Ja, gaaf he. Maar zoiets opknappen is wel echt vakwerk hoor. Je moet verstand hebben van de technische staat van een wagen (er zijn altijd reparaties te doen), maar ook bv van de soort lak, passende sierrandjes, kleuren, assesoires en natuurlijk van 'hoe het hoort van oudsher'. Echt een speciaal vak.
Antiek gerij is een dure hobby maar wel erg leuk. Ik vind het altijd prachtig om te kijken bij tochten of shows met antiek gerij. Die mensen zijn zo met hun hobby bezig, er gaat veel geld en veel tijd en liefde inzitten. Uitzoeken welke kleding bij de wagen past (qua jaartal en stijl), zelf (of laten) namaken, welk tuig past erbij etc.. De foto's waren op een regenachtige dag. Dat betekent dus dat je daarna nog een dag zit te poetsen op je tuig, en nog 2 dagen op de wagen... En dan bij de volgende show/ tocht weer vooraf en achteraf. Ik heb ook vele wagen-poets-uurtjes gemaakt vroeger (toen reed ik met deze man mee, later kocht ik Orlinde van hem).
Wat vind je in een verlaten schuur in Noorwegen.............
Re: Wat vind je in een verlaten schuur in Noorwegen.........
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Re: Wat vind je in een verlaten schuur in Noorwegen.........
Er komt idd veel meer bij kijken dan je denkt. Maar het blijft prachtig, echter onbereikbaar..........zucht.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.