Gisteren om 5 uur bed uit en om 7 uur weggereden van stal met nog zwaar slaperige poownie in de trailer, op naar Vrouwenpolder, niet voor een keuring maar voor een westernwedstrijd. Heel de week niet gereden ivm de hitte dus we zien wel waar het schip strand.
Bij aankomst in VP bleek ze ook nog kats hengstig te zijn (lees madam is niet te rijden als ze hengstig is) dus naja....
Tjo lekker op stal gezet en na een bakje koffie opgezadeld voor de Trail...
Wisselend gevoel, sommige onderdelen gingen echt super maar het hek en de L zoals gewoonlijk weer een drama...
Vlak erna begon de pleasure... ze reed opzicht wel lekker maar bij de prijsuitreiking bleke dat ze de eerste keer galop de hele tijd in de verkeerde had gezeten, sjit waarom is ze nou zo soepel en voel ik het niet. Verdiende laatste plek dus.
Hup de horsemanship erachteraan... laat ik het zo zeggen ik heb beter gereden

Toen hebben we dr ff op stal gezet om te plassen en te drinken wat ze meteen deed. Heel even rust en overleg of ik wel/geen reining zou starten.... uiteindelijk besloten om het wel te doen voor de ervaring, tis tochmaar een proefje van hooguit een minuut. Ging opzich wel lekker alleen een rotbodem om te stoppen en achteraf wat proeftechnische mankementjes (maarja als je dat vantevoren niet weet dat die regeltjes er zijn....... geen ramp dus).
En toen eindelijk pauze en een paar uur rust, Tjo lekker afgespoten en laten rollen en lekker in dr box gezet om bij te komen....
Eind van de middag was het zo ver, ANdy was aan de beurt voor de Barrelrace......
Braaf wachten in de buitenbak omdat in de losrijbak de reiniers nog bezig waren.

Andy zn nieuwe Job: cowboytje spelen

En toen was het zo ver.... helaas maar 1 redelijk gelukte foto, men wat gaat dat hard!!!

Toch wel beetje gespannen met de prijsuitreiking...

Maar zichtbaar blij met zn gewonnen lintje!!!

Maar ik hoor jullie denken, waar blijft de uitleg over de lintjesregen.....
Bij de western zijn ze iets scheutiger dan bij de dressuur merken we al, en na zo'n dagje ga je met dit resultaat naar huis:

Uitleg van de lintjes:
Blauw: 1e plaats Trail
Rood: 2e plaats Horsemanship
Wit: 4e plaats pleasure
Rose: 5e plaats Reining / en Barrelrace Andy
en het mooiste van alles... omdat ik aan meer dan 3 onderdelen had meegedaan:
Paars: RESERVE ALLROUND CHAMPION!!!!!!!!

Dus kreeg daar ook nog een mooie stalplaat bij, komt mooi uit voor op mn nieuwe boxdeur (daarover later meer).
Dus wij zijn moe maar ernstig voldaan huiswaarts gegaan........ en nu maar weer lekker verder oefenen thuis