwarte hengst, als ik me niet vergis. In ieder geval is dat paardje gefokt op de farm, waar ik al deze hengsten heb gefotografeerd ;-) De stal eigenaar is zijn fokker.

@Esther:
Ja, dit zijn friezen van 30.000 dollar. Deze paarden zijn verkocht aan de dinershow Medieval Times. Ik was erbij toen ze verkocht werden.
De ruiter is Barend, een NL jongeman (gay)... HEEL gezellig, hij heeft me de leukste plekjes in San Francisco laten zien (oa. een Armani discount winkel).

@Hedwig:
Foto 31... Ja, heerlijk! Mijn ouders krijgen er ook dat gevoel van.
Ik zelf niet meer... want ik was er natuurlijk bij toen ik de foto maakte, en ik weet ook de reden dat het veulentje sliep: Het was 40 graden en SUPER vochtig.
Het was dus gewoon TE heet om te bewegen hahaha.

@Daphne:
Mijn boek stond in de planning voor Augustus, maar ik denk dat we dat niet gaan halen, omdat ik door mijn reis, erg weinig tijd had om foto's uit te zoeken en opdracht te geven voor de illustraties. Dus ik denk dat 't september wordt.
Ik ben inderdaad in Sevenum, en neem mijn camera ook mee. Maar Sas gaat ook mee (hoewel ik haar niet zelf voor breng), dus ik ben niet de hele dag "vrij" om foto's te maken. Maar als je even naar mijn trailer toe komt, wil ik natuurlijk wel een paar plaatjes schieten. Onze trailer heeft koeienvlekken op het dak: kan niet missen!

@Claudia: Ja, ik houd 't zelf ook bij de fjordjes... Maar het was fantastisch om deze paarden eens te mogen ontmoeten. Er zitten inderdaad hele speciale exemplaren bij, en dat maakte ze er bijzonder om te fotograferen :)

@Siboof: De tinkers daar zijn inderdaad wat chiquer... Mag ook wel voor 75.000 dollar per stuk ;)
Het is er zelfs zo erg, dat de volwassen merries zelf NOOIT hoeven te baren. ALLE veulens worden geboren met embryo transplantaties, en van iedere merrie loopt er ieder jaar dus wel een veulen of 5 a 6 rond. Heel vreemd is dat! En ze hebben natuurlijk allemaal een eigen "draag mama/melkfabriek".

@Wikke: De reis was een avontuur op zich! Als je echt veel interesse in het hele verhaal hebt, is het misschien leuk om mijn reisverslag eens te bekijken. Dat heb ik voor vrienden en familie geschreven terwijl ik weg was. Je kunt het vinden op http://hypofocus.waarbenjij.nu

@Vosse:
De Akhal Teke paarden gaan in de VS eigenlijk niet naar de keuring. Want er is maar 1 stamboek, en dat is in Turkmenistan. Het is vrijwel onmogelijk om dat land in te komen of uit te komen, gewoon als persoon. Je hebt dan al Presidentiele toestemming nodig. Laat staan als je een paard wilt importeren of exporteren.
Daarom is dit zo'n zeldzaam ras om elders te zien. Zeker als het gaat om vruchtbare paarden. Vroeger werden er alleen ruinen buiten de grenzen gelaten. Tegenwoordig is het een enkeling ook gelukt om een aantal merries en hengsten te exporteren.

En ik had het geluk om zelfs een Cremello hengst tegen te komen. Het was al een oud paard, heel zijn leven circus paard geweest... Op foto 21 en 23 is hij te zien.

@janna:
De witte akhal teke is dus ook een cremello :)
Ik heb dus 2 paarden op mijn reis, van deze speciale kleur voor mijn lens gekregen. Deze Akhal Teke Cremello (foto 21 en 23) en de warmbloed Cremello (duitse afstamming geloof ik) hengst op foto 36, 37 en 38.

Ik heb inderdaad fantastische paarden voorbij zien komen. Maar helaas ook een hoop paarden gemist, waar ik graag naar toe wilde.
Dat vanwege een vervelend geval, waardoor ik 7 dagen lang vlakbij San Diego vast zat op een boerderij waar ik niets kon doen vanwege o.a. een sterfgeval in de familie daar.

@Charret:
Boek wordt ietsje uitgesteld, want voor Augustus zou het nu al bij de drukker moeten liggen, en ik moet de opdracht voor de illustraties nog de deur uit doen schaam schaam _-:(
*** Vanaf 1 juni ook als gedrukte luxe hardcover editie verkrijgbaar! ***
Het boek Paardenfotografie
http://www.paardenfotografieboek.nl
Ukie
Contacteer:

Bericht door Ukie » do 05 jul 2007, 18:45

Getsie, sommige paarden zijn echt eng :=
Maar de foto's zijn práchtig!!
maroes

Bericht door maroes » do 05 jul 2007, 19:07

Wouwie wat een hoog :~ gehalte.
Foto 26 is echt prachtig.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Esther

Bericht door Esther » do 05 jul 2007, 19:09

Zeg over dat boek.. Kan ik ook een gesigneerd exemplaar krijgen?? Hihi.. Ik wed dat die over een klein poosje giga veel waard is!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie