Dikke en Dunne, Jut en Jul

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
vosse
Contacteer:

Dikke en Dunne, Jut en Jul

Bericht door vosse » wo 11 apr 2007, 15:26

Niet veel boeiende foto's hoor, kom dr ook niet zoveel meer. Heb ze even snel wat opgeknapt.

Alles is gedekt, maar we weten niet wat er drachtig is.
Patrisia loopt weer heel slecht, staat ook onwijs slecht op dr hoeven, Verra loopt ook niet helemaal lekker, maar de andere 2 doen het wel goed.

Verra
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Patrisia
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Polly
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Viola
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat denken jullie dat drachtig is?
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Leentje

Bericht door Leentje » wo 11 apr 2007, 15:32

waarom komt daar dan niet op tijd een hoefsmid bij?
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » wo 11 apr 2007, 15:35

Wikke schreef:waarom komt daar dan niet op tijd een hoefsmid bij?
Geen flauw idee, heb het ze al gezegt dat Patrisia weer heen moet, maar dan zeggen ze dat die nog kort zat is, maarja ze krijgt een hele verkeerde stand zo..Het is een poosje netjes bijgehouden, maar nu gaat het weer mis...Durf het bijna niet te zeggen maar de shet wordt nu 2 en heeft nog nooit een hoefsmid gezien _-:(
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » wo 11 apr 2007, 15:40

Zonder hoef geen paard, dit is vragen om moeilijkheden 8)7
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » wo 11 apr 2007, 15:41

tja vertel mij wat, ik heb het niet voor het zeggen daar
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » wo 11 apr 2007, 15:45

Heel vervelend als je daar niets aan kan doen, ik ken dat.
Charret

Bericht door Charret » wo 11 apr 2007, 15:47

Verra heeft een mooi hoofdje, maar ik vind het helemaal niet bij haar lichaam passen.
Zijn ze allemaal van jou of verzorg je ze alleen? :)
Liefde is..Alies Dragan Jouke
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » wo 11 apr 2007, 15:49

Charret schreef:Verra heeft een mooi hoofdje, maar ik vind het helemaal niet bij haar lichaam passen.
Zijn ze allemaal van jou of verzorg je ze alleen? :)
Ik heb ze verzorgd, kom dr nu zo af en toe voor een knip en poetsbeurtje. Als ze van mij waren geweest waren ze wel wat slanker geweest en stonden ze dus wel netter op hun hoeven..

En het klopt dat Verra dr koppie niet bij de rest past..
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 11 apr 2007, 15:55

Wat zien ze er allemaal dramatisch slecht uit |(
Ik kan me heel goed voorstellen dat je er niet vaak meer komt, lijkt me wel heel moeilijk voor je om ze zo te zien...
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » wo 11 apr 2007, 15:56

Yoline schreef:Wat zien ze er allemaal dramatisch slecht uit |(
Ik kan me heel goed voorstellen dat je er niet vaak meer komt, lijkt me wel heel moeilijk voor je om ze zo te zien...
Viel mee ja raakt dr aan gewend, schrok alleen van Patrisia en een beetje van Verra, maar Polly en Viola vallen wel mee vind ik, of zie ik iets over het hoofd O:) ?

En als ik er nou 1tje van kon opknappen was het toch Patrisia geworden, arme meid, ze is op en er moet gewoon niet meer mee gefokt worden. Drastisch op dieet en beweging en een abonement bij de hoefsmid
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Daphne

Bericht door Daphne » wo 11 apr 2007, 16:59

Poeh Patricia en Verra moeten idd nodig naar de smid. Ik ken ook een paardje dat onwijs slecht op haar hoeven staat, maar als de eigenaar het niet van je aanneemt dat het nodig is, tja, dan is er verder weinig dat je kunt doen :n

Verra haar nek is echt huge trouwens! Als ik jou was zou ik daar een mooie korte boog opzetten, dit accentueert de enormheid alleen maar...

Patricia is opzich volgens mij absoluut geen verkeerde merrie, maar elk jaar een veulen (wat ik zo begrijp) kan idd zn tol gaan eisen. Wederom vervelend dat je de eigenaar dat niet goed duidelijk krijgt gemaakt. Wat voor bloed zit er bij haar achter? Ze komt me namelijk wel bekend voor.

Polly ziet er opzich niet slecht uit, ja wel veel te vet, maar ook zo drachtig als t maar kan volgens mij.

Viola vind ik ook een grappig dier, kijkt heel attent uit haar oogjes! Ze lijkt behoorlijk rond, maar op de derde foto van onder ineens weer niet?!

Al met al zijn het echt geen verkeerde dieren volgens mij, alleen zo te zien ontbreekt de juiste verzorging een beetje... Daar kan ik echt met mn kop niet bij, als je dieren hebt, moet je er ook goed voor zorgen vind ik. Iig goed dat jij er nog eens gaat kijken, kan me voorstellen dat het behoorlijk ontmoedigend is...
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » wo 11 apr 2007, 17:56

Daphne schreef:Poeh Patricia en Verra moeten idd nodig naar de smid. Ik ken ook een paardje dat onwijs slecht op haar hoeven staat, maar als de eigenaar het niet van je aanneemt dat het nodig is, tja, dan is er verder weinig dat je kunt doen :n

Verra haar nek is echt huge trouwens! Als ik jou was zou ik daar een mooie korte boog opzetten, dit accentueert de enormheid alleen maar...

