Anka keuring en bestgaand in Roden VEEL ;-)
Re: Anka keuring en bestgaand in Roden VEEL ;-)
Volgens mij is dat niet Esther op die foto. Stond wel iemand anders te fotogaferen met een roze shirt maar niet iemand die ik kende.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Jammer dat het sterschap niet gelukt is voor Anka maar je bestgaand heeft vast heel veel goed gemaakt. Jullie gingen geweldig door de baan, wat mij betreft was je de terechte winnares.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik had geen roze trui aan, hihi.. Dat was dinsdag in Wanneperveen, hihi..
Maar de foto's van het bestgaand zijn ook gemaakt door Annabel, die van de keuring door mij..
Anka is echt onwijs gaaf, wel mijn type!!
Ook zo'n gave uitstraling!! Volgend jaar weer proberen het starschap te halen hoor, volgens mij moet dat er wel in zitten!!
Maar de foto's van het bestgaand zijn ook gemaakt door Annabel, die van de keuring door mij..
Anka is echt onwijs gaaf, wel mijn type!!
Ook zo'n gave uitstraling!! Volgend jaar weer proberen het starschap te halen hoor, volgens mij moet dat er wel in zitten!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Leuk dat ik zo toch nog jullie rondjes kan zien! Het ziet er echt netjes uit, en wat een leuke merrie is Anka toch ook!
De relaxtheid straalt van de keuringsfoto's af
Heerlijk toch zo'n paard? Echt jammer van de punten, maar kan me niet voorstellen dat ze nooit ster wordt! Je hoeft het maar net die ene keer te treffen hè! 
De relaxtheid straalt van de keuringsfoto's af

Wat heb je toch een knappe dame annemarie!! En het rijden ziet er super uit toch!!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
@Esther en Reinou: ik vind Anka eigenlijk ook wel sterwaardig hihi. Ga het volgend jaar gewoon nog eens proberen
.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Anka moet dat sterschap wel kunnen halen denk ik.... Maar hihi ja die sokken, dat had ik ook altijd. Tegenwoordig stop ik ze netjes onder de rand van de laars. 
Maar jullie zijn als combinatie zeker naar elkaar toe aan het groeien! Ze gaat steeds beter lopen.

Maar jullie zijn als combinatie zeker naar elkaar toe aan het groeien! Ze gaat steeds beter lopen.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Haar gangwerk kan ik er al steeds beter uitrijden ja. Ik heb ook echt het idee dat we een leuke stap vooruit hebben gedaan afgelopen jaar. Het heeft vooral mij erg veel geholpen om regelmatig les te hebben. Toen ik Anka net had was zij me ver vooruit qua niveau haha.
-
Tjee Annemarie, wat lijkt ze veel op onze Anca en op sommige foto's juist weer helemaal niet. Heerlijk vind ik het altijd om jou met Anka te zien.
Ik moet toch eens met mijn Anca jouw Anka gaan meeten hoor, maar wanneer? De dames toch eens bij elkaar op de foto zetten. Ga je trouwens naar de CK? Kunnen we nog meedoen met de familiepaardjes... En ze dan in ieder geval op de foto zetten samen.
Ik moet toch eens met mijn Anca jouw Anka gaan meeten hoor, maar wanneer? De dames toch eens bij elkaar op de foto zetten. Ga je trouwens naar de CK? Kunnen we nog meedoen met de familiepaardjes... En ze dan in ieder geval op de foto zetten samen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Wat een leuk overzichtje! Ze is wel ontzettend leuk hoor! En nog gefeliciteerd met bestgaand.
Goh, was me nog niet eerder opgevallen.. maar vind Anka echt super leuk !!
Mooie merrie hoor ! Ik vind dat je netjes rijd haha, dus tips kan ik je niet geven
.
Mooie merrie hoor ! Ik vind dat je netjes rijd haha, dus tips kan ik je niet geven

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Afhankelijk van de hoek van de foto lijken onze Anca's idd aardig op elkaar ja. Ga helaas niet naar de CK. Mara kan jou Anca niet eens daten met eeeh Cikaro ofzo hihileoensuzanne schreef:Tjee Annemarie, wat lijkt ze veel op onze Anca en op sommige foto's juist weer helemaal niet. Heerlijk vind ik het altijd om jou met Anka te zien.

Wat een plaatje is Anka
Dat ziet er goed uit, jullie met z'n tweeën. Ze loopt mooi!

Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Ik vind Anka ook echt een mooie merrie, dat sterschap moet toch echt nog wel gaan lukken!
Nogmaals gefeliciteerd met je kampioenschap bestgaand, jullie zijn een leuke combi!!
Nogmaals gefeliciteerd met je kampioenschap bestgaand, jullie zijn een leuke combi!!

Wat leuk om eindelijk rijfoto's te zien van Anka!! Ze ziet er goed uit hoor!
Ik zou voor de keuring gaan oefenen op stilstaan met de benen wat normaal naast elkaar. Anka had er altijd al een handje van om haar hoeven op de meeste gekke manier neer te zetten en dan ook nog zo te laten staan. Denk dat haar dat punten kost.
Je hebt haar lekker lopen, het enige is dat ik haar liever nét een beetje losser in de bovenlijn zou willen zien.
Nou moet je eigenlijk ieder jaar meedoen hè..
Ik zou voor de keuring gaan oefenen op stilstaan met de benen wat normaal naast elkaar. Anka had er altijd al een handje van om haar hoeven op de meeste gekke manier neer te zetten en dan ook nog zo te laten staan. Denk dat haar dat punten kost.
Je hebt haar lekker lopen, het enige is dat ik haar liever nét een beetje losser in de bovenlijn zou willen zien.

Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend

Stilstaan heeft haar geen punten gekost denk ik, ze stond niet heel mooi, maar ook niet heel raar. Ze ging niet op rust staan zoals vorig jaar hihi. Ze vonden haar sprong niet helemaal droog, zouden vochtbultjes op zitten. Misschien zaten er een paar hele miniscule vochtbultjes op maar dat was het dan ook wel. En dus kreeg ze een 6 voor beenstanden. En ze had ook maar een 7 voor bespiering. Vergeleken met vorig jaar zit ze juist heel mooi in haar bespiering nu, op foto's zie ik echt verschil, maar ja, wie ben ik he?_*iDj*_ schreef:Wat leuk om eindelijk rijfoto's te zien van Anka!! Ze ziet er goed uit hoor!

Wat bedoel je precies met iets losser in de bovenlijn? Meer voorwaarts neerwaarts? Dat gaat de laatste tijd iets lastiger en weet niet of mijn zadel daar nou debet aan is of niet. Als je trouwens eens langs wil komen om te kijken hoe ze het haar vergaat in Drentheland, dat kan altijd he!
O ja, in topic van Ivonne (lovemischa) staan ook nog buitenrij

Wat een leuke foto's Annemarie 
Had je een aanjager of niet tijdens de keuring? Zo te zien niet... Misschien kan een goede aanjager het flitsende losmaken in Anka op het keuringsterrein en pakt ze dan wél het sterschap.
Tim is namelijk ook zo'n dooie druif aan de hand maar toen Leo hem eens even scherp voorstelde was dat toch een heel ander voorkomen
Het rijden ziet er ook goed uit.
Edit; met losser in de bovenlijn bedoelt Ingrid dat ze toch nog wat strak is in de aanleuning. Ze geeft je het bit nog niet terug zeg maar, ze loopt er wat tegenaan maar zeker niet tegen de hand. Enne, die achterbeenfoto is best mooi al heeft ze daar stelling naar buiten ipv naar binnen, dan plaats het been makkelijker als wanneer ze in correcte stelling zou lopen

Had je een aanjager of niet tijdens de keuring? Zo te zien niet... Misschien kan een goede aanjager het flitsende losmaken in Anka op het keuringsterrein en pakt ze dan wél het sterschap.
Tim is namelijk ook zo'n dooie druif aan de hand maar toen Leo hem eens even scherp voorstelde was dat toch een heel ander voorkomen

Het rijden ziet er ook goed uit.
Edit; met losser in de bovenlijn bedoelt Ingrid dat ze toch nog wat strak is in de aanleuning. Ze geeft je het bit nog niet terug zeg maar, ze loopt er wat tegenaan maar zeker niet tegen de hand. Enne, die achterbeenfoto is best mooi al heeft ze daar stelling naar buiten ipv naar binnen, dan plaats het been makkelijker als wanneer ze in correcte stelling zou lopen

Ik kan me voorstellen dat zoals ze bijvoorbeeld bij foto 6 staat (bodemwijd en misschien zelf mini Franse stand), naast misschien dan die vochtbultjes minder mooi op de benen overkomt en daardoor eerder een lager punt krijgt voor beenstanden dan een paard dat gewoon netjes en recht op de benen staat. Ze komt dan misschien wat "zwak op de benen" over, terwijl een fjord natuurlijk sterke benen hoort te hebben. Bespiering is altijd wat vaagjes als je het mij vraagt. Aangezien je toch foto's hebt, misschien kan je eens het verschil laten zien met vorig jaar?!Annemarie schreef:Stilstaan heeft haar geen punten gekost denk ik, ze stond niet heel mooi, maar ook niet heel raar. Ze ging niet op rust staan zoals vorig jaar hihi. Ze vonden haar sprong niet helemaal droog, zouden vochtbultjes op zitten. Misschien zaten er een paar hele miniscule vochtbultjes op maar dat was het dan ook wel. En dus kreeg ze een 6 voor beenstanden. En ze had ook maar een 7 voor bespiering. Vergeleken met vorig jaar zit ze juist heel mooi in haar bespiering nu, op foto's zie ik echt verschil, maar ja, wie ben ik he?![]()
Wat bedoel je precies met iets losser in de bovenlijn? Meer voorwaarts neerwaarts? Dat gaat de laatste tijd iets lastiger en weet niet of mijn zadel daar nou debet aan is of niet. Als je trouwens eens langs wil komen om te kijken hoe ze het haar vergaat in Drentheland, dat kan altijd he!
O ja, in topic van Ivonne (lovemischa) staan ook nog buitenrijvan ons.
Wat betreft de strakke bovenlijn: dat verwoordt Ellen super! Dus inderdaad proberen meer uit te schuiven (naar voren en naar beneden) zonder (al te veel) verlies van aanleuning. Dan zou ze nog beter over de rug kunnen lopen en de achterhand er dus nóg beter onder zetten. Anka is een echte Anky, ze heeft zoveel aanleg

Als ik wat meer tijd heb, kom ik graag een keertje langs!

Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend