De allerlekkerste buitenrit ooit!
Re: De allerlekkerste buitenrit ooit!
wat een mooie omgeving zeg en wat ziet het er heerlijk relaxed uit
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

- kristelhans
Hihi het eerst half uur waas Beer zoooo opgefokt! We waren al een week of 2 niet naar buiten geweest en toen ik buiten bij stal wilde opstijgen wist hij dus al dat we die dag niet in de bak gingen..kon zichzelf nauwelijks bedwingen! Het is allemaal enthousiasme en niet echt pure drammerigheid..hij vindt buiten rijden gewoon zooo leuk! Je kunt het ook wel zien aan zijn oren op alle foto's!
ik doe met die van mij niet anders, moet je hun oren zien als ze in een bak moeten 

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

- kristelhans
Hah nou in de bak vindt Beer het gelukkig ook allemaal leuk! Hij doet alles braaf! Toppaard!
Waat een mooie omgeving om te rijden! Ben wel beetje jaloers hoor!
En zo leuk hoe het plezier van jullie er beiden van elke foto vanaf straalt!
En zo leuk hoe het plezier van jullie er beiden van elke foto vanaf straalt!

Mooie omgeving bij jullie zeg. Heerlijk.
Nu helemaal leuk als je samen de omgeving kunt gaan verkennen. Heeeeel veel plezier daarmee, maar dat gaat vast lukken
Nu helemaal leuk als je samen de omgeving kunt gaan verkennen. Heeeeel veel plezier daarmee, maar dat gaat vast lukken

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

- joske_vuran
- Contacteer:
Het ziet er inderdaad uit als een heerlijke rit! Ik ben ook jaloers! Over 5 dagen zie ik Vuran eindelijk weer en dan volgende week ook weer eens heerlijk het bos in na 4 maanden!
Beer is een erg mooie fjord trouwens!
Beer is een erg mooie fjord trouwens!

Z2 + 1
Endurance: 96 goedgekeurde wedstrijdkm's!
- kristelhans
Dankjewel Joske en wat heerlijk dat je Vuran weer gaat zien deze week! Geniet ervan! Beer was niet zo mooi hoor...hehe echt een slungel die helemaal uit verhouding was! Hij begint nu pas mooie verhoudingen en vormen te krijgen (spiertjes).
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
leuke foto's heerlijke omgeving ziet er erg ontspannen uit.
(nog niet helemaal als een trainingsrit maar genieten is het wle hahah en dat meot je ook doen hoor)
je paardje laten wennen aan lange ritten is zeker goed, niet dat het na een uurtje afgelopen is want op wedstrijd ben je ong. 3 uur bezig met een klasse 1.
Maaar met stap red je het dan niet...Dus ik zou vooral heeeeel veel gaan draven. en dat komt mooi uit dat is 1 van de fijnste gangen voor een fjord heb ik mij laten vertellen.
maar wees niet bevreesd een klasse 1 is goed te doen voor vrijwel elk paard hoor. dat gaat jullie vast ook lukken.
in de wedstrijd gewoon zorgen voor veel koelen en met zo'n ubercoole beer zal zijn hartslag vast niet stresserig hoog zijn.
(nog niet helemaal als een trainingsrit maar genieten is het wle hahah en dat meot je ook doen hoor)
je paardje laten wennen aan lange ritten is zeker goed, niet dat het na een uurtje afgelopen is want op wedstrijd ben je ong. 3 uur bezig met een klasse 1.
Maaar met stap red je het dan niet...Dus ik zou vooral heeeeel veel gaan draven. en dat komt mooi uit dat is 1 van de fijnste gangen voor een fjord heb ik mij laten vertellen.
maar wees niet bevreesd een klasse 1 is goed te doen voor vrijwel elk paard hoor. dat gaat jullie vast ook lukken.
in de wedstrijd gewoon zorgen voor veel koelen en met zo'n ubercoole beer zal zijn hartslag vast niet stresserig hoog zijn.

Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
- kristelhans
Ha dank voor je reactie! Ik ga donderdag weer en dan lange stukken draven afgewisseld met stappen..soort interval training. Hij is natuurlijk een tijd ziek geweest dus we hebben lekker relaxed gereden om de route te verkennen. Braaf is hij wel in ieder geval dus das al heel wat! Beer draaft ook heerlijk dus dat is ook fijn!
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
mooi zo lekker doorgaan hoor. komt echt wel goed.
als een paard een beetje basisconditie heeft zou die 30 km gewoon uit moeten kunnen lopen.
natuurlijk is het nu iets minder doordat die ziek is geweest, maar het is nog niet zover, je hebt nog even de tijd samen.
als een paard een beetje basisconditie heeft zou die 30 km gewoon uit moeten kunnen lopen.
natuurlijk is het nu iets minder doordat die ziek is geweest, maar het is nog niet zover, je hebt nog even de tijd samen.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
- kristelhans
Jaa het is pas eind september..we rijden nu 5 a 6 keer per week en wisselen gymnastiserende dressuuroefeningen af met bosritten (met ook wat dressuur achtige dingen) en Beer vindt het zalig!
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Nou Kris, dat ziet er weer uit als volop genieten!! Wat een mooie uitrijmogelijkheden heb je daar!
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Het is daar wel echt mooi joh. Echt een verrassing want daar heb je geen idee van als je bij jou op stal bent dat er zoveel mooie natuur achter ligt.
Leuk dat jullie gaan trainen voor de endurance.
Leuk dat jullie gaan trainen voor de endurance.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kristel, wat een prachtige omgeving zeg! Heerlijk!
Dat schema van jou heb ik een tijd terug ook geprint. Zou zo graag endurance rijden, maar heb helaas de komende jaren de mogelijkheid niet. Geen vervoer, en geen trainingsmaatje (en durf nog steeds niet alleen naar buiten). Echt zo jammer!
Dat schema van jou heb ik een tijd terug ook geprint. Zou zo graag endurance rijden, maar heb helaas de komende jaren de mogelijkheid niet. Geen vervoer, en geen trainingsmaatje (en durf nog steeds niet alleen naar buiten). Echt zo jammer!
- kristelhans
Oh Marloes dat is wel heel jammer ja.. ik weet ook niet of ik een permanent trainingsmaatje heb aan mijn stalgenoot want Sharouck wordt behoorlijk intensief in de sport gereden..moet qua tijd dan ook net passen enzo.. Ik ben al met Beer alleen op stap geweest..hij is dan wel een schijtlaars af en toe maar goed, het begin is er.. Nu we zo vaak met iemand anders zijn geweest denk ik dat hij alleen ook veel makkelijker wil...en dan maar hopen dat zijn irritante 'ik-vind-alles-eng-fase' niet weer de kop op steekt.
Ik heb ook nog geen trailer en geen auto die een trailer kan trekken en geen E rijbewijs haha maar dat zit in de planning..met een beetje mazzel hebben we deze zomer een jeepje/busje en een E rijbewijs..trailer kan ik wel lenen dus dit jaar heb ik de keuring en de kennismakingsklasse op mijn lijstje staan en dan volgend jaar, als alles voor elkaar is, allemaal alles echt! Kan genoeg mooie ritten vanuit stal maken dus trainen lukt iig wel!
Gewoon een keer alleen gaan joh...misschien valt het wel hartstikke mee!
Ik heb ook nog geen trailer en geen auto die een trailer kan trekken en geen E rijbewijs haha maar dat zit in de planning..met een beetje mazzel hebben we deze zomer een jeepje/busje en een E rijbewijs..trailer kan ik wel lenen dus dit jaar heb ik de keuring en de kennismakingsklasse op mijn lijstje staan en dan volgend jaar, als alles voor elkaar is, allemaal alles echt! Kan genoeg mooie ritten vanuit stal maken dus trainen lukt iig wel!
Gewoon een keer alleen gaan joh...misschien valt het wel hartstikke mee!
Bij ons ben ik de schijtlaars, Ull niet.
Ik heb het braafste paard ooit, dus ligt echt aan mij. Best jammer. Maar ik ga het binnenkort gewoon weer eens proberen.
En wie weet over een paar jaar toch starten.

- kristelhans
Haha op die fiets.. Gewoon een keer heel vroeg in de ochtend gaan als het kan..dan is er geen verkeer, geen wandelaars en andere gekke dingen..ben vorig jaar, tijdens de hitte, ook wel eens om 7 uur het bos in gegaan..zalig! Beetje gek om zo vroeg je paard op te zadelen maar zeker voor herhaling vatbaar..ook weinig steekvliegen enzo dan!
Ooooh wat een heerlijke foto's! Dit doet me echt weer aan vroeger denken. Ik maakte met Trix ook zulke fijne bosritten, met vaak de ijsboer op de route. Ik kon haar bij wijze van spreken alleen laten staan, ze liep toch niet weg. Leuk 

Dag lieve, lieve Trix...