Ismo

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
rowenna

Re: Ismo

Bericht door rowenna » za 11 jun 2011, 14:28

En toch vond ik Ismo er bij Jan vd AA er beter uitzien, meer hengst en mooier bespiert, op de hengstenkeuring, zo van de foto's tenminste vond ik hem mager slecht bespierd en een hele weke doorgezakte rug hebben, zeker niet de Ismo die ik bij Jan zag.
Vind ik op deze foto's ook weer sorry, maar vind hem er niet als een mooie gespierde hengst uit zien, net als Claudia ook al zegt, het zijn net ruinen en missen hengst uitstraling en dat had Ismo wel bij Jan, zijn manen mogen ook wel weer een keer een goede knip beurt hebben := .
vind zijn kleur en koppie wel nog steeds leuk.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Sabbel

Bericht door Sabbel » za 11 jun 2011, 19:39

Wat leuk om Ismo weer is voorbij te zien komen, hij ziet er in ieder geval al weer beter uit als de fotos die ik hier laatst zag. Al zag hij er destijds bij Sabine wel nog beter uit... De hengsten uitstraling die hij hier mist kan hij zeker wel hebben, jammer.
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » za 11 jun 2011, 19:44

Hij is in ieder geval al wel opgeknapt t.o.v. op de hengstenkeuring. Komt vast wel weer goed! In ieder geval we leuk om te zien dat ze gewoon lekker buiten staan :)

Ik ben nu wel benieuwd of er stappen zijn ondernomen voor zijn rugprobleem ten tijde van de HK, weet jij daar iets van?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Nathalie1985
Contacteer:

Bericht door Nathalie1985 » za 11 jun 2011, 19:46

Jilly schreef:Hij is in ieder geval al wel opgeknapt t.o.v. op de hengstenkeuring. Komt vast wel weer goed! In ieder geval we leuk om te zien dat ze gewoon lekker buiten staan :)

Ik ben nu wel benieuwd of er stappen zijn ondernomen voor zijn rugprobleem ten tijde van de HK, weet jij daar iets van?
Ze waren heel vaag over de rugproblemen, ontkende het een beetje naar mijn gevoel toe, maar ze zeggen dat alles nu in orde is met ismo en die indruk had ik ook. Hij ziet er goed uit, misschoen een beetje schraal maar hij loopt in de kudde, dus echt zwaar gaat hij daar niet van worden.
Jilly

Bericht door Jilly » za 11 jun 2011, 19:47

Nee inderdaad, een hengst die in de kudde loopt kan je gewoon niet goed op gewicht houden. Maar ze genieten er zo van, en da's ook wat waard!
claudia

Bericht door claudia » zo 12 jun 2011, 06:56

Jilly schreef:Nee inderdaad, een hengst die in de kudde loopt kan je gewoon niet goed op gewicht houden. Maar ze genieten er zo van, en da's ook wat waard!

Toch is dit niet helemaal waar.
Een hengst in de kudde (hoe groot is tegenwoordig een kudde bij een particulier??? zeker niet mega net als in de natuurgebieden) zoekt de merrie gewoon op die hengstig is en maakt zich echt niet drukker. daarnaast zijn ze niet allemaal tegelijk hengstig dus echt"druk" valt ook wel mee. Maar Als hengstenhouder zul je goed moeten voer om een hengst op gewicht tehouden, zker in het dekseizoen.
De hengsten van bart zien er in het dekseizoen ook goed uit en zijn ook zker hengst, dat is bij ons ook het geval.

Ik ben van mening dat een hengst ten alle tijden er goed uit moet zien, of het nou dekseizoen is of niet. (natuurlijk verbruiken ze in het seizoen meer maar daar moet je dan zelf wat aan doen).

