Nieuw in en op de Fjordenwereld - droomwens in vervulling

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Nathalie

Re: Nieuw in en op de Fjordenwereld - droomwens in vervulling

Bericht door Nathalie » vr 12 feb 2010, 06:46

@ Viv - Cadiz is inderdaad een prima naam. Ik kan me voorstellen dat bij de B's en S-en er erg veel Bjorn's en Sven-nen rondlopen :D. En wat het gewicht betreft...tja ik kan natuurlijk niet voor een ander bepalen, maar ik ben zelf altijd van mening dat je een paard al in de weg zit door erop te stappen (en naarmate je lichter bent en beter meegaat zit je natuurlijk steeds minder in de weg, maar het is altijd een belasting vergeleken met ruiterloos lopen ;) ). Ik heb ook geen haast hoor, hij moet nog heeeeeeeeeel lang mee gaan hopelijk en het is gewoon voor mij en hem een stuk beter als er nog minstens een 8-tal kilo's af is :D. En ik verheug me net zo goed op het aangespannen werk, mooi spiertjes kweken :)

@ ing-1970 - hehehe...die 40 staat mijn man dit jaar tegenaan te hikken, dus ik noem hem ook liefdevol altijd een ouwe knar!
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
ing-1970

Bericht door ing-1970 » vr 12 feb 2010, 07:00

Als je mij maar niet zo noemt,want dan ga ik _-:( haha
Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 12 feb 2010, 07:11

welkom!
Ik ben Ivonne, 43 jaar. Ik heb een 17jarige fjordenmerrie, Marga (v. Sebastian) en haar zoon Fatoush (v. Timor). Mijn vriend heeft een KWPN-er van bijna 4, Baranna. Verder hebben we Apollo en Finnea in pension. Finnea is een half zus van Fatoush en van Reinou (Yoline hier op FW)

Je hebt een erg leuke fjord, heel mooi koppie!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 12 feb 2010, 07:25

Van harte welkom op dit verslavende forum, maar dat was al genoemd.

Ik ben Suzanne, getrouwd met Leo en moeder van Jessie (5) en Evi (2). Wij huren een stal zo'n 5 km van ons rijtjeshuis en daarin staat ; Anca (5), ze is drachtig van Boy en hoopt half mei haar veulen te krijgen, Welsh A pony Elles (12), daar gaat Jessie mee rijden, minishetmerrie Jasmijn (13) en bij mijn schoonvader op de wei loopt Anca's 1e veulen; Evita. Die komt ws rond juni naar huis.

Veel lees- en schrijfplezier hier op het forum.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 12 feb 2010, 07:26

ing-1970 schreef:Als je mij maar niet zo noemt,want dan ga ik _-:( haha
Ik zou niet durven...knar is toch immers een benaming voor mannen? Voor vrouwen bedenken we wat anders O:)

@ Ivonne, ach heeft iedereen hier een paard-minded man/vriend etc wat leuk, rijden jullie dus ook regelmatig samen?....ik ben jaloers! Edgar vindt het alleen maar leuk omdat de kinderen en ik er zoveel plezier aan beleven...
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jilly

Bericht door Jilly » vr 12 feb 2010, 07:41

Aha, heb je voorsteltopic gevonden!!

Welkom op het (idd heeeel erg verslavende) FW! *o/*
Ben benieuwd hoe Cassper er uit gaat zien in zomervachtje.

Ik ben Jilly, 19 jaar en Belgische. Ik heb ook een bijna 4-jarige ruind genaamd Hayco (het is eens wat anders tussen alle Cas-jes he :P ) en met enige regelmaat ga ik ook nog wat met de fjordjes op zijn geboortestal tutten.

Have fun hier!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Kelly

Bericht door Kelly » vr 12 feb 2010, 07:48

Welkom op dit forum!

Wat een mooi verhaal heb je geschreven en wat een prachtig hoofd heeft Cassper (Sven).

Ik ben Kelly.. 26 inmiddels...
Mijn paardenbestand is een beetje op zijn kop gegooid het laatste jaar..
Ben nog steeds in het bezit van mijn bijzondere Taco waar ik voorheen Z2 dressuur mee heb gereden. Wegens spat is Taco met vervroegd pensioen gegaan naar Moravita waar onderandere Harsan hier van FW geniet van mijn mannetje.
Mijn stiefmoeder heeft een grijpze fjord, Perla waar ik tot afgelopen jaar Z1 dressuur mee reed. Ik heb haar laten dekken door de hengst Drafur en in het veulen hoop ik mijn derde Z fjord te vinden O:)
Nee gekkigheid, als het maar gezond ter wereld komt!

