Ofke wordt uitgehuwelijkt

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Siboof

Ofke wordt uitgehuwelijkt

Bericht door Siboof » zo 01 apr 2007, 16:29

Hier de foto's van Ofkes nieuwe minnaar. Ze is nu hengstig en zal de komende hengstigheid (of die daarna) naar deze prachtige man gebracht worden voor een romantisch onderonsje. Wij vonden Kahal erg leuk, zooooooo anders dan Ofke en Odinn, maar erg mooi en gracieus!

De foto's van Kahal zijn wel met tegenlicht, de zon stond nou eenmaal aan de verkeerde kant...

Showen kan meneer wel:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kont eronder
Afbeelding
Afbeelding

Voetjes van de vloer
Afbeelding
Afbeelding

En de andere dekhengst die ze daar hadden staan Kaleb (roepnaam Kees)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even schudden na het rollen
Afbeelding

En nog een onweerstaanbare van Bowie
Afbeelding
anika

Bericht door anika » zo 01 apr 2007, 16:45

Hallelujah _/-o_
Lekkere mannen zeg!
Murphy :+: Ysha
Ydel

Bericht door Ydel » zo 01 apr 2007, 17:30

dus als ik het goed begrijp wordt Ofke gedekt dit jaar??

mooie hengsten hoor :j
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » zo 01 apr 2007, 18:00

Hm zonde dat er een arab (ja toch?) opgezet word. Had liever een fjordenhengst gezien maar ach dat is persoonlijke keuze :).

Ben niet echt fan van arabjes maar die bovenste is wel leuk.
Mama van Gwen :+: (7-2-15)
Charret

Bericht door Charret » zo 01 apr 2007, 18:02

Wordt ze gedekt door deze eerste hengst? Zeer gewaagde stap :) Ben wel benieuwd wat zo'n combi opleverd :j
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » zo 01 apr 2007, 18:07

waauw, die hengsten mogen er wel wezen :o
lekkere show binken zeg!!
lauraatje

Bericht door lauraatje » zo 01 apr 2007, 18:41

Heerlijke hengsten! Ben zeer benieuwd naar de combi...
saskia
Moderator

Bericht door saskia » zo 01 apr 2007, 20:01

Mag ik vragen waarom jullie er een ander ras dan een fjord opzetten ?
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
lientje

Bericht door lientje » ma 02 apr 2007, 03:59

zeer mooie hengst. ik zou er zelf alleen nooit voor kiezen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » ma 02 apr 2007, 06:07

Mijn eerste reactie was zonde........ maar goed dat
is ieder zijn eigen keus.
Wel een mooie hengst inderdaad.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 02 apr 2007, 06:47

Ik vind de hengst erg mooi. Eigenlijk beide hengsten wel. Maar krijg een gruwel bij het idee dat Nisko daar een date mee zou hebben. IK houd het liever bij Fjord. Maar ben wel benieuwd wat jullie Fjord X ?? wordt.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Siboof

Bericht door Siboof » ma 02 apr 2007, 07:05

Wij zijn ook echt superbenieuwd naar wat eruit komt. Op deze sit kun je wat voorbeelden van kruisingen van fjorden met arabieren bekijken. Er zitten hele leuke en ook vrij lelijke tussen. De site is wel heel traag dus even geduld voor de foto's. Bij de kruising fjord * fries kun je zien welke kleur het veulen wordt (of normale fjordenkleur of heel donker wildkleur):
http://groups.msn.com/xMoonlightx/fjord ... ingen.msnw

De reden dat wij voor een arabier hebben gekozen is omdat wij de hengst die wij zoeken (veel dressuurmatige aanleg (Kahal loop Z1), ruime zwevende gangen, sterk en droog beenwerk, veel temperament, veel uithoudingsvermogen en looplust, elegant en rank lichaam) niet konden vinden bij de fjordenhengsten en toch heel graag een veulentje van Ofke wilden. Zij is ons eerste paardje en heeft een superkarakter. Ze is gewoon heel bijzonder voor ons. We weten dat het altijd een risico is om te gaan kruisen, maar het veulen blijft in ieder geval bij ons en is niet voor de verkoop.
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 02 apr 2007, 07:09

zoals velen al zeggen, het zou niet mijn eigen keuze zijn om geen fjordenhengst te nemen. Maar dat is natuurlijk mijn eigen smaak. Ben wel benieuwd of het veulen een beetje een Fjord-uiterlijk krijgt of niet.

