Castor; het echte werk *pauze, terug naar huis* pag 2

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Ilona

Re: Castor; het echte werk *+filmpje beginpost*

Bericht door Ilona » ma 11 apr 2011, 19:29

Hij loopt niet constant zo scheef. Hij loopt zo in het begin en nadat hij een, voor hem, lastig stukje heeft gehad (spanning in zijn lichaam).
Vandaag mocht hij aan de dubbele longe om hem eens lekker los te laten lopen.
OMG die knol liet wat zien! Travers alsof het het makkelijkste was wat hij ooit gedaan heeft en netjes nageeflijk lopen (en dat op zijn moeilijke kant!). Mooi ontspannen en goed in de buiging.
Ben benieuwd of dit werken aan de longe de volgende keer voor de kar zijn vruchten afwerpt. Ik heb hem nog nooit zo soepel en losjes zien lopen in ieder geval.
Als t karren niets wordt lan ik altijd nog gaan dressuren :P

Dit maandje is nu al zo goed voor ons. Niet alleen Castor leert er veel van, ik ook. Voor t eerst sinds een half jaar vind ik t niet zo heel erg dat ik in de ziektewet zit. Ik kan de training nu mooi bijna dagelijks volgen.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 12 apr 2011, 10:01

Wat fijn Ilona dat het nu al zo z'n vruchten afwerpt. Zeer goede keuze geweest dus.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » do 14 apr 2011, 18:48

Hoe gaat het nu met Castor en zijn bootcamp?
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Ilona

Bericht door Ilona » do 14 apr 2011, 19:13

Van de week heeft hij een wat rustiger weekje. We zijn bezig met massages en buig oefeningen.
Hij wordt al lekker los in zijn lopen, vouwt zich haast op voor een stukje peen en als hij gaat rollen kan hij ook weer omrollen op zijn andere zijde.
Het karren doet hij echt al netjes. Enige obstakel nu is het vastzetten in zijn nek.
Na het weekend gaan we het weer voor de kar proberen.
Ilona

Re: Castor; het echte werk *pauze, terug naar huis* pag 2

Bericht door Ilona » di 19 apr 2011, 20:38

Update:

Vanavond hebben we Castor naar huis gebracht. Hij had schuurplekken van de singel en kan hier gewoon echt niet mee verder getraind worden.
Vanmiddag nog even geprobeerd (voor het eerst in twee-span). Met de singel verder naar achteren en losjes vastgemaakt.
Eerste helft van de rit ging het nog wel goed. Tweespan was wel erg wennen voor beide paarden en ze waren natuurlijk nog helemaal niet op elkaar ingespeeld. Maar het ging wel aardig. Halverwege ging Castor in staking. Volop trappen naar achteren of zich half om laten vallen tegen de boom.
Even laten stoppen en gekeken bij de singelplek. Sh*t, velletje eraf... Bijna niet voor te stellen dat die singel daar toch nog kon komen, maar toch gebeurd :(
Om weer veilig thuis te kunnen komen hebben we de terugweg maar rustig aan gedaan en ze laten stappen.

Verder trainen heeft nu gewoon echt even geen zin meer. Dan maak je het alleen maar erger. Dus weekje pauze ingelast. Of in ieder geval tot de boel weer genezen is.
Zijn span-maatje van vandaag Tamara mocht met hem mee. Die merrie is een maandje geleden vers uit de kudde geplukt en voor de kar beleerd. Ze is 4 of 5 weken volop in de training geweest. Voor haar dus ook wel lekker om even rust te krijgen en Castor staat zo niet alleen (had ook echt niet gegaan).
Voor Castor is het denk ik ook wel even goed om de boel te kunnen laten bezinken.