Nu was ik altijd al gek van de P.R.E. en sinds september vorig jaar heb ik deze droom verwezenlijkt en mijn eigen P.R.E. gekocht, Adorno.
Eentje met een heel verhaal die ik zelfs weer heb moeten leren dat een halster om doen niet eng is.
Het kost heel veel bloed, zweet en tranen om zijn vertrouwen te winnen maar inmiddels maken we zelfs weer drafjes onder het zadel.

Zo heel verhaal :D
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 12 feb 2010, 07:53

oh wauw...jij bent dus iemand die heeft kunnen bewijzen dat Fjorden wel degelijk meer potentieel hebben dan recreatie-crossers! Top zeg! Kan ik ook ergens foto's vinden van jullie aan het werk?

(het is alleen niet Cassper die Sven heet hoor, het is Casper van Wendy die Sven heet...ik weet het is erg verwarrend)
Vera

Bericht door Vera » vr 12 feb 2010, 08:13

welkom op het forum
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » vr 12 feb 2010, 08:43

@Skreia- wat vreselijk van je merrie. Is Cas er ook 1 van Bart? Cassper's vader is Anton, moeder is Piorre (van Myrstein)..als ik me niet vergis... :S[/quote]

Klopt Cas komt ook bij Bart vandaan :D En zoals je in mijn onderschrift kan zien is Cas een nakomeling van Timor en zijn moeder is Ymea (fokmerrie van Bart)
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
harsan

Bericht door harsan » vr 12 feb 2010, 08:51

Welkom, en van harte gefeliciteerd met je knappe fjord!!! (wacht maar tot die bontjas uitgaat) :))
Mijn naam is Sandra, en om iedereen even een hart onder de riem te steken meld ik heel eerlijk dat ik al bijna 42 ben (ben na mijn 30e in de ontkenningsfase geschoten dus heb geen idee of het nog zeer doet)
Mijn fjordenkind heet Daantje, alweer 2 1/2 en omdat ook zij er in dit topic bij wil horen kan ik melden dat zij een volle zus is van....... Cas (maar welke????)
Verder "woon" ik zo'n beetje op Moravita (http://www.moravita.com) waar ik o.a. lesgeef in het vrijwerken en volop geniet van het werken met de prachtigste Barokke paarden (Lipizzaners en Frederiksborgers). Maar...evenwicht moet er zijn dus tussen het warmbloed-geweld staat ook nog onze "rots in de branding"... Taco!! (Van Kelly hier op FW) Taac is hier op vakantie en laat zich uitgebreid knuffelen en tutten door mensen van de hier ook gevestigde zorgboerderij maar aan mij de eer om hem nog een beetje in vorm te houden... Je snapt dat ik dat absoluut geen vervelende opdracht vind!
Ik wens je hier een hoop plezier en verder ook veel succes met het halen van je streefgewicht! (Gelukkig zijn Fjorden uitbrekers dus met een beetje geluk kan je gewoon elke dag achter je Fjord aan rennen........... vliegt het er vanzelf af :D )
Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Suzanne

Bericht door Suzanne » vr 12 feb 2010, 08:59

welkom hier en alvast heeel veel plezier met je Cassper!
wat een geweldig mooi hoofdje zit erop zeg! :j :+:
met zomervacht zal het helemaal een ander gezicht zijn :j

Mijn naam is Suzanne en ik ben sinds mei vorig jaar in bezit van Kobalt, een nu 13 maanden oud ruintje die in zijn lelijke eendjes fase zit, maar waar ik ook een mooie zwaan in zie :D
Afbeelding
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 12 feb 2010, 10:46

Welkom en veel plezier hier! Leuke fjord!

Ik ben Marijke (32) en ik heb samen met mijn vriend Dennis trekpaard Cratos en fjord Rosco. Nog een krappe maand en dan hebben Ros en ik ons 13 jarig jubileum :D. Ros en ik zijn wat je noemt het prototype recreatiecrossers, en we hopen dit jaar voor het eerst officieel een (of meer) endurancewedstrijd te gaan starten. Cratos wordt zowel onder het zadel als voor de wagen aan de recreatieve arbeid gezet. En loopt ook nog wel eens voor een eg, sleep, cultivator, slee...of wat voor dingen je dan ook achter een paard kunt knuppen.

