Kennismakingsdag Tennessee Walking Horses

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Siboof

Kennismakingsdag Tennessee Walking Horses

Bericht door Siboof » wo 11 apr 2007, 12:27

Afgelopen zaterdag zijn we naar de open dag van Tennessee Walking Horses geweest in Woudenberg. Je mocht er ook op rijden en dat was een hele belevenis. Ze stappen extreem ruim (makkelijk 4 hoeven over), maar dat hobbelt dus wel heel erg. Dan hebben ze de walk, een soort tolt, maar dan met dat knikken van het hoofd erbij. De meesten kunnen niet draven, ik heb ook echt geen pas draf gezien. Wel ging degene waar ik op reed snel over in telgang omdat hij de walk moeilijk vond..... Ook hebben ze soms moeite met de galop.

De eigenaar op Shooter, onze overduidelijke favoriet

Afbeelding

Simone op Shooter. Dit was echt een supermooi paard. Heel rank en mooi gebouwd en een heel mooie afbuiging van de hals. Heel fijn mooi hoofd met bruine ogen, echt een bijzonder diertje, ik was gelijk verliefd...
Afbeelding

Blue
Afbeelding

Tracker
Afbeelding

Shirley een zeer temperamentvollen en heel mooi gebouwde dame
Afbeelding

Het hoofd van Shooter, lijkt grover dan in het echt
Afbeelding

Suzanna op Shooter
Afbeelding

Mams op Tracker, nadat ze weer een beetje tot rust was gekomen..
Afbeelding

Henriette, het internetloze zusje op Tracker
Afbeelding

En geluksvogel Suzanna die even op Shirley mocht (onder begeleiding)
Afbeelding
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » wo 11 apr 2007, 12:39

Ziet er leuk uit zeg! Ik vind die Blue wel wat :~
AnnaR82

Bericht door AnnaR82 » wo 11 apr 2007, 15:00

Naisven schreef:Ziet er leuk uit zeg! Ik vind die Blue wel wat :~
Hihi die staat bij ons op stal...misschien kan ik wel een keer een aaisessie voor je regelen? :D

Klinkt leuk zo'n open dag. Mocht iedereen die interesse had komen kijken en op die paarden rijden Siboof? (Ik heb Corline -van Blue- er niet over gesproken..die waren geloof ik blij dat mevrouw weer op de wei stond en ze zelf naar huis konden ;) )
Leentje

Bericht door Leentje » wo 11 apr 2007, 15:34

dat ras trekt me nu helemaal niet.
heb op bokt een keer n filmpje gezien,hoe ze in Amerika dat ras naar de stum helne,daar ga je van janken!
gelukkig zijn ze hier in NEderland nog net niet zo idioot
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » wo 11 apr 2007, 15:42

Lijkt mij een leuke ervaring om dit eens te voelen :D
Charret

Bericht door Charret » wo 11 apr 2007, 15:45

Wikke schreef:dat ras trekt me nu helemaal niet.
heb op bokt een keer n filmpje gezien,hoe ze in Amerika dat ras naar de stum helne,daar ga je van janken!
gelukkig zijn ze hier in NEderland nog net niet zo idioot
Wat heb je gezien?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Leentje

Bericht door Leentje » wo 11 apr 2007, 15:53

zal de link naat filmpje eens zoeken.
edit: http://www.walkinonranch.com/CNN.html
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Daphne

Bericht door Daphne » wo 11 apr 2007, 17:26

Ik vind Blue ook een erg leuk dier om te zien!

@Wikke, getver wat een naar filmpje... Ik krijg helemaal de rillingen als ik die paarden op die verhogingen die lopen, wat ziet dat er akelig uit zeg, zo onnatuurlijk. En dat verhaal van dat sneetje in die staartwortel... Zouden ze eens bij mijn paarden moeten doen, nou dan sta ik niet voor mezelf in. Arme dieren...
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » wo 11 apr 2007, 17:47

Nou inderdaad zeg wat een walgelijk filmpje, jeetje ik had helemaal geen idee dat dit soort dingen gebeuren, bah :(

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Esther

Bericht door Esther » wo 11 apr 2007, 18:43

Jeetje, dat filmpje!! Dat is afschuwelijk... Ik had er nog nooit van gehoord.. |(
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 11 apr 2007, 19:53

Vreselijk ja dat filmpje.
Simone niet rot bedoeld maar ik vraag het me toch af dus ik stel de vraag maar gewoon :D
Ik lees van jou en Suzanna altijd dingen over hoe geweldig gangenpaarden zijn en ook de keuze om Ofke te kruisen met het liefst een gangenpaard maar wat toch een arabier geworden is. Is de fjord dan wel het juiste ras voor jullie? Hebben jullie dan voor wat betreft Ofke een juiste keuze gemaakt? Ik bedoel dit echt niet vervelend maar ik vraag het me gewoon af...
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » wo 11 apr 2007, 20:49

Blijf het een apart ras vinden, maar er zitten zeker mooie tussen! :j
Had het filmpje ook al eens bekeken op bokt, verschrikkelijk!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Charret

Bericht door Charret » wo 11 apr 2007, 20:52

Marijke&Rosco schreef:Simone niet rot bedoeld maar ik vraag het me toch af dus ik stel de vraag maar gewoon :D
Ik lees van jou en Suzanna altijd dingen over hoe geweldig gangenpaarden zijn en ook de keuze om Ofke te kruisen met het liefst een gangenpaard maar wat toch een arabier geworden is. Is de fjord dan wel het juiste ras voor jullie? Hebben jullie dan voor wat betreft Ofke een juiste keuze gemaakt? Ik bedoel dit echt niet vervelend maar ik vraag het me gewoon af...
Dát vraag ik me ook af en dus ook niet gemeen bedoeld.

Het filmpje is verselijk. Het ras kan er alleen niks aan doen en ik ga er toch vanuit dat het er zo niet aan toe gaat in NL.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Suzanna

Bericht door Suzanna » do 12 apr 2007, 04:54

Een tenessee walker was leuk om op te rijden, maar ik zou er zelf niet zo gauw 1 kopen.
In nederland gebeurt het overigens niet, die gewichten enzo, dat zijn weer eens die doorgedraaide amerikanen die daar aan beginnen 8)7

Aan ijslander hengsten hebben we zeker gedacht, maar de meeste hengsten nemen geen kruisingen aan. Ze willen binnen de ijslander blijven.
Ik vind ijslanders tocht echt wel het leukste gangenpaard, een tenesee walker op Ofke, nee. Daarbij komt dat de meeste gangenpaarden slechte benen hebben en die heeft Ofke al genoeg.
Odinn is een toppaard!!
Leentje

Bericht door Leentje » do 12 apr 2007, 05:16

Suzanna schreef:Een tenessee walker was leuk om op te rijden, maar ik zou er zelf niet zo gauw 1 kopen.
In nederland gebeurt het overigens niet, die gewichten enzo, dat zijn weer eens die doorgedraaide amerikanen die daar aan beginnen 8)7
dat is ook zo hoor,gelukkig!

die dieren zijn volgens mij ook behoorlijk aan de prijs!?
Suzanna

Bericht door Suzanna » do 12 apr 2007, 06:40

Ik heb geen idee wat een twh kost, maar alle gangenpaarden zijn over het algemeen nogal aan de prijs ja.

Nog over het dekken met een arabier: we wilden niet dekken met een ijslander, omdat we al een ijslander hebben, en met een ijslander kun je niet echt dressuur rijden/springen, en wij willen zoveel mogelijk veelzijdigheid tussen de paarden.
Odinn is een toppaard!!
Siboof

Bericht door Siboof » do 12 apr 2007, 10:44

Ja, je mocht je aanmelden, ze doen elk jaar een aantal open dagen en dan mag je er een paar uitproberen (nu maximaal 3) En best 10 minuten per paardje ofzo, best lang. Ik vond het echt heel aardig van die mensen dat je er zo maar op mocht.

Ofke is zeker een goede keus voor ons geweest. Mijn moeder reed nog geen paard, Suzanna was 9 toen we Ofke kochten (we hebben haar al bijna 8 jaar). En ook konden we toen niet echt goed rijden (alleen manegelessen gehad). Ofke is een superpaard, met een geweldig karakter, heel vergevingsgezind.. Als je er een keer iemand opzet die niet kan rijden en die per ongeluk in de mond trekt, gaat Ofke netjes aan de teugel lopen, ze zal niet snel protesteren en past haar gedrag aan aan degene die op haar rug zit.... Als je wel een beetje kunt rijden, eist ze ook meer van je...

Ideaal dus als eerste paard. Vooral voor mijn moeder is Ofke nog steeds het ideale paard, zij zal dus ook altijd bij ons blijven...

Echter, Suzanna en ik zijn inmiddels toe aan wat meer uitdagin qua rijden en temperament, en toen kwamen we al snel uit bij de ijslanders. Inmiddels zijn wij echt overtuigd van de leukheid van die extra gangen, en het karakter van gangenpaarden is echt bijzonder. Voorwaarts en pittig, maar toch heel controleerbaar en koel in het hoofd.

Ik denk dat we daarom niet snel meer een fjord erbij zouden kopen, maar Ofke blijft een geweldig paard!
Siboof

Bericht door Siboof » do 12 apr 2007, 10:44

oeps, dubbelpost
Siboof

Bericht door Siboof » do 12 apr 2007, 10:45

Ze zijn niet zo duur in Amerika, net zo duur als een ijslander ongeveer, maar het invoeren is natuurlijk superduur, en in NL zijn ze nauwelijks te krijgen....
Siboof

Bericht door Siboof » do 12 apr 2007, 10:46

Dat boktfilmpje is inderdaad afschuwelijk en gelukkig gebeurt dat hier niet....
Plaats reactie