Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
-
Nicole
- Moderator
Bericht
door Nicole » za 15 mei 2010, 16:25
Sjolvir schreef:zijn licht, anders krijg je toch kramp in je handen!!!
Idd, ik heb ook een uber lichte zweep, maarja die was ook 80 pleurie
Maar dan heb je ook wat.
Die Harma, weer een nieuwe carriere op haar oude dag. Het blijft echt een super mooie merrie

Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
-
Vera
Bericht
door Vera » za 15 mei 2010, 17:15
voor je langere strengen gaat kopen, moet je even naar het verloop van je strengen kijken, zo te zien lopen die op een vreemde manier door de riemen van de broek zodat ze een soort omweggetje maken. Ze moeten recht uit lopen en niet van smal(aan de kar) naar wijd (aan lamoen vast) en dan weer smal (aan het paard) Ik denk dat dat ook al scheelt.
En ik denk dat je haakje van je kinketting gewoon verkeerd is gebogen, bij mij zijn ze allemaal met een soort haakse bocht (een soort S) dan is het haakje veel lager.
Verder inderdaad een langere zweep.
Ik vind het er wel heel netjes uitzien hoor, ze lijkt het echt leuk te vinden.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
-
lientje
Bericht
door lientje » za 15 mei 2010, 18:06
Ik heb een superlichte menzweep nadat mijn dure kapot gegaan is, was iets van 20 euro en weegt echt bijna niks.
Kan er probleemloos 30 km mee mennen zonder klachten:D
Is gewoon even goed voelen

Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
-
Esther
Bericht
door Esther » za 15 mei 2010, 18:40
Ik heb zelf ook een vrij lichte zweep op de kop kunnen tikken, bij opheffing van een mensportzaakje.. Heb er wel veel plezier van!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
jessica
-
Contacteer:
Bericht
door jessica » za 15 mei 2010, 21:00
Lamoen zou ik juist niet laten inkorten hoor!
Met langere strengen zit het netjes!

-
Lotte
Bericht
door Lotte » zo 16 mei 2010, 10:33
Wat leuk Ingrid!! Super dat jullie nu echt aan de slag kunnen!
Verder heb ik er geen verstand van, maar zo te lezen krijg je tips genoeg.

Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief!
-
priztwir
Bericht
door priztwir » zo 16 mei 2010, 17:53
Ontzettend leuke foto's.
Maar dat bit die je gebruikt is die beter dan een liverpoolstang? En wat voor werking heeft die precies? Want onze fjord is voor de kar ontzettend hyper en we gebruiken een liverpoolstang. Met de menclub is ze echt heel druk dan steigert en hipte ze maar door. We hadden een roosjes bit geprobeert maar iemand zei dat we dat beter niet konden doen want die zijn vrij scherp. Zou je de andwoord op mijn vraag via een berichtje willen sturen?:D Alvast bedankt.

Prizly(briggen×myrstein): L1+5 (l)verkocht
Kora(wobke×remmelt): Nog niet gestart(l)
-
Vera
Bericht
door Vera » zo 16 mei 2010, 18:52
priztwir schreef:Ontzettend leuke foto's.
Maar dat bit die je gebruikt is die beter dan een liverpoolstang? En wat voor werking heeft die precies? Want onze fjord is voor de kar ontzettend hyper en we gebruiken een liverpoolstang. Met de menclub is ze echt heel druk dan steigert en hipte ze maar door. We hadden een roosjes bit geprobeert maar iemand zei dat we dat beter niet konden doen want die zijn vrij scherp. Zou je de andwoord op mijn vraag via een berichtje willen sturen?:D Alvast bedankt.

Die B stang en de liverpool verschilt niet zoveel. Alleen bij de liverpool kan je die leidsels wat lager gespen (wat geen mens doet, want dat is veel te scherp) en bij de liverpool kan je het bit omdraaien zodat ie scherper op de tong of op de lagen werkt.
utrechtse stang, roosjesbit en bokkebitje lijken wat werken betreft ook erg op elkaar, maar zijn niet scherper dan de liverpool of Bstang hoor. Het bit is zo scherp als de hand van de menner. Verder doet de kinketting ook veel, die werkt in op de kaak door een hegboomwerking. Hoe hoger het ringetje naar de bakstukken hoe scherper het werk, want dan is de hefboom werking groter. Bovendien werkt het dan ook in achter de oren.
kortom gewoon uit proberen wat voor jou paard het beste werkt.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
-
Aurora
-
Contacteer:
Bericht
door Aurora » zo 16 mei 2010, 19:22
priztwir schreef:Ontzettend leuke foto's.

Denk eens aan een pompstang, ideaal voor als ze een beetje drukjes zijn...
De aanspanning ziet er tof uit hoor en met de bovenstaande tips gaat het vast helemaal goed komen

Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
-
_*iDj*_
Bericht
door _*iDj*_ » zo 16 mei 2010, 20:29
Vera schreef:voor je langere strengen gaat kopen, moet je even naar het verloop van je strengen kijken, zo te zien lopen die op een vreemde manier door de riemen van de broek zodat ze een soort omweggetje maken. Ze moeten recht uit lopen en niet van smal(aan de kar) naar wijd (aan lamoen vast) en dan weer smal (aan het paard) Ik denk dat dat ook al scheelt.
Goed dat je het zegt. Ik heb er vandaag even op gelet, maar helaas lopen de strengen wel recht. Zal wel door de strengdragers zo lijken. Ga eerst maar zo'n veilgheidssluiting proberen (lijkt me sowieso een veilig idee) en mocht dat niet genoeg zijn, kopen we langere strengen.
Haakje van kitketting was zo makkelijk nog niet om te buigen, maar het is gelukt!
Met de zweep moet ik maar eens aan het meten als paard er voor staat. Volgens mij is de zweep die we nu hebben iets van 1.40m, dus dan zullen we wel rond de 2m uitkomen.
De ruitersportzaak zal wel weer blij met ons zijn

Harma

: Yerxes x Hjerter Knaegt
Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend

Heedy (2011) & Isis (2012): Harma x Carlito