Mooie hengsten hoor! Maar ik sluit me aan bij het grootste deel hier, ik zou persoonlijk niet gaan kruisen.
Siboof schreef:
De reden dat wij voor een arabier hebben gekozen is omdat wij de hengst die wij zoeken (veel dressuurmatige aanleg (Kahal loop Z1), ruime zwevende gangen, sterk en droog beenwerk, veel temperament, veel uithoudingsvermogen en looplust, elegant en rank lichaam) niet konden vinden bij de fjordenhengsten en toch heel graag een veulentje van Ofke wilden.
Als ik dit zo lees, en dat is absoluut NIET hammerysk bedoeld, is het misschien wijzer om gewoon een paardje te kopen dat aan je 'eisen' voldoet ipv te gaan fokken met een merrie die een (groot?) deel van die eisen niet waar kan maken? Niks ten nadele van Ofke, maar als ik jullie verlanglijstje zie en ik zie wel eens foto's van Ofke, dan denk ik niet dat daar direct een superdressuurpaardje met veel temperament en ruime zwevende gangen uit komt. De kwaliteiten en de kracht van fjorden liggen op een heel ander gebied

Dus als je graag een veulentje van Ofke wilt zou ik persoonlijk kiezen voor een mooie fjordenhengst die het type naar jullie wensen verbeterd (dan denk ik bijvoorbeeld aan een Reinar, een Balony, een Anton, Hermanssen, Kventin of misschien wel Zortin of Tsjerk?) dan te kiezen voor een ander ras.