Ravina is 25 juni pas uitgerekent, nog ruim 3,5 maand dus. Ze krijgt twee keer per dag 1/8 schep prestatie brok en hooi. Ze gaat ongeveer van 09.00 tot 16.00 naar buiten op het land, en ik pak haar af en toe mee om een rondje te stappen. 's avonds krijgt ze vaak nog een handje bix op de grond in haar box, om haar even bezig te houden. Ik ben vrijdag avond echt even geschrokken van haar omvang, had haar al een tijdje niet van een afstandje bekeken zonder deken. Ik denk ook niet dat ze op merrie brok gaat, maar gewoon op prestatie brok blijft, alleen dan wat meer. Momenteel heb ik helemaal niet het idee dat ze iets te kort krijgt, dus ik kijk het nog even aan. Ze is trouwens idd gedekt door een gra hengst, Ismo is een kleinzoon van Illiano.
Arin blijft natuurlijk een geval apart.

Ik ben echt zo benieuwd hoe hij uit gaat groeien. Hij is nu idd nog steeds wel iel en ook zeker wat schraal. Als ik hem poets kan ik zijn ribben voelen. Als je de ribben maar niet kan zien was het geloof ik he?! Nou wordt dat zoiezo lastig met zijn vacht, maar ik kan ze iig niet zien.
Het is echt een beetje aftasten met hem, hij krijgt nu 1/2 schep per voer beurt, dus 1 schep prestatiebrok per dag. En natuurlijk hooi. Hij staat nu nog alleen buiten in de paddock en kan niet al zijn energie kwijt voor mijn gevoel. Van de week speelde ook opeens zijn hormonen weer op en probeerde hij de stoere hengst uit te hangen. Nek erop, staart in de lucht en gaan. Als ik hem bij me wilde houden bleef hij stijgeren, erg gevaarlijk dus. Ik werd ook wat nerveus om weer met hem te gaan lopen, maar na wat kleine stukjes oefenen hebben we gister weer het hele erf rond gelopen, en hij was erg braaf. Ik vind het ook ongelovelijk hoe stel hij leert, hij is echt erg pienter. Maar goed, even aftasten nog dus. Misschien dat ik binnenkort eens wil gaan oefenen aan de longe, alleen ligt het hek van de longeer bak er nu uit. Voorlopig komt hij idd nog niet onder het zadel, zoals Esther al zegt, daar is ij echt nog niet klaar voor. Hij is nog heel speels en ook nog echt een jonkie om te zien...