Hier nog een foto en een filmpje van het bijzonder 2-span van vanmiddag :=
Voor de duidelijkheid Tamara staat links op de foto en Castor rechts :o? _O-
Filmpje is van slechte kwaliteit maar wel grappig om te zien hoe onwennig ze nog met elkaar voor de kar lopen. Mevrouw en meneer bots en kleef haha.
Afbeelding

Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=32gjkkWhmBY
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 19 apr 2011, 22:30

Jammer dat je de pauze hebt moeten inlassen maar uiteraard volkomen logisch. Zo kan ie niet werken. Hij doet het echt braaf hè, Tamara gaat op een gegeven moment in galop maar Castor draaft rustig door. Fijne vent!
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » wo 20 apr 2011, 05:54

Wauw das best knap een paard openrijden op de singel.
Hopelijk geneest het netjes en houdt hij er niks aan over.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 20 apr 2011, 06:19

Jammer Ilona maar inderdaad nu eerst even genezen.
Laten we het een Engels span noemen, mooi twee kleurtjes voor de kar ;-) Zo kunnen Tamara en Castor elkaar ook mooi beter leren kennen en dan straks vol goede moed verder in het tweespan!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Suzanne

Bericht door Suzanne » wo 20 apr 2011, 06:47

ow jeetje dat is even wat minder, kan me voorstellen dat dat niet zo lekker voelde voor hem.
even pauze is dan wel verstandig :j
hij ziet er wel reteknap uit zeg zo voor de wagen! +:)+
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » wo 20 apr 2011, 07:55

Tamara deed het gisteren wel veel netter dan Castor hoor. Die ging op de duur lekker op zichzelf lopen. Castor bleef steeds terugvallen op de boom.
En uiteindelijk kreeg Castor het moeilijk door die plekjes en ging lopen klieren. Tamara trok zich er weinig van aan en bleef netjes op zichzelf lopen. Erg fijne pony ook.
Castor kan ook gewoon harder draven dan Tamara :D
Als Castor niet zo'n kneusje was ( ;) ) met zijn pijntjes en plekjes had ik er echt al een heel goed paard voor de wagen aan gehad. Nu bleven we toch wat tobben met wat dingetjes. Of die klier (zie weer een ander topic) en nu weer die singelplekjes... Pauze is gewoon even goed zo.

@Viv, knap misschien, maar toch gelukt :? >;)
Het is vooral jammer dat het gebeurd is.
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 20 apr 2011, 07:59

Mijn pony's krijgen ook heel snel singelplekjes, mijn zadels liggen als een huis verschuiven geen cm maar de singel schuift blijkbaar wel. Inmiddels ben ik terug op de oude koordsingel (je weet wel die dingen die niemand meer wil en bijna niet meer te krijgen zijn) en nu is het bij Brass in elk geval opgelost. Ik gebruik ook regelmatig (nep)bont om de singel en dat scheelt ook een heel stuk, niet om de koordsingel natuurlijk, alleen om de thorowgood etc.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ilona

Bericht door Ilona » wo 20 apr 2011, 08:05

Ik ga ook voor een singelbontje kijken. Moet ik eerst even goed kijken hoe dat nou zit met de singel van het schoftje. Zijn wat andere riempjes en binnen en buitensingel over elkaar. Kijken wat handig is of iets zelf fabriceren. Met rijden heeft hij er nog nooit last van gehad. Maar nu rijd ik ook bij lange na niet elke dag op hem O:)
Ik heb nu een ander tuig en die hebben we nog niet gebruikt (ja 1x een heel klein stukje). Misschien valt deze wat beter en zachter in zijn okseltjes dan mijn oude tuig. Dus volgende zoektocht en speurtocht ;)
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 20 apr 2011, 08:16

castor doet het lekker zo. Balen dat hij met zn pijntjes zit. Even zoeken naar een geschikte singel voor hem.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » wo 20 apr 2011, 17:55

Achgut..arme Casje, het zit m even niet mee..

Maar gelukkig zijn het geen al te ernstige dingen en zullen die gewoon netjes genezen.

Ben benieuwd wat de osteopaat zegt, of evt vind.
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Leentje

Bericht door Leentje » wo 20 apr 2011, 19:27

tis zonde! dat heeft vast zeer gedaan, zo'n open wondje, zweten, auw!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Jilly

Bericht door Jilly » wo 20 apr 2011, 20:58

Hihi, dat filmpje :') *bots bots*
De hond gaat ook even dirigeren dat Tamara niet mag galopperen haha (wat een stomme naam voor een paard trouwens 8)7 )
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Plaats reactie