Meet de hengst: Gijsje van de Esp! (I'm totaly in love.....)

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Mapie

Meet de hengst: Gijsje van de Esp! (I'm totaly in love.....)

Bericht door Mapie » ma 14 aug 2006, 17:49

Hoi hoi! :wave:

We hebben dus met ons allen besloten Doortje toch weer te laten dekken van het voorjaar na heel wat wikken en wegen.... (De eigenares van Doortje, de dierenarts, mijn ouders en ik)
Het hele verhaal voor het hoe en waarom kun je lezen bij babynieuws.

We merken dat Doortje nu al minder fit is nu ze niet drachtig is en kan moederen over een veulen omdat ze dan bepaalde hormonen mist die haar goed doen.
Daarom lijkt het ons goed om haar in ieder geval nog één keer te laten dekken. Dat veulen kan ik gelukkig zelf houden. Maar dit neemt niet weg dat ik alles wel met angst en beven aan zie..... :( Wat er met Fiego is gebeurd gaat je niet in de koude kleren zitten en ik zou zoiets nooit meer mee willen maken en dit wil ik Doortje ook echt nooit meer aandoen...... :n
Maar de kans dat het nog een keer gebeurd is 1 op 100. De dierenarts ziet er geen problemen in.... Maar toch......

Ik mag zelf het hengstje uitkiezen. Dat is natuurlijk wel fantastisch!!! :D En ik ben al op zoek. Ik heb een advertentie geplaats op markplaats en al verschillende reacties gehad van mensen die een dekhengstje hebben. Maar de één is te groot (ik wil er echt een ienieminie hengstje op hebben nu, gewoon voor alle zekerheid) de ander heeft geen mooie kleur, weer een ander staat te ver weg enz enz.

Totdat ik vorige week in contact ben gekomen met een vrouw die hardstikke dichtbij woont. Zij heeft een dekhengstje van 14 jaar. Gijsje van de Esp. En dat mens is zo lief!!!
Ze had dan gelezen wat er is gebeurd met Fiego en dat vond ze echt zo verschikkelijk en ging haar zo aan het hart dat ze mij voor minder geld wil helpen als ik Gijsje wat vind. (en ik vind hem zeker wat! :D)
Nou geweldig toch? Dit hoeft ze natuurlijk niet te doen want Gijsje is een voor het leven goedgekeurde hengst met de nodige goede papieren en nakomelingen.

Dit sprak mij al zo aan dat ik vorige week dinsdag daar langs ben gegaan met een vriendin.

Aan de ene kant gaat het allemaal nog heel erg tegen mijn gevoel in na wat er met Fiego is gebeurd. Dat ik nu al weer aan het kijken ben naar hengstjes.
Aan de andere kant gaat het leven door. Moet ik ook naar de toekomst kijken hoe moeilijk dat soms ook is..... Dus dit leek me al weer een stap vooruit.
En zo heb ik tot aan het voorjaar de tijd om rustig rond te kijken zonder dat ik overhaaste beslissingen hoef te nemen op dat moment.

Dus zo ben ik dinsdagavond bij die vrouw langs geweest. Een ontzettend lief en leuk mens!!! Alleen dat sprak me al ontzettend aan!
En toen ik Gijsje daarna zag wist ik het meteen: "ik hoef niet verder te zoeken!!! Dit word de vader van ons veulentje!!! :j"
Het voelt goed. En toen ik hem zag ging het ook niet meer zo tegen mij gevoel in. Ik heb nu gewoon gevonden wat ik zocht. Al lukt het dekken niet of al moet het nog een jaar of twee jaar wachten.
Een vreselijk lief mens die rekening houdt met onze gevoelens en wat er gebeurd is en een kanjer van een hengstje!!!!

Een prachtig lief dier is Gijsje! Helemaal wat ik zoek. Lekker eigenwijs en tegelijkertijd vreselijk lief en knuffelig! We mochten hem aaien en met hem lopen en met hem kroelen. De eigenares vond alles best.
Gijsje is maar 78 cm groot! :o En Doortje hebben we van de week gemeten en die is toch nog 86 cm groot. (had ik niet gedacht!!!)
I'm totaly in love....... :L
En deze foto's van deze enorme kanjer wil ik jullie niet onthouden! ;)

Geniet van deze mooie man!!!

Afbeelding

Die staart..... :L
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even poseren met zijn baasje (Al had Gijsje daar helemaal geen zin in! }> )
Afbeelding

Afbeelding

Zijn al wat grijs wordende kopje! :+
Afbeelding

Afbeelding

Toen mocht Gijsje even los lopen. Het is zo'n dondersteentje! Hij ging meteen de grote paarden op stal pesten. Eén daarvan is drachtig dus die word echt pissed als hij in de buurt komt. Wat doet Gijsje, die staat toevallig de hele tijd bij haar stal! }-)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog even showen in de wei:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kon wel blijven kijken naar die mooie vent! Volgens mij waren we daar al langer dan een uur dus met gemak begon het donker te woren.
Afbeelding

Afbeelding

Nou??? Wat vinden jullie van Gijs??? :D

Groetjes Jessica
Zooo blij met mijn nieuwe aanwinst!!! :D Mijn mooie shet meiske MOOIKE!!! :L
Jilly

Bericht door Jilly » ma 14 aug 2006, 18:55

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Suzanna

Bericht door Suzanna » ma 14 aug 2006, 18:58

Echt grappig al die grote paarden neuzen die aan hem snuffelen!
Odinn is een toppaard!!
Esther

Bericht door Esther » ma 14 aug 2006, 19:11

Leuk beestje!! Hij ziet er wel heel stoer uit.

Als ik een tip mag geven, als je een standfoto maakt van zo'n kleintje moet je zelf even door de knieën gaan, nu kijk je er zo op.

Kan me voorstellen dat je er een beetje raar gevoel bij hebt, maar het leven gaat wel door en het wordt wel tijd om nog te dekken.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » ma 14 aug 2006, 21:28

Het is een leuk hengstje :j
Dat kom zo te lezen vast wel goed volgend jaar!
Charret

Bericht door Charret » ma 14 aug 2006, 23:49

Wat een super stoer ding! Haha, kan me voorstellen dat je voor hem gevallen bent. Hij past precies bij doortje! Duo pinotti!

Wordt een pracht veulen!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 15 aug 2006, 08:04

Lief hengstje ik hoop dat het gaat lukken
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Plaats reactie