Ook maar eens rijfoto's van mij op Blaze

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Thessa Keizer

Ook maar eens rijfoto's van mij op Blaze

Bericht door Thessa Keizer » vr 27 apr 2007, 11:12

Had al een half jaar ofzo niet meer op Blaze gereden aangezien meneer best heet was de afgelopen maanden, maar vanmorgen kriebelde het toch weer. Dus mijn zadeltje erop, hoofdstelletje in en ben heerlijk gaan rijden met hem. Blaze word normaal altijd western bereden door mijn vriend dus hij vind dit altijd wel een beetje vreemd, maar hij was super braaf vandaag, heeft geen stap verkeerd gezet.
Het zijn geen hoogstandjes van ons en Blaze was van het sterren kijken maarja ondanks dat er een half jaar tussen zat ging het best aardig.

Blaze is gewend om met een vrij losse teugel gereden geworden, dus vandaag ook maar niet te kort genomen, was allemaal al zo anders voor hem.
Afbeelding

Afbeelding

Hmm, beetje op de voorhand
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blaze je haar danst :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier zit ik zelf ook heel charmant op 8)7
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lekker met je neus in de wind :+
Afbeelding

Afbeelding

Nou dit waren ze, commentaar mag, maarre blijf een beetje vriendelijk he :D Ik weet waar zo'n beetje mijn knelpunten liggen!

Groetjes Thessa en eehh Blaze deze keer dus :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » vr 27 apr 2007, 12:55

Ik blijf Blaze een heerlijk dier vinden :~
Je kan van hem natuurlijk ook niet verwachten dat hij het meteen allemaal snapt na al dat lekkere westerncrossen :D
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 27 apr 2007, 15:19

Je ziet hem af en toe denken: Hard hard hard....ik kan harder!
Leuke haf! Je kan aan je houding af en toe zien dat je toch wel wat gespannen zat (opgetrokken schouder). Leuke foto's!
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » vr 27 apr 2007, 15:46

ik vind het een mooie haflinger..... jammer dat hij al western rijd ik denk dat hij het leuk zou kunnen doen in de dressuur!!!!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Maikuh

Bericht door Maikuh » vr 27 apr 2007, 16:39

Toch ziet het er op het einde al rustiger uit. Al is hij wel erg heet geloof ik ;)
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » vr 27 apr 2007, 16:44

Ik zou alleen als tip mee willen geven dat als je paard zo hoog met zijn hoofd loopt, je eerst de ontspanning op zoekt en dan pas gaat draven en galopperen. Hij zet zijn rug zo vast zo. Verder zit je er keurig op.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 27 apr 2007, 16:52

Pablo schreef:Ik zou alleen als tip mee willen geven dat als je paard zo hoog met zijn hoofd loopt, je eerst de ontspanning op zoekt en dan pas gaat draven en galopperen. Hij zet zijn rug zo vast zo. Verder zit je er keurig op.
Nou we hebben natuurlijk eerst een tijdje gestapt, maar Blaze is nou eenmaal niet het Type van het stappen, die gaat graag eeerrrggg hard :D , dus je doet hem absoluut geen plezier met langer stappen, dan is ie niet meer te houden, voor hem niet leuk en voor mij al helemaal niet. Blaze loopt trouwens met zijn westernhoofdstel wel volledig in de ontspanning, altijd keurig laag. Maar goed was weer de eerste keer, komt vanzelf wel.

Groetjes Thessa en Blaze :wave:
Ennnnnn, Joost!!
Leentje

Bericht door Leentje » vr 27 apr 2007, 16:55

ik wilde net vragen,hoe hij in weaterntenue loopt,want nu drukt hij behoorlijk zn rus weg.
maar wel een gaaf type haflinger zeg!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 27 apr 2007, 17:02

Wikke schreef:ik wilde net vragen,hoe hij in weaterntenue loopt,want nu drukt hij behoorlijk zn rus weg.
maar wel een gaaf type haflinger zeg!
Ik ben nu op mijn werk maar als ik morgen even tijd heb dan zal ik nog een fotootje plaatsen in westerntenue, eigenlijk vind Sander dat niet zo leuk maar ja. Staat trouwens al wel een topic hier en nog niet eens zo lang geleden van Blaze in western outfit en onder het zadel, anders moet je die even opzoeken dan zie je het verschil.

Hier dan:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat is beter he :D

Ennnnnn, Joost!!
Leentje

Bericht door Leentje » vr 27 apr 2007, 17:15

ja,dat ziet er heel anders uit,maar in principe moet dat toch geen verschil maken of wel?
dat zal Viv wel weten,die is op beide fronten thuis toch?

op mn vorige stal stond een westernruiter,die ook dressuurwedstrijden reed,daar zag je geen verschil in aanleuning,etc.

maar mischien is het ook gewoon een kwestie van aan elkaar wennen he,na een half jaar is dat niet vreemd.
wat voor vader heeft blaze?
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 27 apr 2007, 17:22

Wikke schreef:ja,dat ziet er heel anders uit,maar in principe moet dat toch geen verschil maken of wel?
dat zal Viv wel weten,die is op beide fronten thuis toch?

op mn vorige stal stond een westernruiter,die ook dressuurwedstrijden reed,daar zag je geen verschil in aanleuning,etc.

maar mischien is het ook gewoon een kwestie van aan elkaar wennen he,na een half jaar is dat niet vreemd.
wat voor vader heeft blaze?
Ik heb echt geen idee, we weten niet wie zijn ouders zijn helaas, we zijn er ondertussen wel achter dat ie uit Duitsland komt, uit een bepaalde streek, gezien zijn brandmerk, maar meer weten we niet van hem.
Blaze heeft voordat wij hem kregen dressuurmatig gelopen, maar eigenlijk was dat niet echt iets voor hem, graag neus in de wind en gaaaaann. Sander heeft hem nu twee jaar en vanaf het moment dat er een westernzadel en hoofdstel op en in is gegaan gaat het super. Hard wil ie nog steeds maar dat vind Sander helemaal geweldig, maarja met een westernhoofdtelletje en bitje loopt ie keurig, met een normaal dubbel gebroken trensje is het heel snel zo, ook als Sander ermee rijd. Dus denk dat het gewoon ook wat te maken heeft wat er in zijn mond hangt, en Sander is verder helemaal niet van het rukken of plukken, die rijd altijd met een redelijk losse teugel. Dussssee ik weet niet, eens kijken als we weer wat vaker samen hebben gereden of het anders wordt, we zullen zien. :D

Ennnnnn, Joost!!
Plaats reactie