Orlinde en en ijslander Funi: rit door Goois Natuurreservaat

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Jowien

Orlinde en en ijslander Funi: rit door Goois Natuurreservaat

Bericht door Jowien » za 30 jun 2007, 19:21

Vandaag met een collega op haar IJslander Funi een rit van 3 uur gemaakt door het Goois Natuurreservaat. Wat een vrijheid om je pony in de trailer te zetten (okee, even wat overtuigingskracht nodig) en dan een uurtje onderweg en dan heerlijk samen rijden over de hei. We zijn door het Spanderswoud gegaan (bos) en daarna over de grote natuurbrug bij Crailoo en een ronde over de Westerheide. Heerlijk gereden, de pony´s konden het ook goed met elkaar vinden en liepen lekker naast elkaar waar dat kon.
Zonnetje erbij en we waren alle 4 helemaal blij! :D

Orlinde klaar voor de tocht. Ohnee, nog niet helemaal klaar: de grasjes waren nog niet op!
Afbeelding

Funi is een ijslander van 15 jaar, vos met wat stekelharige plekjes.
Afbeelding

Even poseren onderweg. Ze staat er mooi op al zeg ik het zelf. Mevrouw was al van te voren van haar kwaliteiten overtuigd natuurlijk en vond het ook helemaal niet nodig om stil te staan voor een foto. Toch even dit shot kunnen maken. *o/*
Afbeelding

Ja, kijk, maar voor snoepjes staan we natuurlijk wel stil en trekken we een heeeeel lief gezicht (check die tong!). :+
Afbeelding

Funi wilde ook een snoepje van zijn baasje (waarom gaf je die fjord nou eerst? Maar ja, ze is wel leuk, nou vooruit, als ik er dan tenminste nu ook een krijg!)
Afbeelding

Nog een keer Funi.
Afbeelding

Sum, Funi´s weidemaatje. Hij is een Schotse Hooglandpony van 2 jaar. Tamelijk zeldzaam ras, je ziet ze haast nooit (wel Schotse Hoogland-koeien maar niet de pony-variant). Wordt een stevig paardje zo te zien. Ik vind ´m wel stoer.
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 01 jul 2007, 15:29

gezellig :D Die Ijsjes zijn ook echt niet groot wel? En is het niet een Highland-pony? Apart diertje wel!
Geluk is de vrucht van intens werk
Jowien

Bericht door Jowien » ma 02 jul 2007, 05:44

Ja, Highlandpony of schotse hooglandpony komt op hetzelfde neer.
Funi is 1.30m en Orlinde 1.38m. Maar zowel Fjorden als ijslanders heb je ook een stuk groter. Alleen die ijsjes blijven er natuurlijk dun/ smal uitzien naast een lekkere fjord.
heidie

Bericht door heidie » ma 02 jul 2007, 10:13

Ik vind ijslanders echt een leuk ras om op te rijden. Heb het vijf jaar gedaan in ottersum en dat vond ik echt geweldig!
Het rijd lekker en je merkt bijna niet dat het zo klein is.
Leuk zo'n tocht.
Gr heidie
Plaats reactie