Gister even met mijn nichtje Kim op Diëgo het veld in geweest. Je kan hier heerlijk rijden, en zo tegen de schemering kom je van allerlei wild tegen. Diëgo is niet echt de makkelijkste, bokt graag en is bere-sterk. Mijn nichtje (12 jaar) vond het ook altijd een beetje eng op hem (hij kan ook erg eng doen

) Binnenkort komt Marga van Claudia hier op stal en Kim is laatst al meegweest, even rijden, kijken of het klikt. Kim zit nu helemaal vól van Marga en wilde gister zó graag rijden, dat ze zelfs op Diëgo durfde..... Ik op de fiets mee. En het ging super, Diëgo vond het leuk, heeft niet gebokt. We reden langs de beek, een pad van zo'n 5 meter breed, aan de andere kant een bosje. Komt er een ree recht op ons af rennen. Het leek wel of de ree ons niet zag en of Diëgo de ree niet zag. Ik had mijn hart in de keel, zag het al helemaal voor me, Diëgo schrikt van de ree, keert zich om, Kim eraf, Diëgo naar huis.... De ree was echt nog geen 30 meter van ons af! Ineens rende hij het bosje in. Tóen pas schrok Diëgo, van het gekraak van de takken. Maar hij spoot niet weg zoals ik verwacht had
Kim op Diëgo. Hij is wel erg huge bij Marga vergeleken hoor.....echt ouderwets type
We hebben in totaal 10 reeën gezien in 3 kwartier tijd. Ze komen zo dicht bij, deze foto is met een compactcamera gemaakt, niet eens met telelens. Ik verbaasde me erover dat Diëgo niet banger was voor de reeën, want ze rennen wel erg hard!