indoorcross(training) gedaan

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Jowien

indoorcross(training) gedaan

Bericht door Jowien » ma 22 jan 2007, 13:07

Zondag meegedaan aan de indoorcross bij manege Beukers in Oudkarspel (Noord-Holland). Er waren hindernissen van boomstammen, houten balken, rietbossen, een picknicktafel. Ook een op- en afsprong (open vrachtwagenaanhanger) maar dat snapte Orlinde niet en het was ook wel wat hoog voor haar. We hadden ons voor de B ingeschreven, het was de eerste keer crossen voor ons (het was 70cm hoog).

Het ging goed! Echt geweldig. Orlinde vond het leuk ook. En vriendin deed ook op Orlinde mee. ’s Ochtends allebei 3 kwartier oefenen (in een groep onder begeleiding een aantal hindernissen springen) en ‘s middags allebei parcours rijden. Er werd geen tijd opgenomen, het was meer training.
Vrij rustig aan gedaan want als Orlinde enthousiast is wil ze erg hard en dan springt ze te vlak. En met die vaste hindernissen leek me dat geen goed idee (bodyprotector was dan ook verplicht). Dus soms terug naar draf tussen de sprongen door. Ik hoefde alleen maar ruwweg te sturen en te remmen, ze vond het zo leuk dat ze geen enkele keer ook maar heeft gedacht aan erlangs gaan!
(Dat heeft ze thuis wel regelmatig na het eerste rondje. Bij de lulligste hindernissen gaat ze er dan langs of weigeren, de sprongen die moeilijker zijn springt ze dan wel nog vaak… zal ook wel deels aan mij liggen ;) .)

De mensen in de bak (van de manege, instructeur en eigenaar en nog een paar) bemoeiden zich wel met het rijden. Ze riepen “verlichte zit” en “blijf doorgalopperen” en “maak tempo” maar dat deed ik dus mooi niet. Ik ken mijn fjord als de turbo aanstaat (en die stond aan, op vol vermogen). Als ik dan in verlichte zit doorgalloppeer ben ik drie keer rond voor ik met mijn ogen kan knipperen, laat staan dat we dan enigszins normaal kunnen springen. 8)7 Met een rustige galop (nog steeds flink actief hoor) en wat draf rond gegaan en met een heerlijk goed gevoel geëindigd. Voor een eerste keer dus helemaal prima wat mij betreft. Een volgende keer gaan we wel een hoger tempo proberen.

Extra pluimpje voor mijn topfjord: de manegepony’s daar die dit vaker doen weigerden vaak genoeg, en mijn wollige toppertje heeft er niet eens aan gedácht! *o/* Glim glim, wat ben ik trots!

De wazige met blauw shirt op de eerste twee foto's ben ik... de andere heb ik zelf gemaakt en zijn wat scherper. :D

Afbeelding

Afbeelding

Alexandra op Orlinde:
Afbeelding

Nog een keer Alexandra en Orlinde in volle vaart
Afbeelding

Effe nieuw (zelf gemaakt!!!) dekje en neusbontje showen (super-grover outfit).
Afbeelding

Gaan we weer, waarom moet ik stilstaan? (antwoord: Omdat we op de andere foto's alleen je kont zien, zo hard ga je!)
Afbeelding

Nog een keer Alexandra en Orlinde op snelheid
Afbeelding

Poseren: links Danielle op Roy (foutloos met hoge snelheid), Alexandra op Orlinde (foutloos in rustiger tempo) en rechts Sandra op Hearty (Niet foutloos, Hearty vind het toch wel wat eng). De Hofgeestruiters waren goed vertegenwoordigd!
Afbeelding
Leentje

Bericht door Leentje » ma 22 jan 2007, 13:59

wat een kleine smurf,tussen die 2 grote bruine joekels!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
ujord

Bericht door ujord » ma 22 jan 2007, 14:36

haha leuk foto`s
echt een ukkie zo je was er zeker de hipste !
Ujord (v. Tunar) :+:
M1 + 12 eindstand

Dessa (v. Kventin) :+:
L1+ 6

Eefje :+:
Onze kleine grote draak
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » ma 22 jan 2007, 14:44

ja haha hij lijkt echt min maar die bruine joekels zijn gewoon uit hun kluiten gegroeid
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Jowien

Bericht door Jowien » di 23 jan 2007, 07:57

Ze is ook maar 1.38m dat is ook voor een Fjord niet groot. Betekent ook dat wij minder hoog hoeven te springen dan die grote paarden in dezelfde klasse.
En Orlinde is niet bang van cross-hindernissen, ze sprong gewoon, terwijl die groters er toch wel vreselijk opgewonden of af en toe bang van werden.
Charret

Bericht door Charret » di 23 jan 2007, 08:56

Die laatste foto, wat lief! Orlinde knalt eruit met haar blauwe pakje.
Ik vind het er wel super uitzien daar binnen. Wat een ruimte! :~
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Plaats reactie