Mabel's manen weer kortwieken, of juist niet???

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.

Mabel's manen wel of niet knippen????

Je moet Mabel's manen lang laten!
14
30%
Je moet Mabel's manen weer in een boog knippen!
33
70%

Totaal aantal stemmen: 47
Yael

Bericht door Yael » vr 04 nov 2005, 15:37

ik kom terug op wat ik gezegt heb ( dat kort me leuker lijkt)
ik zag net ook wat andere foto's van mabeltje en vind het lang toch wel erg lief staan O:) :~
alleen dat ze zo recht zijn vind k ietsje minder mooi
maar de keuze is natuurlijk aan jou :D
Olijke tweeling: Ytje & Yaël :D
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » vr 04 nov 2005, 15:40

Ik heb eigenlijk mijn stem al uitgebracht zonder dat ik de foto's heb gezien want ik vind dat bij een fjord de manenboog hoort, is een raseigenschap net als de aalstreep en de zebrastrepen dus ik blijf, ongeacht welke fjord, voor het knippen van manen!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Susanne

Bericht door Susanne » vr 04 nov 2005, 15:45

Als ze het door de manen te warm krijgt zou ik ze knippen...
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » vr 04 nov 2005, 16:31

Opzich vind ik lange manen wel leuk, maar vind mabel er zo dik van worden

ben benieuwd hoe korte manen dr zouden staan
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Sunshine_Superfjord1

Bericht door Sunshine_Superfjord1 » vr 04 nov 2005, 16:36

je kan ook gewoon elke keer een hengstenvlecht indoen, dat staat super chique en mooi :~ , mooier dan lang of in een boog vind ik zelf. maar het is jouw paard, dus jouw keus :)
sems

Bericht door sems » di 08 nov 2005, 11:23

hey, je zegt zelf al dat je al weet hoe je ze wilt knippen. Dus waarom vraag je nog om raad? gewoon doen wat je zelf al wilt dus!
xxx simone
melle_odet

....

Bericht door melle_odet » wo 09 nov 2005, 21:36

ik zou ze lang laten, maar je moet ze niet zo recht afknippen vind ik.
lange manen zijn heel mooi, als je ze maar niet recht afknipt, dat ga je van die ongelijke rechte stukken krijgen. als je ze adn recht wil kun je ze beter trekken, dan worden ze gelijk wat dunner. dan kun je misschien ook nog knotjes maken!!
Quitte is the best!
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 09 nov 2005, 21:56

Sunshine_Superfjord1 schreef:je kan ook gewoon elke keer een hengstenvlecht indoen, dat staat super chique en mooi :~ , mooier dan lang of in een boog vind ik zelf. maar het is jouw paard, dus jouw keus :)
Ik denk dat ze daar nou weer net te kort voor zijn en ze zijn ook nog eens behoorlijk dik, ik denk dat een hengstenvlecht op dit moment niet te doen is bij Mabel.

Ik zou ze nog even laten groeien en dan van het voorjaar kijken en ik zou ze ook niet zo recht houden, dat vind ik veel te netjes staan 8)7
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Jesziica

Bericht door Jesziica » do 10 nov 2005, 06:19

Ik stem niet, je moet doen wat je zelf het leukst vind en zoals hier al gezegt is jij moet er tegenaan kijken en wij niet ;):D
nina1993

Bericht door nina1993 » do 10 nov 2005, 12:08

Kort kort kort :D Waarom? Het is ten eerste een van de raskenmerken en ten tweede vind ik het niet zo geweldig staan. Het is en blijft natuurlijk jouw beslissing, maar ik zou het wel weten...
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Kelly

Bericht door Kelly » do 10 nov 2005, 12:13

nina1993 schreef:Kort kort kort :D Waarom? Het is ten eerste een van de raskenmerken en ten tweede vind ik het niet zo geweldig staan. Het is en blijft natuurlijk jouw beslissing, maar ik zou het wel weten...
Dat kenmerk is eigenlijk niet een raskenmerk, dat hebben mensen er van gemaakt ;)
In het wild hebben ze toch echt lange manen.

Heb je foto's van haar met korte manen?
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Jenny

Bericht door Jenny » do 10 nov 2005, 12:20

Kelly schreef:
nina1993 schreef:Kort kort kort :D Waarom? Het is ten eerste een van de raskenmerken en ten tweede vind ik het niet zo geweldig staan. Het is en blijft natuurlijk jouw beslissing, maar ik zou het wel weten...
Dat kenmerk is eigenlijk niet een raskenmerk, dat hebben mensen er van gemaakt ;)

Precies, je haalt me de woorden uit de mond :P Dit is toch echt geknipt....
Sokken, aalstreep, 2 kleuren manen, DAT is rastypisch in mijn ogen.... Maar ok meningen verschillen O:)
Verder vind ik dat je er eigenlijk voor moet zorgen dat ze wat minder netjes recht hangen. Wat natuurlijker, nu zijn ze veels te recht, geknipt ed... Laat ze gewoob groeien en doe er niets meer aan.... Hoogstens dat je ze nu even recht trekt :D

Maar ieder z'n eigen mening...
Nicole_love_Primair

Bericht door Nicole_love_Primair » do 10 nov 2005, 21:24

Janine schreef:
Saar schreef:Ik ga niet stemmen in je poll, want van mij "moet" je niks :D

Mijn mening is, zolang je het niet zeker weet, lekker laten hangen en zien wat er van komt. Als je het nu afknipt terwijl je er zelf nog niet helemaal over uit bent, krijg je er zeker spijt van. De mening van anderen vragen heeft in dit geval ook niet zoveel zin, want je moet doen wat jij leuk vindt, en niet wat anderen leuk vinden. Jij kijkt er iedere dag tegen aan, wij niet ;)

En bedenk dat als je besluit om het af te knippen, je niet gelijk een mooi boogje kan maken :(:)
Bedankt voor het typeren :P

Ik deel Saar's mening :j jij moet iedere dag tegen mabel aan kijken en wij niet ;) dus jij moet doen wat jij het leukste vind.
Het enigste wat nu minder mooi aan de manen is, is dat het zo recht is...

