Edit, update 2, 6e x
En de 5e x, die was hij super braaf! Pad afgegaan naar achteren en terug, ook stuk gedraafd, bv over het
houten brugje heen, deed hij super!
Was echt genieten, je zou hem bijna (let op BIJNA) zelf voor de kar zetten.
Maar ik weet dat hij een echte pretletter kan zijn, of blaadje aan een boom, dus noop..
Ga ik niet doen!
Hij gaat daarvoor netjes uit!
6e x in het tuig.
Vandaag mencrisis!!!
Voorop gesteld dat ik niet moet klagen, hij wordt al sinds vorige week vrijdag niet gereden.
Dus eigenlijk is hij super super super super de super de super braaf.
Typisch geval van oeps, stom!
Toobs was braaf, even stalgenoten aan strengen gehangen tijdens het lopen, ging goed.
3 minuutjes maar.
(Zie filmpje)
Daarna zou ik nog naar achteren doodlopend dijkje over met lange leidselen.
Toobs besloot te willen vertrekken, vond ik slecht plan, maar als ik hem dan recht hou op 2 leidsels
is hij echt wel foetsie! (ken dan van longeren met hem, grapjas!)
Dus dacht ik slim te zijn, en hem scheef te laten lopen, dan kan ik hem namelijk wel houden en tevens
om me heen sturen, zonder dat hij rechtdoor mij over het asfalt gaat slepen zodat ik los moet laten.
Ra ra wat er toen gebeurde?
Ja, mennen is net paard rijden.
Ik had hem dus plat gezegd, omgetrokken op linker teugel, zodat hij links om me heen zou gaan draaien.
Helaas net iets te veel (het was echter of foetsie of omtrekken).
Dus denderde hij over zijn buitenschouder weg, richting de sloot (die hij met kleppen niet kon zien).
We misten de sloot op een haar, echter corrigeren ging ook niet, want ik kon er niet achter komen.
Hij liep zijwaarst en aan links trekken werkt averechts, had die dan ook los en probeerde hem netjes op rechts te krijgen.
Maar hoe krijg je je paard weer recht als je er ondertussen aan de linkerkant naast staat en hij over schouder weg blijft lopen?
Poging tot corrigeren met zweep ging ook niet (niet slaan, maar tikje als stuur, bij mennen is zweep,
onontbeerlijk, want je hebt geen benen en zit).
Uiteindelijk (dat heet heel snel) eieren voor mijn geld gekozen en naar zijn voorkant gehupst,
zonder over leidsels te struikelen.
Toen ik daar stond en ho zei was het goed, alleen broek was afgezakt, zit gelukkig met musketon,
dus losgeklipt en af laten zakken.
Strengen (zaten er ook aan vast) over hals gehangen.
Zelf broek omgehangen en lange leidselend rechtdoor, weer verder gegaan, hij was weer braaf en cool.
Moraal van het verhaal.
Paard dat week niet gereden is, is soms wat blij!
Broek moet beter vastgeknoopt, strotouwtjes knoopjes slippen wel eens los.
Blij dat je in zo'n geval niet loopt te slepen met een autoband of pallet, want dan kom je echt in de problemen,
dus mensen aan de strengen hangen is inderdaad de meest veilige optie.
Ook met mennen niet je paard omtrekken!! En een bocht rij je op je buiten teugel.
Ben bij hem nu in dubio over die oogkleppen, want normaal vind hij motoren niet eng, nu kwamen we er 1 tegen,
die vond hij wel (Beetje) eng. Ga hier even hard over nadenken.
Weet weer, waarom ik hem professioneel ging laten beleren (met echt voor de wagen zetten), wat kan
dat kleine zwarte aapje snel zijn.
Het bewijs dat hij braaf was vandaag

, voordat we in de knoop zaten..
http://www.youtube.com/watch?v=yEtqGP8W ... ature=plcp