Cas op stand.
Echt een aansprekend dier, rastype zeker hoogscorend. Verder is een HK wel streng en daarom zal ik dus ook altijd kritisch kijken als er hengsten mee gaan naar de keuring (doen we hier op stal ook). Hier 'mijn kritische puntjes':
Hij is wat kort gelijnd. Persoonlijk vind ik dat geen drama, mits er een zadel op blijft passen, maar houdt het in gedachten (Zoran vonden ze te beknopt als ik het goed heb). En hij heeft niet zoveel hoek in zijn achterbeen.
Maar als hij goed kan bewegen, goede benen heeft en fijn in de omgang, dan zie ik wel een exterieurmatige kanshebber. Alleen die maat inderdaad, maargoed, hij oogt niet klein en persoonlijk hoeft niet iedere hengst megagroot te zijn. (want merries van 1,50 zou ik niet meteen ook een joekel op zetten)
Hij is wat kort gelijnd. Persoonlijk vind ik dat geen drama, mits er een zadel op blijft passen, maar houdt het in gedachten (Zoran vonden ze te beknopt als ik het goed heb). En hij heeft niet zoveel hoek in zijn achterbeen.
Maar als hij goed kan bewegen, goede benen heeft en fijn in de omgang, dan zie ik wel een exterieurmatige kanshebber. Alleen die maat inderdaad, maargoed, hij oogt niet klein en persoonlijk hoeft niet iedere hengst megagroot te zijn. (want merries van 1,50 zou ik niet meteen ook een joekel op zetten)
Geluk is de vrucht van intens werk
Bella, bedankt voor je reactie!
Hij is idd vrij kort. daar heb ik het toevallig gisteren over gehad met mijn vriend en wat mensen van stal. Grappig dat jou dit ook opviel.
hij heeft niet veel hoek in zijn achterbeen? Daar snap ik niet zo goed wat je bedoelt? moet ik dan bij het sprong gewricht denken? of het gehele achterbeen?
Hij is idd vrij kort. daar heb ik het toevallig gisteren over gehad met mijn vriend en wat mensen van stal. Grappig dat jou dit ook opviel.
hij heeft niet veel hoek in zijn achterbeen? Daar snap ik niet zo goed wat je bedoelt? moet ik dan bij het sprong gewricht denken? of het gehele achterbeen?
Cas!!! (Hermansen X Sebastian) 

- Senna&Cajra
@Share: Met hoek, bedoel ik inderdaad de hoek in zijn sprong, dus het aantal graden tussen zijn bovenachterbeen en onderachterbeen. (paarden die sabelbenig staan bijvoorbeeld, hebben teveel hoek in het achterbeen)
Maar het moet niet vergeten worden dat hij een jong paard is en nog in de groei is
. Maar een paard met weinig hoek in zijn achterbeen, zet over het algemeen dat been minder ver naar voren. Je ziet het wel meer bij de wat jonge (nog) overbouwde paarden. Staar ik me dus nog niet op blind bij dit jonge dier.
Maar het moet niet vergeten worden dat hij een jong paard is en nog in de groei is

Geluk is de vrucht van intens werk
wauw!!
hij is mooi hoor van de exterieur punten ect heb ik totaal niks geen verstand , val altijd al over spark zijn opmerkingen vraag ook altijd even na haha .
ik dacht eerst cas op het strand zag de foto's dacht nog strand ? ik zie geen strand keek nog is goed naar de titel en zag stand
maar vind hem wel super gaaf om te zien
hij is mooi hoor van de exterieur punten ect heb ik totaal niks geen verstand , val altijd al over spark zijn opmerkingen vraag ook altijd even na haha .
ik dacht eerst cas op het strand zag de foto's dacht nog strand ? ik zie geen strand keek nog is goed naar de titel en zag stand

maar vind hem wel super gaaf om te zien
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Lekker ding die Cas. Over de HK ga ik je niets aanraden. Het kost immers een hoop geld en het is zo makkelijk niet om als particulier een hengst goedgekeurd te krijgen (er zijn hier meerdere mensen die daarover mee kunnen praten). Maar als je het leuk vindt om een keer aan mee te doen en je bereidt je er op voor dat het commentaar wat strenger zal zijn dan op een gewone keuring, waarom niet?
Zo te lezen zitten er dan in ieder geval veel fans langs de kant
Zo te lezen zitten er dan in ieder geval veel fans langs de kant

"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
ziet er inderdaad netjes uit, alleen heeft hij op deze foto een hengstenpluk. Als je een hengstenpluk laat groeien, hoor je het eind van de boog niet helemaal 'af te knippen'. Maar dit alleen ter info
Hij toont inderdaad al aardig volwassen voor zijn leeftijd. En hengstenkeuring duurt nog even, dus misschien dat hij tegen die tijd NOG beter in verhouding is.

Hij toont inderdaad al aardig volwassen voor zijn leeftijd. En hengstenkeuring duurt nog even, dus misschien dat hij tegen die tijd NOG beter in verhouding is.
- Cindy+Uniek
Ik vind hem ook erg leuk en echt zijn vader.
Wat maf dat hij zo klein is(lijkt in ieder geval niet zo ) die van ons zijn allemaal groot en hoog(maar wel dus nog slungelig)
Ik vind hem mooi ogen.
Tja, en HK ik zeg niets.
Wat maf dat hij zo klein is(lijkt in ieder geval niet zo ) die van ons zijn allemaal groot en hoog(maar wel dus nog slungelig)
Ik vind hem mooi ogen.
Tja, en HK ik zeg niets.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Leuk is niet de juiste insteek.
Het kost je 190 euro dus de leukigheid gaat er wel vanaf.
Het moet nut hebben om te gaan.
140 is erg klein, ik weet dat ze een paar jaar geleden riepen(maar dat is alleen roepen en er staat daar niets over geschreven) 143 moeten ze minimaal zijn.
Ik ben ook erg benieuwd of Coen dit al wel gaat halen?????
Maar ik vind hem ook erg leuk maar dat wist je al.
Het kost je 190 euro dus de leukigheid gaat er wel vanaf.
Het moet nut hebben om te gaan.
140 is erg klein, ik weet dat ze een paar jaar geleden riepen(maar dat is alleen roepen en er staat daar niets over geschreven) 143 moeten ze minimaal zijn.
Ik ben ook erg benieuwd of Coen dit al wel gaat halen?????
Maar ik vind hem ook erg leuk maar dat wist je al.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Tussen de 165cm en 168cm denk ik
niet zo heel groot 
Als Cas iets kan toevoegen aan het ras/stamboek dan vind ik dat 'leuk'
én nuttig.
Wat was voor jou het nut om te gaan Claudia?
Ik zou eens een mailtje kunnen sturen naar van Bon om te vragen of het niet naief is om te gaan, gezien zijn schofthoogte.
Alhoewel hij misschien wel zegt van 'ja moet je doen..' is toch weer 190,- Of zou die het zo niet zien?

Als Cas iets kan toevoegen aan het ras/stamboek dan vind ik dat 'leuk'
én nuttig.
Wat was voor jou het nut om te gaan Claudia?
Ik zou eens een mailtje kunnen sturen naar van Bon om te vragen of het niet naief is om te gaan, gezien zijn schofthoogte.
Alhoewel hij misschien wel zegt van 'ja moet je doen..' is toch weer 190,- Of zou die het zo niet zien?

Cas!!! (Hermansen X Sebastian)