Ik zou ook pas gaan knippen als je voor 200%zeker weet dat je het er af wil, want tot je weer zo ver bent, duurt weer even hoor :j
Oke aller eerst ben ik het hier mee eens,het is jou keuze.
Toch heb ik gestemd en dat is voor knippen.
Knippen omdat * ik korte mooier vind
*Je zegd al dat ze aan het schuuren is,als
ze straks heeeeeel lang zijn ben je echt ziek als ze dat doet.
Mijn buurmeisje HAD een fjord met lange manen,echt lange manen
maar die begon ook met schuuren,hele plukken er uit,dus het weekend
heeft ze de schaar er in gezet en ze is er supper blij mee,die fjord
loopt er ook beter door,het lijkt wel of ze het zelf prettiger vind,een
paard gaat schuuren omdat het jeukt dit is vreselijk voor een paard.
Ik begin haast te denken dat Fjorden er niet tegen kunnen als hun manen
lang zijn,je ziet ze het bijna allemaal doen.

groetjes Nicole
Nicole_love_Primair

Bericht door Nicole_love_Primair » do 10 nov 2005, 21:26

Jenny schreef:
Kelly schreef: Dat kenmerk is eigenlijk niet een raskenmerk, dat hebben mensen er van gemaakt ;)

Sokken, aalstreep, 2 kleuren manen, DAT is rastypisch in mijn ogen.... Maar ok meningen verschillen O:)
Verder vind ik dat je er eigenlijk voor moet zorgen dat ze wat minder netjes recht hangen. Wat natuurlijker, nu zijn ze veels te recht, geknipt ed... Laat ze gewoob groeien en doe er niets meer aan.... Hoogstens dat je ze nu even recht trekt :D

Oke maar waarom zit er dan een aalstreep die door de manen loopt???
Prewalskie's schuuren hun manen ook kort..
shemar

Bericht door shemar » do 10 nov 2005, 21:33

Ik ben gek op lange manen, dus van mij mag je ze lang laten. Maar ik weet niet hoe ze er uit ziet met korte manen, misschien staat dat haar wel veel mooier. Gewoon doen wat je zelf het mooiste vind.

Ik heb er een met lange en een met korte manen, gewoon omdat ik korte manen bij de ene mooier vind staan. Verschilt per fjord vind ik.

Ik ga mee met de rest dat als je ze lang wilt laten je ze wat meer moet laten verwilderen, dat rechte vind ik ook niet zo mooi.
lientje

Bericht door lientje » vr 11 nov 2005, 07:26

Nicole_love_Primair schreef:
Jenny schreef:

Oke maar waarom zit er dan een aalstreep die door de manen loopt???
maar een fjord is geen prezwalski...... en die streep zit er heus zniet zodat wij dan dat zwart 2 cm hoger kunnen knippen hoor.... dat is gewoon de oerkenmerken, een wild/aalstreep
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
showteam

Bericht door showteam » vr 11 nov 2005, 07:57

Laat maar lang :D denk ik moet je eerst kijken hoe het eruit ziet als het uitgegroeid is ...
Lindatjuhhh
Contacteer:

Bericht door Lindatjuhhh » vr 11 nov 2005, 11:05

Je moet het echt helemaal zelf weten, het is jouw paardje! Fjorden kunnen mooi zijn met lange manen (kijk bijv. naar Trix van Siets) maar ook korte manen kunnen super staan. Saphyra heeft ook een tijdje lange manen gehad en dat vond ik erg mooi, maar nu ze ze weer kort heeft vind ik het stiekem nog mooier. Het kan dus beide.
Net zoals vele anderen zeggen vind ik het rechte nu niet zo mooi.
Afbeelding
Nicole_love_Primair

Bericht door Nicole_love_Primair » vr 11 nov 2005, 22:46

lientje schreef:
Nicole_love_Primair schreef: Oke maar waarom zit er dan een aalstreep die door de manen loopt???
maar een fjord is geen prezwalski...... en die streep zit er heus zniet zodat wij dan dat zwart 2 cm hoger kunnen knippen hoor.... dat is gewoon de oerkenmerken, een wild/aalstreep
Nee maar een Fjord is ook geen wild paard.
En dat word hier boven ook gezegd dat dat een reden
moet zijn om het te laten groeien.
Waarom zit die aal streep er dan??? Die hebben mensen er
waarscheinlijk wel infokt (heeeeeeeeel vroeger) denk ik
en dat heeft ook een reden gehad
renee

Bericht door renee » za 12 nov 2005, 10:04

hmmm, zoals de eerste foto zou ik ze zeker lang laten als het er zo uit zou blijven zien!
maar als de manen er zo uitzien als die andere 'lange' dan zou ik ze zeker kort knippen

maaar, zeker niets doen als je twijfelt idd! :Y)
Plaats reactie