Patricia is opzich volgens mij absoluut geen verkeerde merrie, maar elk jaar een veulen (wat ik zo begrijp) kan idd zn tol gaan eisen. Wederom vervelend dat je de eigenaar dat niet goed duidelijk krijgt gemaakt. Wat voor bloed zit er bij haar achter? Ze komt me namelijk wel bekend voor.

Polly ziet er opzich niet slecht uit, ja wel veel te vet, maar ook zo drachtig als t maar kan volgens mij.

Viola vind ik ook een grappig dier, kijkt heel attent uit haar oogjes! Ze lijkt behoorlijk rond, maar op de derde foto van onder ineens weer niet?!

Al met al zijn het echt geen verkeerde dieren volgens mij, alleen zo te zien ontbreekt de juiste verzorging een beetje... Daar kan ik echt met mn kop niet bij, als je dieren hebt, moet je er ook goed voor zorgen vind ik. Iig goed dat jij er nog eens gaat kijken, kan me voorstellen dat het behoorlijk ontmoedigend is...
Bedankt voor de tip van Verra dr manen zal dr aan denken

Patrisia is een Halstor x Brusvein geloof ik, Model en Stermerrie, als ze netjes in conditie een prachtdier. Haar laatste veulen was Barlo, daarvoor en daarna paar jaar gust gebleven. Mss dit jaar ook wel

Polly is ook niet echt vet geloof ik maar fokmerrie. Ze draagt ook al paar dagen over op dit moment.

Viola is ook drachtig als het goed is maar moet nog tot mei, klopt de ene keer lijkt ze een buik te hebben de andere keer weer niet

En tja met de nodige hoefverzorging en dieeten zijn het echt geweldige lieve en werkwillige dieren, alleen jammer dat ze dat er ook niet uithalen.. Allen kunnen ze onder het zadel en voor de kar...
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 11 apr 2007, 18:05

Jammer dat de eigenaar er niet veel aan wil doen die hoeven. Zien er echt slecht uit.
Wat voor ouders zitten er ook alweer achter Viola?? Ze doet me qua koppie en uitdrukking in de ogen erg denken aan Runnar van Julie hier op FW.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » wo 11 apr 2007, 18:06

janna schreef:Jammer dat de eigenaar er niet veel aan wil doen die hoeven. Zien er echt slecht uit.
Wat voor ouders zitten er ook alweer achter Viola?? Ze doet me qua koppie en uitdrukking in de ogen erg denken aan Runnar van Julie hier op FW.
OJ X Halstor (is dr 1 van Polly)
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
brendaatjuh

Bericht door brendaatjuh » wo 11 apr 2007, 18:36

Ben best wel geschokt over de hoeven.
Jammer dat je er niets over te zeggen heb, zoiets mag eigenlijk niet gebeuren!
voor de rest zijn het leuke fjordjes. En ze hebben een schattige en lieve uitstraling.

gr brenda
Claudje

Bericht door Claudje » wo 11 apr 2007, 19:07

Echt zonde... Er zit veel meer in die paardjes :\
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » wo 11 apr 2007, 23:20

Sorry dat ik het zeg (bedoel het niet verkeerd) maar ik vind ze er echt niet uit zien! :n
Het vet zit overal, kijk naar de halzen en konten...
En die hoeven... echt zo jammer van die paarden!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 12 apr 2007, 05:57

Polly is in elk geval drachtig. Van de rest is het op de foto moeilijk te zien. Ik moet trouwens zeggen dat Patrisia er een beetje bevangen achtig bij staat. Die hoeven groeien ook in zo'n karakteristiek boogje.. Hoe loopt ze eigenlijk? Jammer dat die mensen er niet meer aan doen, maar ja, daar kan jij ook niets aan doen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » do 12 apr 2007, 15:22

Annemarie schreef:Polly is in elk geval drachtig. Van de rest is het op de foto moeilijk te zien. Ik moet trouwens zeggen dat Patrisia er een beetje bevangen achtig bij staat. Die hoeven groeien ook in zo'n karakteristiek boogje.. Hoe loopt ze eigenlijk? Jammer dat die mensen er niet meer aan doen, maar ja, daar kan jij ook niets aan doen.
patrisia loopt beroerd en is snel bevangen ja
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
pinokkio

Bericht door pinokkio » do 12 apr 2007, 15:47

sneu heel sneu,misschien dat een bezoekje van de dierenbescherming er verandering in kan brengen?? Staan ze goed in zicht vanaf de weg?
Of krijg jij daar dan weer de schuld van??
Ik kan me voorstellen dat je hier moeite mee krijgt.
gr karin.
en toen kwam pino en scheen de zon in mijn hart.
Plaats reactie