[edit] even schandalig veel schrijffoutjes verwijderd :D
Laatst gewijzigd door Marijke_ op vr 12 feb 2010, 11:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 12 feb 2010, 11:04

@ Suzanne - ik zie ook een echte prins onder die morsige vacht hoor! Beauty is in the eye of the beholder immers :)

@ Marijke - wat geweldig, wat jij nu omschrijft is precies hoe ik het ook voor me zie...heerlijk recreatief bezig zijn, nieuwe dingen proberen etc.! machtig!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 12 feb 2010, 11:21

Hee wat leuk dat we straks Cassper zijn vervolg kunnen lezen hier!
Hij staat nu lekker samen met zijn moeder achter het huis. Knuffel van een dier Cassper en hij heeft inderdaad een wat mottige lange vacht, ook altijd al wat gehad. Denk dat als hij wat meer spieren krijgt dat dat ook wel beter wordt.

Even zien of ik nog ergens foto's heb van Cassper in zijn zomeroutfit.
Geluk is de vrucht van intens werk
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » vr 12 feb 2010, 11:59

wat een leuke binnenkomer zeg, wat origineel, join the club!!!
ik ben Caroline, 34 jaar, maam van 2 zoontjes en in bezit van 2 ruinen, woon net als jij in een durp in de polder maarjka polders grenzen strekken ver uit, dus weet niet waar jij precies zit?

veel lees en schrijf plezier en hou ons opd e hoogte van jullie neiuwe vriend!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Amber_

Bericht door Amber_ » vr 12 feb 2010, 12:06

Welkom hier :))

In de winter zijn ze niet het mooist haha..
Maar wel super sjiek hoofd heeft hij zeg ! Komt van zomer helemaal goed :D

Ik ben Amber, 21 jaar, heb 2 Fjorden.
Fjordy, een ruin van 12 waar ik volop mee spring en sgw wedstrijden rijd.
En ook een Casper(é) :P. Maar die noem ik Toot haha
Tootje is net als jouwe alweer 3,5 en nog hengst :D.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 12 feb 2010, 12:10

Bella schreef:Hee wat leuk dat we straks Cassper zijn vervolg kunnen lezen hier!
Hij staat nu lekker samen met zijn moeder achter het huis. Knuffel van een dier Cassper en hij heeft inderdaad een wat mottige lange vacht, ook altijd al wat gehad. Denk dat als hij wat meer spieren krijgt dat dat ook wel beter wordt.

Even zien of ik nog ergens foto's heb van Cassper in zijn zomeroutfit.
oooh dat zou wel heel leuk zijn als je nog foto's zou hebben :D. Mottig is inderdaad precies het woord dat ik zocht, toen ik niet "schurftig" wilde schrijven :=

@ Caroline - wij wonen in Swiftterbant (vlakbij Dronten)

@ Amber- hoe kom je nu bij de naam Toot? sgw lijk me ook prachtig zeg, je hebt zeker niet eens een fototopic gemaakt om mij aan te verlekkeren? :)
Amber_

Bericht door Amber_ » vr 12 feb 2010, 12:20

Toot jaa..
Ik en Anika (hier op FW) waren stapel op een leuke jongen Thomas, met de bijnaam Toot. Toen ik maandje later kocht ik Casperé, en die is toen gedoopt naar Toot haha. := Achteraf haha.. Maar nu klopt de naam gewoon haha.

Ik heb wel een link voor je :D?
Dit jaar gaat Tootje ook voor eerst een oefencrossje doen.
Zou super leuk zijn als jullie ook in verder gaan :))

L in Wieringerwerf
http://www.youtube.com/watch?v=caSjX-GqkXE

Vlietland
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... ordy+cross
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
claudia

Bericht door claudia » vr 12 feb 2010, 12:38

Welkom hier , wat een mooi geschreven verhaal.

Ik ben Claudia(te oud) en ik ben in het bezit van Alco( 5 jarige hengst) Coentje (4 jarige hengst) en Fayah (1 jarige merrie) en Nono de shetlander.
Verder rij ik Zortin(goedgek.hengst) in de sport.
Momenteel mogen we M2 starten bij de KNHS.

Wat heb jij een leuk vooruitzicht als ik het zo lees.

Veel plezier hier.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Plaats reactie