Zo kan Ofke lopen....

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Suzanna

Zo kan Ofke lopen....

Bericht door Suzanna » wo 21 mar 2007, 15:54

als er een meisje op rijdt die M2 dressuur rijdt :D

Suzanne kon Ofke echt netjes laten lopen, ik rijd Ofke altijd lang laag en rond maar Suzanne liet Ofke echt super opgericht lopen! Heel netjes zag het eruit, en het knapste van allemaal is dat ze Ofke constant nageeflijk kon rijden in de galop, en dat is mij zelden gelukt!

Van de draf zijn geen foto's, alleen van de galop(waar ze dus veel minder opgericht loopt dan in draf).

Afbeelding

Afbeelding

En voor het eerst in dr leven op een ijslander
Afbeelding

En ik ging natuurlijk ook even op Odinn
Afbeelding
Odinn is een toppaard!!
Claudje

Bericht door Claudje » wo 21 mar 2007, 16:02

Jammer dat je niet meer foto's hebt van het rijden met Ofke.
De foto's die je nu hebt zijn net op het verkeerde moment genomen.

En bij Odinn zitten jullie beide erg ver achterin het zadel, vooral
op de foto waar jij er op zit zit je bijna letterlijk op zijn lendenen,
dat lijkt me niet echt fijn voor hem...

Verder zien ze er allebei goed uit :j Fijn is dat he, als je paardje
het nagevelijk zijn in galop doorkrijgt (want dat vinden volgens
mij heel veel Fjorden het moeilijkst)
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Suzanna

Bericht door Suzanna » wo 21 mar 2007, 19:11

je hebt gelijk hoor clau, ik zit te ver naar achteren in galop. Dit komt omdat Odinn nog wat sprong heeft in galop, en omdat het zadel zo plat is glijd ik nog wel eens wat te ver naar achteren in galop.
Bij een ijslanderzadel is het overigens wel normaal dat het zwaartepunt achterin ligt(voor de tolt).
Odinn is een toppaard!!
Krista

Bericht door Krista » wo 21 mar 2007, 22:12

Ik vind de galopfotos geen mooi beeld geven. Maar het kan er in het echt wel anders uitgezien hebben natuurlijk, een foto blijft een momentopname.
Op deze foto's zie ik geen oprichting, Ofke loopt ontzettend op de voorhand, ziet er hangerig uit, zakt niet van achteren en maakt zeer weinig of geen sprong zo te zien.

Ik vraag me ook af of het goed is om zover achterop een jonge pony te gaan zitten, bij de foto's van de Ijslander?
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
ulljon

Bericht door ulljon » do 22 mar 2007, 04:56

Krista schreef:Ik vind de galopfotos geen mooi beeld geven. Maar het kan er in het echt wel anders uitgezien hebben natuurlijk, een foto blijft een momentopname.
Op deze foto's zie ik geen oprichting, Ofke loopt ontzettend op de voorhand, ziet er hangerig uit, zakt niet van achteren en maakt zeer weinig of geen sprong zo te zien.

Ik vraag me ook af of het goed is om zover achterop een jonge pony te gaan zitten, bij de foto's van de Ijslander?
Ik ben het met Krista eens, oprichting betekend dat ze haar achterhand eronder zet en daardoor ontspannen aan de teugel loopt. Vandaaruit kun je laag en hoog instellen :)*
Ulljon M1 + 13 -> M2 startgerechtigd
Suzanna

Bericht door Suzanna » do 22 mar 2007, 05:35

Je houdt er geen rekening mee met het moment wanneer de foto is genomen Krista. Op dit moment van de galop kan de kont er moeilijk onderstaan. Dat gebeurt vooral de sprong, en dit is geen moment van de sprong, want de achterbenen staan niet onder het lichaam.
En er is idd nog geen oprichting in de galop, dit was namelijk zo'n beetje de eerste keer dat ze constant nageeflijk liep in galop. Dan ben je nog niet met oprichting bezig.

De oprichting was hoger dan bij mij in draf en stap, maar daar heb ik dus geen foto's van, aangezien ik zelf ook aan het rijden was kon ik niet constant foto's maken. De volgende keer dat ze komt rijden zal ik foto's maken van de draf en stap.
Odinn is een toppaard!!
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » do 22 mar 2007, 06:04

Wel fijn om te weten dat je paard het iig kan he?
Nu samen nog! :) Maar dat moet dan ook lukken met het aantal kilometers die jullie maken!
ulljon

Bericht door ulljon » do 22 mar 2007, 10:42

Suzanna schreef:Je houdt er geen rekening mee met het moment wanneer de foto is genomen Krista. Op dit moment van de galop kan de kont er moeilijk onderstaan. Dat gebeurt vooral de sprong, en dit is geen moment van de sprong, want de achterbenen staan niet onder het lichaam.
je paard loopt wel of niet op het achterbeen, niet in sprong niet en in het landingsmoment wel. :)* maar goed je ziet aan het aantal topicviews en het aantal mensen wat daatwerkelijk reageert dat niemand meer genegen is om je tips te geven helaas
Ulljon M1 + 13 -> M2 startgerechtigd
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » do 22 mar 2007, 12:58

Ik denk dat je met de topicheader ook een verkeerd idee wekt. Zo kan Ofke ook lopen, dus ik dacht,.. nou we gaan eens kijken. Maar op deze foto's zie je (nog) niet hoe ze OOK kan lopen.
Jij hebt dat 'thuis' ws wel gezien, maar wij kunnen er (nog) niet van mee genieten...
Vera

Bericht door Vera » do 22 mar 2007, 13:08

dat op de lendenen zitten lijkt heel normaal te zijn bij de ijslanderwereld, maar op het moment zijn er toch discusies genoeg of het wel goed zou zijn voor de paarden zelf.
Ik ken ook genoeg ijslanders die prima tölten terwijl het zadel niet zo ver naar achter ligt, maar goed hier heb je dus alweer een discusie.

verder ben ik het met de rest eens dat dit niet echt spectaculaire foto's van Ofke zijn. Misschien toch op het verkeerde moment genomen?
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Krista

Bericht door Krista » do 22 mar 2007, 14:24

Suzanna schreef:Je houdt er geen rekening mee met het moment wanneer de foto is genomen Krista. Op dit moment van de galop kan de kont er moeilijk onderstaan. Dat gebeurt vooral de sprong, en dit is geen moment van de sprong, want de achterbenen staan niet onder het lichaam.
En er is idd nog geen oprichting in de galop, dit was namelijk zo'n beetje de eerste keer dat ze constant nageeflijk liep in galop. Dan ben je nog niet met oprichting bezig.

De oprichting was hoger dan bij mij in draf en stap, maar daar heb ik dus geen foto's van, aangezien ik zelf ook aan het rijden was kon ik niet constant foto's maken. De volgende keer dat ze komt rijden zal ik foto's maken van de draf en stap.
ZOALS ik al zei Suzanna, de foto is wellicht een momentopname....... even beter lezen voordat je reageert. Maar zoals Uljon al zegt, het achterbeen is eronder of niet, dat heeft niets te maken met de sprong of de landing van het been. Met onvoldoende sprong wordt in het algemeen en door mij iets heel anders bedoeld. Voldoende sprong heb je alleen in galop als het achterbeen voldoende ondertreed.
Maargoed, zoals zovelen zal ik ook geen energie meer steken in jouw topics. Je neemt toch niks van een ander aan en kan geen opbouwende kritiek verdragen. Veel plezier met je paarden verder.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Siboof

Bericht door Siboof » do 22 mar 2007, 17:02

suzanna zit inderdaad ver naar achtr in het zadel, maar het zadel zelf kan niet verder naar voren, het ligt precies achter de schouder van Odinn en zijn rug is superkort. En dit is al een kort zadel, de normale ijslanderzadels hebben nog langere kussens aan de achterkant, dat past niet bij Odinn
Ingele

Bericht door Ingele » do 22 mar 2007, 17:16

Siboof schreef:suzanna zit inderdaad ver naar achtr in het zadel, maar het zadel zelf kan niet verder naar voren, het ligt precies achter de schouder van Odinn en zijn rug is superkort. En dit is al een kort zadel, de normale ijslanderzadels hebben nog langere kussens aan de achterkant, dat past niet bij Odinn
deze dan toch ook niet :?

verder ben ik het eens met krista en Uljon...
Leentje

Bericht door Leentje » vr 23 mar 2007, 07:35

ik vind de foto zoiezo niet zo'n fijn beeld geven,sorry!
ik zie geen lekkere nagefelijkheid,ik zie behoorlijke druk op de teugels,(en n mexicaanse neusriem,correct me if i'm wrong!)waarom gebruik je die?
die dingen werken best pittig in.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Ingele

Bericht door Ingele » vr 23 mar 2007, 10:38

Die werken zeker pittig in, deze zit ook te hoog, kun je goed zien op de tweede foto.. dat zit echt niet lekker! maar dat is al heel vaak gezegd, alleen blijkbaar voor niets :+
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 23 mar 2007, 17:41

Ach ieder zijn ding denk ik dan. Natuurlijk verwacht je door de tekst wel wat meer rijden te zien..En tja die IJslander, ik persoonlijk vind het eerlijk gezegd geen gezicht grotere mensen die op die diertjes zitten. Ik weet dat ze het makkelijk aankunnen en het is persoonlijke voorkeur.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Plaats reactie