En de hengsten zelf, ja ik heb het niet zo op arabieren. Mooie foto-paarden maar daarmee is het bij mij ook gedaan.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Daphne

Bericht door Daphne » ma 02 apr 2007, 08:25

Mooie hengsten hoor! Maar ik sluit me aan bij het grootste deel hier, ik zou persoonlijk niet gaan kruisen.
Siboof schreef: De reden dat wij voor een arabier hebben gekozen is omdat wij de hengst die wij zoeken (veel dressuurmatige aanleg (Kahal loop Z1), ruime zwevende gangen, sterk en droog beenwerk, veel temperament, veel uithoudingsvermogen en looplust, elegant en rank lichaam) niet konden vinden bij de fjordenhengsten en toch heel graag een veulentje van Ofke wilden.
Als ik dit zo lees, en dat is absoluut NIET hammerysk bedoeld, is het misschien wijzer om gewoon een paardje te kopen dat aan je 'eisen' voldoet ipv te gaan fokken met een merrie die een (groot?) deel van die eisen niet waar kan maken? Niks ten nadele van Ofke, maar als ik jullie verlanglijstje zie en ik zie wel eens foto's van Ofke, dan denk ik niet dat daar direct een superdressuurpaardje met veel temperament en ruime zwevende gangen uit komt. De kwaliteiten en de kracht van fjorden liggen op een heel ander gebied :j Dus als je graag een veulentje van Ofke wilt zou ik persoonlijk kiezen voor een mooie fjordenhengst die het type naar jullie wensen verbeterd (dan denk ik bijvoorbeeld aan een Reinar, een Balony, een Anton, Hermanssen, Kventin of misschien wel Zortin of Tsjerk?) dan te kiezen voor een ander ras.
Ingele

Bericht door Ingele » ma 02 apr 2007, 08:31

Ik sluit me helemaal aan bij Daphne!
Claudje

Bericht door Claudje » ma 02 apr 2007, 09:29

Daar ga ik ook in mee, ik ben er niet zo voor om om die reden een ander ras op een Fjord te zetten.
Als je zo'n pony/paard wilt hebben kan je hem beter kopen, dan heb je meer kans dat dat je droompony is :j
Er kan iets heel moois uitkomen, maar de kans dat het niets wordt omdat ze qua rassen niet goed bij elkaar
passen is net zo groot.
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Siboof

Bericht door Siboof » ma 02 apr 2007, 09:55

We shall see what happens...

Iig is een pony kopen op dit moment geen optie, we willen gewoon heel graag een veulen van Ofke fokken, omdat ze zo speciaal is voor ons.

Ik ben het er zeker mee eens dat het een risico is om te gaan kruisen, maar we willen niet nog een fjord erbij... Eerst hebben we gekeken naar een gangenpaard als hengst. Maar de leuke ijslanderhengsten dekken alleen ijslanders (ze zijn daar vrij streng in dekbeleid, hun goed recht natuurlijk) en bij de Paso's ben ik toch wel bang voor de weke koten. Bij een Arabier ben je wel vrij goed verzekerd van hardheid en sterkte van de gewrichten.
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » ma 02 apr 2007, 10:00

wat een lief koppie heeft die bowie:L
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
Jowien

Bericht door Jowien » ma 02 apr 2007, 10:40

Ik ken een fjord x arabier, een merrie. Ze rijdt endurance en doet dat erg goed. Ze staat nu in Frankrijk.
Dat paardje zag er in mijn ogen heel raar uit. Het lichaam van een arabier, maar met wat meer body, wat ronder zeg maar. Wel slanke lange benen. En dan een gelig-grijze fjordachtige kleur. Maar vooral die sliertmanen.... dat vond ik geen gezicht als ik eerlijk ben.
Ze liep wel lekker. Elegant, zweefmomenten die je bij een fjord niet ziet.
Siboof

Bericht door Siboof » ma 02 apr 2007, 10:50

!#niekie#! schreef:wat een lief koppie heeft die bowie:L
Hij is echt super he die Bowie, wat een leukerd. Hij is te koop trouwens, mocht je interesse hebben :P
Suzanna probeert hem een beetje manieren te leren (en dat gaat super), maar zijn bazinnetje durft er echt niet meer op en heeft inmiddels al een nieuwe pony...
Plaats reactie