Ik vind Ismo er zeker al beter uitzien dan op de keuring, ik weet niet of er nu ook nog mee gereden wordt of wat dan ook.
Zoals hij er nu bij staat heeft hij een relaxd leventje wat hem wel bevalt :D

'
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Jilly

Bericht door Jilly » zo 12 jun 2011, 10:12

Ik had het misschien beter geformuleerd als 'moeilijker in conditie te houden' :)
Hier heb ik Hildar in de kudde geweten, hij was natuurlijk al ouder (toen ca. 20) en sowieso al niet heel zwaar in normale conditie, maar eenmaal in de kudde viel hij toch nog af, ondanks goed bijvoeren. Ondanks dat hij zich niet druk maakte kwam hij toch nooit heel fraai uit de groep na een maand of 3.
Brijol fokt zich overal in op tijdens het seizoen dus dat is helemaal een ramp. Die wordt al zo gauw pony-achtig en dan helemaal natuurlijk.

Het is uiteraard geen reden om een hengst er slecht uit te laten zien, maar ik hij ziet er nu in het seizoen beter uit dan februari, dus ik ben er van overtuigd dat ze op zijn station echt wel goed hun best doen!
claudia

Bericht door claudia » zo 12 jun 2011, 10:31

Haha Jilly, dit is geen verwijt naar jou :sorry:

Maar het valt me gewoon bij meer hengsten op dat ze in het seizoen gewoon erg terugvallen, en dat heeft natuurlijk met het dekken te maken maar dan nog een paard hoort er gewoon goed uit te zien.
Bij KWPN-ers zie je die terugval veel minder, oke dekken niet natuurlijk maar springen niet veel minder dan een gemiddelde fjord.

Ismo ziet er nu stukken beter uit dan op de keuring dus dat is zeker een compliment naar de hengstenhouder toe maar hij is er nog niet.

Maar hoe oud is Ismo nu? ook niet helemaal de jongste meer, toch?
Hij heeft al vele plekken bezocht.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Jilly

Bericht door Jilly » zo 12 jun 2011, 10:42

Volgens mij is hij 11 of 12, nog niet zo heel oud in ieder geval.

Ik had het ook niet opgevat als een verwijt hoor, het stond er inderdaad gewoon een beetje verkeerd geformuleerd van mij :)
Esther

Bericht door Esther » ma 13 jun 2011, 15:48

Je wilt niet weten hoe Reinar terugkwam na zijn tijd in de de kudde, nog nooit zo dik geweest, maar Reinar heeft er lang gelopen, dekseizoen was al lang over, dus hij heeft ook rustig even kunnen bijspekken!!
Maar het is soms moeilijk om ze in conditie te houden, ook al biedt je ruim voer aan, ze moeten het ook opeten..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 13 jun 2011, 17:38

Het verschilt wel wáár een hengst gelopen heeft en hoe hij is. Overigens zoekt de hengst over het algemeen niet de hengstige merrie, maar bieden de hengstige merries zich aan bij de hengst....de hengst houdt het wel in de gaten, maar in een stabiele kudde zie je vaak ook de merries vlak rondom de hengst staan die hengstig zijn.

Qua kilo's: Rein stond echt in een volle koeienweide op het laatst en toen vlogen de kilo's er wel aan. Maar Rubis heeft zich het jaar ervoor in exact dezelfde weide mogen vermaken. Die hadden we ook tonnetje terugverwacht, maar dat was écht niet zo. Die was alleen dag in dag uit ook druk geweest met het observeren en bij elkaar houden van de kudde....oftewel: niet iedere hengst 'werkt' op dezelfde manier en is even rustig en ontspannen.

Hier valt het me trouwens wel op dat de hengsten met name in de overgang van wel dekken naar niet meer dekken vaak terugvallen in conditie...die omslag moeten ze even lichamelijk verwerken zo lijkt het.
Geluk is de vrucht van intens werk
claudia

Bericht door claudia » ma 13 jun 2011, 19:02

Daar hebben wij hier gelukkig geen last van.
Wij kunnen ze toch aardig op conditie houden. Zelfs Zortin is goed te houden terwijl die toch ook nog flink gereden wordt.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » di 14 jun 2011, 10:55

ja het is niet de stoere stralende vent zoals ik m door de jaren heen ook ken, dit tripje belgië heeft m mi geen goed gedaan, maar als t goed is gaat hij binnebkort weer terug naar duitsland, daar zal hij wel weer back in shape komen
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Plaats reactie